المانیتور: احتمالا ایران دومین اسکار خود را دریافت می‌کند

14 February 2017 - 16:27

حریم مراسم اهدای جوایز اسکار از سوی «اصفر فرهادی»، کارگردان ایرانی، ممکن است برعکس به او کمک کند که دومین اسکار خود را دریافت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المانیتور نوشت تحریم مراسم اهدای جوایز اسکار از سوی «اصفر فرهادی»، کارگردان ایرانی، ممکن است برعکس به او کمک کند که دومین اسکار خود را دریافت کند.

این پایگاه اینترنتی نوشت:
اصفر فرهادی» کارگردان ایرانی برنده جایزه اسکار روز ۲۹ ژانویه اعلام کرد در مراسم اهدای جوایز اسکار که قرار است اواخر این ماه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد. دلیل آن نیز فرمان اجرایی روز ۲۷ ژانویه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای ممنوعیت ورود شهروندان ایران و ۶ کشور اسلامی دیگر به خاک آمریکا بود.
در بیانیه فرهادی، که در روزنامه نیویورک تایمز، منتشر شد آمده است: علی‌رغم شرایط غیرمنصفانه‌‌ای که برای ورود مهاجران و مسافران چند کشور به آمریکا پیش آمد، تصمیم من همچنان همان بود؛ یعنی حضور در این مراسم؛ اما به نظر می‌آید این حضور با اما و اگرهایی همراه شده است که حتی اگر برای من استثنایی قائل شوند، به هیچ عنوان برایم پذیرفتنی نیست.
سه روز قبل از بیانیه فرهادی، «ترانه علیدوستی»، بازیگر برجسته ایرانی، که شخصیت اصلی زن فیلم فروشنده را بازی کرده است، اعلام کرد که او در اعتراض به طرح ترامپ، اسکار را تحریم خواهد کرد.
«شهاب حسینی» هم‌بازی علیدوستی، که در جشنواره کن برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مرد به خاطر بازی در فیلم فروشنده شد، نیز از رسانه اجتماعی استفاده کرد و در پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دیدگاهها و مواضع رئیس جمهور آمریکا یادآور روزگاری سیاه و نه چندان دور در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ میلادی و ظهور آدولف هیتلر است.»
در همان روزی که بیانیه فرهادی منتشر شد، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار نیز بیانیه‌‌ای منتشر کرد و نسبت به فرمان اجرایی ترامپ ابراز نگرانی کرد. با این حال، آکادمی هنوز اقدامی درخصوص تحریم فرهادی انجام نداده است.
المانیتو در پایان نوشت نوشت: دیدگاه کلی قبل از اینکه این تحریم فرهادی اعلام شود، این بود که فیلم «فروشنده» شانس زیادی برای برنده شدن جایزه اسکار ندارد. اکنون، اینگونه به نظر می‌رسد که گویی کارگردان فروشنده یکی از غایبان پر سر و صدا در مراسم اهدای جوایز اسکار امسال باشد. در واقع، منتقدان ایرانی آخرین اثر فرهادی فکر می کنند که این تحریم، برعکس و به احتمال زیاد سبب کسب جایزه اسکار خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.