ده سوال مهم پیش از شروع فصل هفتم Game of Thrones

24 August 2016 - 15:00

در این که فصل ششم بازی تاج و تخت با انفجاری عظیم آن هم از نوع سبز آتشین به پایان رسید شکی نیست. اما همین مسئله که قسمت پایانی فصل ششم پر از وقایع هیجان انگیز بود صبر کردن و انتظار را برای شروع فصل هفتم به مراتب دشوارتر می‌کند. از طرف دیگر، سازندگان سریال تأیید کرده‌اند که فصل هفتم دیرتر از زمان همیشگی پخش سالیانه سریال آغاز خواهد شد (تابستان سال آینده) و تنها هفت اپیزود خواهد داشت.

دیر شروع شدن سریال و کوتاه‌تر بودن فصل هفتم نسبت به سایر فصل‌ها یک مزیت دارد و آن هم این است که هواداران فرصت بیشتری برای آنالیز و گمانه زنی و بحث کردن دارند تا به نتیجه برسند هرکدام از شخصیت‌ها کجا می‌روند و خط داستانی آن‌ها به کجا می‌رسد.

با باز ماندن خطوط داستانی فراوان در انتهای فصل ششم به سراغ ده سؤال مهمی می‌رویم که باید پیش از شروع فصل هفتم آن‌ها را مدنظر داشت. با سینماگیمفا همراه باشید.

۱۰-آیا ملیساندره برای همیشه رفته است؟

 ۱۰

ملیساندره که به بانوی سرخ یا همان بانوی عجیبی که دوست دارد بچه‌های کوچک را زنده بسوزاند معروف است، بالاخره ارزشش را به عنوان کشیش خدای نور در فصل ششم نشان داد و جان اسنو را پس از مرگ دردناکش به زندگی برگرداند. البته همه به خاطر دارند که او سایه‌ای قاتل به دنیا آورد اما از آن زمان تا به حال تشخیص آن که او فردی دیوانه است یا خیر کار واقعاً دشواری بود.

با این حال جادوی ملیساندره کار می‌کند و اگر حرف او قابل اتکا باشد این بدین معنی ست که خدای نور نیز کاملاََ واقعی است. می‌توان گفت پیامد این عمل بسیار بزرگ بوده و جان اسنو را تبدیل به شاهزاده موعود می‌کند، آزاد گر بزرگی که جهان را از جهنمی که دارد دنیا را می‌بلعد نجات می‌دهد. الان واقعا چه زمان نامناسبی ست برای ملیساندره که از شمال تبعید شود. سؤال این است: آیا او برای همیشه رفته است؟ راه و رسم بازی تاج و تخت در فصل‌های اخیر کمتر کردن تعدد شخصیت‌ها بوده بنابراین قابل درک است که در نظر بگیریم نقش ملیساندره در این داستان کامل شده است.

از آن جایی که سریال به هیچ وجه با مرگ غریبه نیست این که ملیساندره زنده است و صرفاً”تبعید شده” جالب توجه است.  مقصد بعدی او کجاست؟ با بازگشت بریک دانداریون و انجمن برادری بدون پرچم آیا امکان دارد که ملیساندره در راهش به سمت جنوب با آنها مواجه شود؟ هرچه نباشد توروس کشیش سرخ خدای نور است. صرف‌نظر از هر اتفاقی که رخ دهد، تصور آن که سرنوشت ملیساندره همین‌طور سرگردان و گنگ رها شود و دیگر از او خبری نشود دشوار است.

۹-علت بازگشت تازی چیست؟

 ۹

خیلی خوب، اعتراف کنید: چند نفر از شما هواداران کاملاََ چشم انتظار اتمام فصل شش با Cleganebowl؛ رویارویی بین برادران از هم دور افتاده‌ی تازی و کوه بودید؟ به نظر می‌رسید همه از وقوع این اتفاق مطمئن بودند تا این که با نمایش چند اپیزود پایانی مشخص شد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد: از یک سو محاکمه با مبارزه توسط گنجشک اعظم ملغی شد و از سوی دیگر تازی با انجمن برادری بدون پرچم هم‌سفر شد.

سوالی در اینجا پیش می‌آید: علت بازگشت تازی چیست؟ همان‌طور که پیش از این اشاره شده، سریال بازی تاج و تخت در فصل‌های اخیر شخصیت‌های داستان را به مقصد رسانده و آن‌ها را از دور بازی خارج کرده است (و با خنجر زدن به صورت و بریدن گلوهایشان به این هدف رسیده است) به همین دلیل بازگشت سندور کلگین دوست داشتنی (آن هم وقتی که او عملاً مرده به حساب می‌آمد) باید هدفی داشته باشد. سؤال اینجاست که بازگشت او چه دلیلی دارد؟ آیا کلگین‌بول در راه است؟ شاید. حقیقتاً این اتفاق آن‌قدرها هم غافلگیر کننده نخواهد بود. چند اپیزود پایانی فصل ششم به قدری پر و پیمان بودند که که دیگر جایی برای اضافه کردن بخش‌های دیگر نداشت. با این وجود خیلی خوب می‌شد بازگشت تازی با هدف جانی دوباره بخشیدن به خط داستانی بریین باشد خصوصاً اگر سندور به این که بریین او را شکست داده احترام نیز بگذارد.

۸- حال که آریا به وستروس بازگشته است برنامه‌ی بعدی او چه خواهد بود؟

 ۸

پس از مدت‌ها انتظار، آریا بالاخره از چنگال خفقان آور روایی براووس فرار کرد و به وستروس بازگشت. باید اعتراف کرد دیدن او در خانه سیاه و سفید و روش‌های عجیب و غریب خدای بی نهایت چهره خالی از لطف نبود اما نمی‌توان انکار کرد که در این مدت خط داستانی آریا تبدیل به یکی از خشک‌ترین و خسته کننده ترین خطوط داستانی سریال شده بود به خصوص در دو فصل اخیر.

اما قسمت نهایی فصل ششم نشان داد که آریا به وستروس بازگشته و در حرکتی جانانه والدر فری را پس از خوراندن پای فری به او به قتل می‌رساند. سؤال این است که بعد از این چه اتفاقی می افتد؟ منطقی‌ترین پیش بینی این است که اکنون آریا با داشتن قابلیت تغییر چهره و میل شدید به آدم کشی به دنبال خط زدن اسامی موجود در لیستش برود.

اما مشکلی در این میان وجود دارد، وستروس از زمانی که آریا آن را ترک کرد بسیار تغییر کرده است. احتمال زیادی وجود دارد که آریا دوباره با تازی برخورد کند. هرچه نباشد روی عدم تنفر آریا از او مانور زیادی داده شد، در نتیجه دیدن مجدد این دو نفر در کنار هم فوق العاده خواهد بود. البته باید گفت که تازی در حال حاضر با بریک و توروس همسفر است، دو نفری که اسمشان در لیست آریا وجود دارد.

با این حال به نظر می‌رسد که سریال قصد اتحاد استارک ها را دارد (حتی اگر به قیمت جان بنجن تمام شود). اگر آریا بشنود که جان و سانسا در وینترفل هستند احتمال دارد که به آنجا بازگردد.

۷-پیامدهای فرمانروایی سرسی لنیستر چیست؟

 ۷

یکی از کارهایی که سریال بازی تاج و تخت با زیبایی و هنرمندی هرچه تمام انجام می‌دهد آن است که جنبه‌های مختلفی از هر یک از شخصیت‌هایی که در آن حضور دارند را در شرایط متفاوت نشان می‌دهد. یک لحظه شما دارید وجود و هستی سرسی لنیستر را نفرین می‌کنید و لحظه دیگر کاملاً جذب شخصیت او می‌شوید وقتی می‌بینید دارد بخش بزرگی از بارانداز پادشاه را منفجر می‌کند و خود را به عنوان ملکه نصب می‌کند.

فصل بعد شاهد نتیجه‌ی این عمل او خواهیم بود. سرسی لنیستر روی تخت آهنین می‌نشیند اما این واقعاً به چه معناست؟ در این مرحله خیلی بعید است که بارانداز پادشاه بتواند دوباره به وضعیت سابق خود بازگردد.  با اینکه گنجشک اعظم دردسرهایی برای طبقه مرفه و اشرافی به وجود آورده بود اما با مردم عامی خشن و بی رحم نبود. آیا می‌توان همین حرف را درباره‌ی سرسی زد؟ هرچه نباشد او الان تمام فرزندان خود را از دست داده و بعید نیست که کاملاً خرد و شکسته شده باشد.

سؤال دیگری که پیش می‌آید این است که آیا سرسی پشتیبانی خواهد داشت؟ او عملاً قدرت را توسط کشتار بی رحمانه و ترس به دست گرفته درنتیجه باید قدرتش را با ادامه‌ی همین اعمال حفظ کند. دور از انتظار نیست که وضعیت بارانداز پادشاه از بد به بدتر تبدیل شود.

۶- رابطه‌ی سرسی و جیمی در چه جهتی پیش می‌رود؟

 ۶

در انتهای فصل ششم، سرسی را می‌بینیم که تاج گذاری کرده و بر روی تخت آهنین نشسته است. برادرش جیمی نیز شاهد این وقایع است و کاملاً از صحنه‌ی مقابل چشمانش منزجر به نظر می‌رسد. تا به این جای کار رابطه‌ی بین سرسی و جیمی پایدار و استوار مانده بود. علی رغم وجود پستی و بلندی‌ها این دو به هم وفادار باقی ماندند. ولی با اتفاقات آخر فصل احتمال دارد که جهت گیری و حرکت این رابطه برای همیشه تغییر کند.

به هر حال جیمی همه چیزش را به خطر انداخت تا بارانداز پادشاه را نجات دهد و برای انجام این کار یک پادشاه را کشت. حال به نظر می‌رسد سرسی جا پای پادشاه دیوانه گذاشته و تا جایی پیش رفت که حتی نقشه‌ی پادشاه دیوانه که سوزاندن بارانداز پادشاه با آتش وحشی بود را عملی کرده است. چه کسی می‌تواند با قاطعیت بگوید که جیمی اگر مجبور شود ملکه را نمی‌کشد؟

۵-اولین حرکت دنریس پس از رسیدن به وستروس چیست؟

 ۵

ابتدا اجازه دهید خلاصه‌ای از خط داستانی دنریس از فصل اول تا ششم را به شما ارائه دهیم: او خیلی پیاده روی می‌کند، چند اژدها به دست می‌آورد، کمی بیشتر پیاده روی می‌کند، یک ارتش به خدمت می‌گیرد و دوباره به راه رفتن ادامه می‌دهد و مدام خود را به دردسر می‌اندازد تا در نهایت موفق می‌شود کشتی کافی به دست بیاورد تا دیگر لازم نباشد پیاده روی کند. درسته خیلی بیشتر از چیزی که در بالا خواندید اتفاق افتاده اما نکته این است که ما آنقدر منتظر رفتن دنریس به وستروس بودیم که انگار یک عمر برایمان گذشته است. بالاخره پس از شش فصل این اتفاق افتاد و سؤال اینجاست که بعد از رسیدن او چه اتفاقی می‌افتد؟

واقعاً لحظه‌ای که دنریس پا بر خاک وستروس بگذارد لحظه به یادماندنی‌ای خواهد بود اما موضوع جالب‌تر این است که حرکت بعدی او پس از رسیدن به وستروس چیست؟ آیا تیریون او را برای بلافاصله رفتن به بارانداز پادشاه تشویق می‌کند؟ آیا او به شمال سفر می‌کند و با جان اسنو ملاقات می‌کند؟ یا او دوباره به سراغ پیاده روی می‌رود تا بتواند برده‌های بیشتری پیدا کند؟

از نظر منطقی، احتمال می‌رود که به سمت دورن برود. رفتن او به دورن راه زیرکانه‌ای برای جذابیت بخشیدن به خط داستانی دورن خواهد بود خصوصاً الان که در ناوگان او کشتی‌هایی با نماد خاندان مارتل وجود دارند. این موضوع همچنین باعث ایجاد تعلیق برای زمانی می‌شود که دنریس شخصیت‌های اصلی دیگر داستان را ملاقات کند.

۴- در فصل‌های آینده چقدر شاهد حضور سمول خواهیم بود؟

 ۴

سمول تارلی شاید یکی از شخصیت‌های مورد علاقه‌ی هواداران باشد اما زمان زیادی را در فصل ششم با اون سپری نکردیم. البته علت این مسئله قابل درک است: داستان‌های بسیاری در حد فاصل زمانی که او و گیلی در حال سفر بودند در وستروس و اسوس در جریان بود.

با این وجود شاهد حضور اندک او در فصل ششم بودیم، سمول شمشیر والریایی خانوادگی‌اش Heartsbane را پیش از رفتن به اولدتاون دزدید. سوالی که پیش می‌آید این است که با رفتن سم به اولدتاون و تعلیم دیدن در سیتادل داستان سم با روند اصلی داستان سریال چه ارتباطی خواهد داشت؟ با قدری تفکر درباره این موضوع می‌توان به این نتیجه رسید که احتمال آن وجود دارد که سم تبدیل به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سریال بشود.

فکر کنید: ما مدت زیادیست که می‌دانیم شخصیت‌های منفی اصلی داستان وایت واکرها هستند و سم نزدیک‌ترین فرد به فهمیدن چگونگی شکست آنهاست. آن زمانی را به یاد می‌آورید که به استنیس گفت با خنجر شیشه اژدها یک واکر را از پای درآورده؟ حال او یک شمشیر از جنس فولاد والریایی دارد وسیله‌ی دیگری که می دانیم می‌تواند وایت واکرها را از بین ببرد. در زمانی که شانس شکست دادن واکرها تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد سم ممکن است کسی باشد که راه و روش درست کشتن واکرها و استفاده از این راه‌ها را پیدا کند.

۳ آیا دیوار فرو می‌ریزد؟

 ۳

وایت واکرها در حد دشمنان اصلی و نهایی دنیا در طی سریال معرفی شده‌اند ولی با این وجود خیلی هم دور از دسترس به نظر می‌رسند، آنها عملاً توسط دیوار از کل وستروس جدا شده‌اند. حتی در بادهای زمستانی بنجن به برن می‌گوید که دیوار با جادویی آمیخته شده که از عبور مردگان از آن جلوگیری می‌کند.

حال که این موضوع مشخص شده است پس چه تهدیدی وجود دارد؟ چرا باید نگران ظهور وایت واکرها بود وقتی دیوار وسیله‌ی جلوگیری از پیشروی آنهاست؟ جواب این است که احتمالاً عمر دیوار رو به پایان است.

از صحبت‌های بنجن می‌توان فهمید که تا وقتی دیوار پابرجاست در اصل خطری وجود ندارد. آیا امکان دارد که فصل هفتم با وایت واکرها آغاز شود و آن‌ها را نشان دهد که با استفاده از جادوی خود دیوار را نابود می‌کنند؟ درباره‌ی چگونگی انجام این کار…با توجه به وقایع فصل ششم دیدیم که نشانی که برن دریافت کرد به شاه شب اجازه داد تا واکرها را به غار زاغ سه چشم هدایت کند پس شاید جادوی پیش‌گیرانه ای که در غار زاغ سه چشم وجود داشت در بن مایه‌ی دیوار نیز وجود داشته باشد و همان جادویی باشد که از عبور وایت واکرها جلوگیری می‌کند.

۲- مقصد بعدی برن استارک کجاست؟

 ۲

پس از غیبت کامل در فصل پنج در فصل ششم شاهد حضور پررنگ برن و سفر او به گذشته و حتی تناقض‌های زمانی بودیم. حال که صریحاً نشان داده شد که برن می‌تواند از قدرت‌هایش برای سفر در زمان استفاده کند، مقصد بعدی او کجا خواهد بود؟

در پایان فصل ششم بنجن برن و میرا را تنها گذاشت. هودور و زاغ سه چشم هر دو مرده‌اند. حال چه خواهد شد؟ خوب با حضور برن در شمال و فهمیدن حقیقت درباره‌ی پدر و مادر جان عجیب نیست که در فصل آینده شاهد تلاش‌های او برای بازگشت به وینترفل و بازگویی حقایقی که متوجه آنها شده با سانسا و جان باشیم.

با این وجود باید در نظر داشت که کاملاً مشخص بود هدف بزرگتری پشت کارها و صحبت‌های زاغ سه چشم وجود داشت پس این احتمال وجود دارد که برن زمان بسیار بیشتری را در گذشته سپری کند. در فصل آینده آیا خواهیم فهمید که برن بانی وقایع بیشتری از تبدیل ویلیس به هودور است؟ آیا او در صداهایی که پادشاه دیوانه در ذهنش می‌شنید دخالتی داشته است؟

۱- جان چگونه برای حمله‌ی وایت واکرها آماده می‌شود؟ آیا سانسا در این آمادگی دخالتی خواهد داشت؟

 ۱

اتحاد جان و سانسا بدون شک یکی از رضایت بخش ترین لحظات فصل ششم بوده است. دیدن دو استارک در کنار هم پس از مدت‌های طولانی آن هم دو شخصیتی که سختی‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند به معنای واقعی کلمه فوق العاده لذت بخش بود.

در انتهای فصل ششم دیدیم که جان اسنو پس از بازپس گیری وینترفل شاه شمال شد و به متحدانش درباره‌ی تهدید خطرناک‌تری که به زودی سراغشان خواهد آمد توضیح داد. سؤال این است که اسنو و شرکا چگونه برای این تهدید آماده خواهند شد؟ بعید است که آنها دست روی دست بگذارند و منتظر حمله‌ی واکرها شوند، پس برنامه‌ی آنها چیست؟ بسته به زمان سررسیدن واکرها ممکن است شاهد هدایت گروهی به رهبری جان اسنو به آنسوی دیوار باشیم که مأموریت آن‌ها پیدا کردن مدارک و شواهد کافی برای اثبات صحت ادعاهای جان به شمالی‌ها و بخش‌های دیگر وستروس باشد.

مورد دیگری که باید مدنظر داشت این است که نقش سانسا در این وقایع چه خواهد بود؟ پس از مدت زمانی که مثل ابدیت به نظر می‌رسید سانسا بالاخره به خودشناسی و خودباوری رسیده است و خیلی خوب می‌شود  اگر او را ببینیم که نقش فرماندهی که اخیراً آن را برعهده گرفته با آغوش باز پذیرا باشد و نقش مهم و تاثیرگذاری در نقشه و برنامه‌ی شمالی‌ها برای دفاع از خودشان ایفا کند. به نظر می‌رسد توانایی او در انجام مذاکرات از جان بهتر است و حتی در شناخت حد و مرزها و موقعیت‌ها نیز تیزبین است پس بیایید امیدوار باشیم که این توانمندی‌ها بیهوده به هدر نرود.

منبع: WhatCulture

Save

Save

Save

Save

Save

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Edi says:

    والا زود بود این مقاله رو منتشر کنید :دی هنوز یک سال مونده !

    در مورد میلیساندر باید بگم که مطئنا با اریا دیدار میکنه شاید به سمت لنگرگاه پادشاه شایدم تخت و تاج از دست رفته تالی ها برن کی میدونه؟
    دیوارم توسط شیپور بزرگ که اسمش یدم رفته درهم میشکنه ام کی و کجا به نظرم فصل اخر قدم اخر،عکسهای در این باره پخش شده یا بهتر بگم لو رفته.
    دنریسم باید گفت مهم نیس همینجوری با بدن برهنه هم میتونه بیادو همه جارو تصاحب کنه :خخخ