مارتین اسکورسیزی به انتقاد از فیلم دیدن در خانه پرداخت

26 February 2017 - 09:00

در حالی که صنعت سینما روز به روز به سوددهی خود می‌افزاید، اما بر کسی پوشیده نیست که این روزها مردم بیشتر ترجیح می‌دهند تا در خانه‌ی خود به تماشای یک فیلم بپردازند به جای اینکه به سالن‌های سینما بروند. از سوی دیگر قیمت بلیط سینماها افزایش قابل توجهی داشته و رشد بی‌رویه‌ی تلفن‌های همراه بینندگان، مزاحمت خاصی برای علاقه‌مندان به فیلم دیدن در سینماها به وجود آورده است. بنابراین جای تعجب نیست که مردم فیلم دیدن در خانه را به سینما ترجیح دهند. با سینما گیمفا همراه باشید.

با وجود همه‌ی مشکلات مطرح شده، اما افراد زیادی اصرار دارند که تجربه‌ی تماشای یک فیلم در سینما بسیار بهتر از دیدن آن در خانه است؛ یکی از این عده، مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) کارگردان صاحب نام سینماست. اسکورسیزی اگرچه خود یکی از مشهورتین کارگردانان سینماست، اما علاقه‌ی او به این صنعت، وی را از فیلم دیدن در سالن‌های سینما منصرف نمی‌کند.

اسکورسیزی چندی پیش در جریان رویداد BFI به انتقاد از فیلم دیدن در خانه پرداخت. اگرچه این مورد کمی جای تعجب دارد چراکه اگر مطلع باشید، حقوق جدیدترین فیلم او به نام The Irishman «مرد ایرلندی» از سوی سرویس نتفلیکس خریداری شد؛ این سرویس یکی از پیشرو‌های آوردن فیلم‌های سینمایی به خانه‌های علاقه‌مندان به این صنعت است. وی در این خصوص ابراز داشت:

در حال حاضر مشکل این است که هر چیزی خارج از قاب فیلم منجر به حواس پرتی می‌شود. الان شما می‌توانید فیلمی را در آی‌پد خود ببینید. شما می‌توانید در اتاق خواب خود آن را به [صورت] خود نزدیک کنید، می‌توانید در را ببندید و به تماشای آن بپردازید اما هر وسیله‌ای می‌تواند منجر به حواس پرتی شما گردد. حتی اگر با استفاده از تلویزیون خود که صفحه نمایش بزرگی دارد به تماشای فیلم بپردازید، همچنان مواردی برای حواس پرتی در اتاق وجود دارد… ممکن است تلفنتان زنگ بخورد یا کسی رفت‌و‌آمد کند. قطعاً این بهترین راه فیلم دیدن نیست.

باید دید شخصی که چنین مواضعی پیرامون فیلم دیدن در خانه دارد، چگونه با پخش فیلم جدیدش توسط سرویسی که از این طریق به نمایش فیلم‌ها می‌پردازد، کنار می‌آید.

قرار است در فیلم «مرد ایرلندی» شاهد حضور بازیگران بزرگی نظیر رابرت دنیرو (Robert De Niro) و آل پاچینو (Al Pacino) باشیم. اسکورسیزی پیش از این با دنیرو همکاری‌های متعددی داشته است، اما در صورت ساخت این فیلم، وی برای نخستین بار با پاچینو در یک فیلم همکاری می‌کند. باید دید در ادامه سرنوشت این فیلم که برای بسیاری از اهالی سینما یکی از مورد انتظارترین پروژه‌هاست به چه شکل پیش می‌رود.

منبع : ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.