حضور پررنگ سینمای ایران در جشنواره «کازان» روسیه

8 August 2016 - 17:00

فیلم کوتاه «گورمردها» به کارگردانی علی مردمی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه به بخش مسابقه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کازان» روسیه راه یافت.

 به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه «گورمردها» در سومین حضور بین‌المللی خود برای شرکت در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه داستانی جشنواره «کازان» انتخاب شده است و با فیلم‌هایی از بحرین، سوریه، هند، عراق، روسیه، افغانستان و تاجیکستان به رقابت خواهد پرداخت.

هم‌چنین فیلم کوتاه «مرد نمکی» ساخته سید سجاد موسوی در بخش کوتاه داستانی، انیمیشن‌های «کودکان بلوط» ساخته سعادت رحیم‌زاده و «دخترک آت آشغالی» ساخته محمد زارع در بخش انیمیشن، «با این دستها» ساخته رضا حائری در بخش مستند کوتاه، «من می‌خوام شاه بشم» ساخته مهدی گنجی در بخش مستند بلند و «ممیرو» ساخته هادی محقق در بخش بلند داستانی حضور خواهند داشت.

جشنواره «کازان» که هرساله به همت وزارت فرهنگ تاتارستان روسیه و شهرداری کازان برگزار می‌شود،  امسال نیز با شعار «گفتگوی فرهنگ‌ها و فرهنگ گفتگوها» با حضور فیلم‌ها و شخصیت‌های سینمایی از ۵ تا ۱۱ سپتامبر در شهر کازان روسیه با برگزاری برنامه‌های جنبی و ورکشاپ‌های متعدد برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.