چرا راسل کرو از اسکار بردن گلادیاتور متعجب است؟!

8 August 2016 - 19:00

راسل کرو(Russel Crowe) به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که از اینکه فیلم  Gladiator(گلادیاتور) اسکار بهترین فیلم را برده متعجب است! در ادامه‌ی خبر با سینما گیمفا همراه باشید.

راه و روش مشخص و مطمئنی برای ساخت یک فیلم وجود دارد. نویسنده‌ای فیلم‌نامه‌ای را می‌نویسد و آن را به نزدیک تهیه‌کننده می‌برد. اگر تهیه‌کننده قبول کرد و حاضر شد که پولی برای آن پرداخت کند کارگردان و بازیگران نیز استخدام می‌شوند و فیلم‌برداری آغاز می‌شود. اما برای گلادیاتور ریدلی اسکات قضیه کمی فرق می‌کند. در حقیقت راسل کرو حالا تائید کرده است که وقتی در سال ۲۰۰۰ فیلم‌برداری این فیلم حماسی را شروع کردند تعداد بسیار کمی از صفحات فیلم‌نامه‌ی این فیلم نوشته‌شده بوده.

این بازیگر استرالیایی در مصاحبه‌ای که با BBC Radio 1 داشته اعلام کرده که در روزهای اولیه تولید آن‌ها ۹۰ صفحه عقب‌تر از فیلم‌نامه‌ای که باید می‌داشتند بودند. این دلیلی است که راسل کرو هنوز باور نمی‌کند که گلادیاتور موفق شده که جایزه اسکار بهترین فیلم را ببرد. او در این مصاحبه گفته:

ما در زمان شروع فیلم‌برداری فقط ۲۱ صفحه از فیلم‌نامه را در اختیار داشتیم و این در حالی بود که به‌طورمعمول برای شروع فیلم‌برداری باید ۱۱۰ صفحه موجود باشد.

بودن در چنین شرایطی همانند یک مخمصه بزرگ است. اما کرو تائید کرده است که با همکاری ریدلی اسکات درحالی‌که فقط چند روز تا شروع فیلم‌برداری باقی‌مانده بوده آن‌ها به‌سرعت شروع به نوشتن ادامه‌ی داستان کرده و اصلاً اهمیتی به این نمی‌دادند که در ادامه چه مسائلی پیش خواهد آمد. چیزی که حالا کرو از آن به‌عنوان روشی احمقانه برای ساخت فیلم نام می‌برد.

من و ریدلی باهم فیلم‌نامه را می‌نوشتیم اما درعین‌حال احمقانه‌ترین روش ساخت فیلم همین است! احمقانه‌ترین روش! ما معمولاً با نوشیدن و خندیدن فیلم‌نامه را می‌نوشتیم! اما نه‌تنها ما توانستیم فیلم‌نامه را به سرانجام برسانیم بلکه این فیلم برنده بهترین فیلم شد! بله,برنده‌ی جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

این مسئله حقیقت دارد. علی‌رغم مشکلات بسیاری که در مراحل مختلف تولید گریبان گیر گلادیاتور شد این فیلم موفق شد تا با شکست دادن فیلم‌هایی نظیر Traffic(ترافیک),Chocolat (شکلات),Erin Brockovich (ارین بروکویچ) و Crouching Tiger, Hidden Dragon (اژدهای پنهان ببر خیزان) برنده‌ی جایزه اسکار از ۷۳ دوره جوایز سالانه‌ی این آکادمی شود. راسل کرو نیز موفق شد جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. فقط در موقع که اوضاع بسیار بد شد که کارگردان فیلم‌های نظیر The Alien(بیگانه), Blade Runner(تیغ رو) و Thelma And Louise(تلما و لوئیز) تصمیم گرفت که یک روز را به عوامل مرخصی بدهد. اما با این شرایط باهم فیلم برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شد! شگفت‌انگیز است.

در شروع مراحل تولید فیلم ریدلی اسکات حتی به راسل کرو گفته بود که آن‌ها فقط ۲ منطقه‌ی فیلم‌برداری را تعیین کردند درحالی‌که فیلم به ۳ لوکیشن نیاز داشت.صحنه‌ی آغازین فیلم که مبارزه‌ی ماکسی موس دسیموس مریدوس در جنگل بربریان ها را نشان می‌دهد در انگلیس فیلم‌برداری می‌شد. صحنه‌های مربوط به رم نیز در مالت فیلم‌برداری می‌شدند. برای لوکیشن آخر ریدلی اسکات تمام عوامل را جمع کرده و به آن‌ها می‌گوید که دارند به مراکش می‌روند بدون اینکه بدانند چه چیزی را قرار است فیلم‌برداری کنند.

اسکات و کرو تیمی متشکل از چند نویسنده را هدایت می‌کردند که باید در یک هفته فیلم‌نامه فیلم را می‌نوشتند.در همین زمان نیز نویسندگانی از ایالات‌متحده و انگلستان بر مراحل نوشتن نظارت داشتند.نویسندگان مطرحی همچون ویلیام نیکلسن(نویسنده‌ی Shadowlands) و جان لوگان(نویسنده‌ی Any Given Sunday).

درنهایت  نیز حاصل تلاش همگان توسط ریدلی اسکات و راسل کرو در عملیاتی فرانکن اشتاینی با یکدیگر ترکیب و مخلوط شدند. به‌طوری‌که ایده‌های یک نویسنده با نویسنده دیگر ترکیب می‌شد. که صدالبته به طرز شگفت‌انگیزی نیز جواب داد.

در طی این مصاحبه راسل کرو گفت که به دلیل اینکه ریدلی اسکات فیلم را به‌صورت خطی فیلم‌برداری می‌کرد می‌توانست به قسمت‌های فیلم‌برداری شده دسترسی داشته باشد و این‌گونه تصمیم بگیرد که چه چیزی برای فیلم مناسب‌تر است.

این مصاحبه ریدلی اسکات برای تبلیغ فیلم The Nice Guys(آدم خوب‌ها) انجام‌گرفته است.

منبع:cinemablend.com

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.