The Great Wall ضرر ۷۵ میلیون دلاری خواهد داشت

3 March 2017 - 12:00

مت دیمون (Matt Damon) در طول دوران بازیگری خود در دو دهه‌ی گذشته ثابت کرده است که ستاره‌ای است که می‌تواند در باکس آفیس موفق باشد. در چند سال گذشته فیلم The Martian «مریخی» و Jason Bourne «جیسون بورن»  توانسته‌اند در سه روز اول اکران خود به ترتیب ۵۴ و ۵۹ میلیون دلار فروش داشته باشند؛ اما آخرین فیلم مت دیمون، The Great Wall «دیوار چین»، موفق نشده است این روند را ادامه دهد. این فیلم اکشن حماسه‌ای به کارگردانی ژانگ ییمو (Zhang Yimou) در آمریکای شمالی تنها ۳۴/۸ میلیون دلار فروش داشته است و بازخوردهای بدی که فیلم از جانب منتقدین دریافت کرده است به بهبود این موضوع کمک نخواهد کرد. در ادمه‌ی خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

این پروژه‌ی مشترک چینی و آمریکایی با بودجه‌ی ساخت ۱۳۵ میلیون دلاری خود، پرهزینه‌ترین فیلم صنعت فیلمساری چین محسوب می‌شود. چیزی که اوضاع را خراب‌تر می‌کند این است که بر اساس گزارشات به احتمال زیاد این فیلم ضرر مالی ۷۵ میلیون دلاری به همراه خواهد داشت که ناشر آن ،Universal Pictures، تنها در ۱۰ میلیون آن شریک است. استدیو سازنده فیلم تنها ۲۵٪ بودجه ساخت را تامین کرده است و بقیه آن را به طور مساوی کمپانی‌های لجندری اینترتیمنت (Legendary Entertainment)، گروه فیلم چین (China Film Group) و لویژن پیکچر (Le Vision Pictures) تهیه کرده‌اند. Universal Pictures هم حدود ۸۰ میلیون دلار صرف بازاریابی جهانی فیلم کرده است. انتظار می‌رود که فیلم دیوار بزرگ حداکثر ۳۲۰ میلیون دلار فروش داشته باشد که خیلی کمتر از چیزی است که تهیه کنندگان انتظار داشتند و واقعا برای فیلمی که بازار هدفش دو تا از بزرگترین بازارهای فیلم در جهان هست این میزان فروش کم است.

 

شاید فیلم دیوار بزرگ به دلیل نشان دادن شخصیت مت دیمون به عنوان ناجی و نجات دهنده‌ی چین، شکست خورد؛ پس شاید دقت به جزئیات فرهنگی بتواند تاثیر بیشتری داشته باشد. شکست خوردن فیلم دیوار بزرگ به استدیوها نشان داد که ساخت همچین فیلم‌هایی رسیک زیادی دارد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.