انتقامجویان ۳ و ۴ احتمالا بیش از یک میلیارد دلار بودجه دارند

3 March 2017 - 19:00

بودجه‌ی ساخت فیلم‌های انتقام جویان برای استدیوی مارول خیلی زیاد شده است. زمانی در گذشته ساخته شدن فیلم با بودجه‌ی ۱۰۰ ملیلون دلاری خیلی عجیبی بود و وقتی در سال ۱۹۹۷ فیلم Titanic «تایتانیک» با بودجه‌ی ۲۰۰ ملیلون دلاری ساخته شد خیلی‌ها فکر می‌کردند که اوضاع دارد از کنترل خارج می‌شود. حالا دیگر اگر ساختن فیلمی ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد اصلا عجیب نیست و فیلمی‌هایی هم وجود دارند که بودجه‌ آن‌ها بیش از ۳۰۰ میلون دلار است. در ادامه‌ی بر با سینماگیمفا همراه باشید.

با رواج یافتن جلوه‌های ویژه و بهبود آن‌ها در طی زمان به نظر نمی‌رسد که استدیوها قصد داشته باشند میزان استفاده از جلوه‌های ویژه را در فیلم‌های بلاکباستر خود کم کنند. این موضوع فقط باعث این می‌شود که بودجه‌ی ساختن فیلم‌ها به صورت صعودی افزایش یابد. فیلم‌های Avengers: Infinity War «انتقامجویان: بی‌نهایت جنگ» و دنباله‌هایش در آینده نزدیک باید ساخته شوند که انتظار می‌رود بودجه‌ی ساخت آن‌ها باعث ایجاد استانداردی تازه‌ در هالیوود شود.

طی یکی از مالکان استدیو پاینوود (Pinewood) در آتالانتا، دن کتی (Dan Cathy)، بیان کرد که فیلمی که نامش را نمی‌تواند بگوید با بودجه‌ی یک میلیارد دلار در این استدیو در دست ساخت است. در حال حاضرAvengers: Infinity War «انتقامجویان: بی‌نهایت جنگ» و Avengers 4 در این استدیو در حال ساخت هستند.

در حال حاضر فیلم Avatar «آواتار» که در سال ۲۰۰۹ اکران شد با ۴۲۵ میلیون دلار بیشترین بودجه‌ی ممکن را در اختیار دارد. اولین فیلم انتقامجویان با بودجه ۲۲۰ میلیون دلار ساخته شد و دومین فیلم با ۲۵۰ میلیون دلار. اگر دن کتی درست گفته باشد هر کدام از دو فیلم بعدی انتقامجویان از مجموع دو فیلم اول بودجه‌ی بیشتری دارند. اگر به سال ۲۰۰۸ و فیلم Iron Man «مرد آهنی» که با ۱۴۰ میلیون دلار ساخته شد دقت کنیم؛ خواهیم دید که مارول راهی بسیار طولانی طی کرده است. این کار ممکن است تاثیر خیلی بدی بر روی سینما داشته باشد و باعث سرکوب خلاقیت در فیلم‌ها شود.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.