باکس آفیس هفته: Logan مقتدرانه ظاهر شد

7 March 2017 - 22:04

در این چند هفته‌ی اخیر، با اکران فیلم‌های جدید مختلف بازار فروش فیلم‌های سینمایی در آمریکا کمی داغ‌ شد. این روند در این هفته هم متوقف نشد و ما شاهد موفقیت فیلم‌های جدید اکران شده بودیم. این هفته ما شاهد اکران فیلم‌هایی نظیر Logan «لوگان» The Shack «کلبه» و… بودیم. برای مشاهده گزارش کامل این هفته، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

جدیدترین فیلم از سری ولورین یعنی فیلم Logan «لوگان» که توسط شرکت فاکس توزیع شده است، علاوه بر جلب نظر منتقدین و طرفداران خود، توانسته در نخستین هفته‌ی اکرانش فروش بسیار خوبی را تجربه کند. فیلم Logan «لوگان» که دربار‌ه‌ی لوگان پیر و X-23 است، در هفته‌ی اول اکران خود توانست به میزان ۸۵٫۳ میلیون دلار فروش کند و با قدرت و فاصله‌ی زیاد نسبت به دیگر فیلم‌ها در مکان نخست جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا قرار بگیرد. میانگین فروش این اثر در هر سالن سینما چیزی حدود ۲۰ هزار دلار است. با وجودی که فیلم «لوگان» پرفروش‌ترین فیلم با درجه‌ی سنی بزرگسال در هفته‌ی آغازین اکران نیست (این رکورد متعلق به فیلم Deadpool است)، اما همه‌ از فروش آن راضی هستند و آن را موفقیتی برای سازندگان آن می‌دانند. به نظر می‌رسد جیمز منگولد (James Mangold) با این فیلم که تاریک‌ترین اثر در این سری است، توانسته موفقیت بسیار خوبی را در باکس آفیس به دست آورد. موفقیتی که می‌تواند در هفته‌های بعد هم ادامه داشته باشد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی یک کاربر در توییتر، Logan «لوگان» در ۴۰۷۱ سالن سینما به نمایش در آمده است که این نشان دهنده‌ی آن است که فیلم لوگان گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین اکران در بین فیلم‌های با درجه‌ی سنی بزرگسال را در اختیار دارد. البته فیلم سینمایی Logan «لوگان» یک آمار خیره‌کننده‌ی دیگر نیز از خود به جای گذاشته است. تا به این لحظه، این اثر توانسته لقب پرفروش‌ترین افتتاحیه در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کند. جالب توجه است که لوگان با اختلاف نسبتاً زیادی نسبت به فیلم دوم یعنی The Batman Lego Movie «فیلم لگو بتمن» این جایگاه را کسب کرده است.

Logan «لوگان» در بازار بین‌المللی هم آمار خیره‌کننده‌ای از خود به جای گذاشته است. این عنوان توانسته در ۸۱ بازار مختلف، به میزان ۱۵۲ میلیون دلار فروش کند که بیش‌تری سهم در اختیار بازار‌های چین (۴۶٫۳ میلیون دلار)، انگلستان (۱۱٫۴ میلیون دلار)، کره‌ی جنوبی (۸٫۲ میلیون دلار)، برزیل (۸٫۱۷ میلیون دلار)، روسیه (۷٫۱ میلیون دلار)، فرانسه (۶ میلیون دلار)، استرالیا (۵٫۹ میلیون دلار) و مکزیک (۵٫۳ میلیون دلار) است. آمار فروش فیلم «لوگان» در بازار بین‌المللی نشانگر این است که این اثر یکی از بهترین عملکرد‌های شرکت فاکس در این بازارها بوده است. در نهایت، مجموع فروش این فیلم در تمامی بازار‌ها به میزان ۲۳۷٫۸ میلیون دلار بوده است.

فیلم Get Out «برو بیرون» که در هفته‌ی گذشته اکران شد و توانست برای یک هفته صدرنشین پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا شود، این هفته با کاهش ۲۱٫۸ درصدی در فروش رو به رو شده است؛ اما به هر حال فیلم به فروش خوب خود ادامه داده است. Get Out «برو بیرون» در این هفته توانسته ۲۶٫۱ میلیون دلار فروش داشته باشد و به این ترتیب فروش داخلی خود در آمریکا را به ۷۵٫۹ میلیون دلار برساند. نکته‌ی جالب توجه این است که بودجه‌ی ساخت این فیلم فقط ۴٫۵ میلیون دلار بوده است.

یکی از عناوین جدید این هفته، فیلم The Shack «کلبه» بود که توانست در نخستین هفته‌ی اکران خود در ۲۸۸۸ سالن سینما به میزان ۱۶٫۱ میلیون دلار فروش کند. با این فروش، فیلم The Shack رتبه‌ی سوم باکس آفیس این هفته را از آن خود کرد. با وجودی که در حال حاضر امتیاز این فیلم در سایت راتن‌تومیتوز ۱۶ درصد است، این فیلم توانسته از دیدگاه مخاطبان در سایت CinemaScore امتیاز A را کسب کند.

مکان چهارم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا در اختیار انیمیشن The Batman Lego Movie «فیلم لگو بتمن» است. این انیمیشن در هفته‌ی گذشته جایگاه دوم را در اختیار داشت. به هر حال، لگو بتمن توانسته در چهارمین هفته‌ی اکران خود، به میزان ۱۱٫۶ میلیون دلار فروش کند و فروش داخلی خود در آمریکا را به ۱۴۸ میلیون دلار برساند. لازم به ذکر است که بودجه‌ی ساخت این انیمیشن ۸۰ میلیون دلار بوده است.

دیگر فیلم جدید این هفته، فیلم Before I Fall است که با فروش ۴٫۹ میلیون دلاری در ۲۳۴۶ سالن سینما، توانسته رتبه‌ی پنجم باکس آفیس این هفته را تصاحب کند. این فیلم تازه اکران شده در سایت CinemaScore از دیدگاه مخاطبان امتیاز B را دریافت کرده است. این در حالی است که امتیاز Before I Fall در سایت IMDB هم ۶٫۶ است. با توجه به عملکرد فروش روز شنبه که کمی بیش‌تر از فروش روز جمعه بود، کمی امید وجود دارد که عملکرد فیلم در فروش در هفته‌های بعد بهتر شود.

به نظر می‌رسد افزایش تعداد سالن‌های فیلم Moonlight «مهتاب» و همچنین برنده شدن جایزه بهترین فیلم در مراسم اسکار باعث شده است تا عملکرد این فیلم بهبود چشم‌گیری داشته باشد. Moonlight «مهتاب» که این هفته ۹۷۹ سالن به تعداد سالن‌های خود اضافه کرده است، توانست فروشی معادل ۲٫۵ میلیون دلار را تجربه کند که این نشان‌دهنده‌ی افزایش ۲۵۵ درصدی فروش فیلم نسبت به هفته‌ی گذشته است. اکنون فروش داخلی بهترین فیلم مراسم اسکار امسال به میزان ۲۵٫۳ میلیون دلار است.

البته، مراسم اسکار تاثیر مثبتی را نیز بر روی فروش فیلم ایرانی فروشنده داشته است. فیلم فروشنده‌ که توانست چندی پیش دومین اسکار اضغر فرهادی را برای او به ارمغان بیاورد، این هفته با افزایش ۶۴ درصدی فروش مواجه شد. فروشنده این هفته ۲۶۶ هزار دلار فروش کرد که این رقم فروش این فیلم در آمریکا را به ۱٫۸ میلیون دلار می‌رساند.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

ماه مارس امسال فیلم‌های بسیار خوبی را در خود می‌بیند. هفته‌ی آینده هم چند فیلم از دیگر فیلم‌های بزرگ این ماه اکران خواهند شد که می‌تواند باعث شود شاهد یک ماه مارس تاریخی باشیم. دو فیلم Kong: Skull Island «کونگ: جزیره جمجمه» و Beauty and the Beast «دیو و دلبر» در هفته‌ی آینده اکران خواهند شد. دو فیلمی که می‌توانند رقابت بسیار تنگاتنگ و جذابی را به همراه «لوگان» در هفته‌ی آینده تجربه کنند.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.