مدیرعامل فیلمیران: می‌دانستیم شرایط برای فیلم‌های اجتماعی سخت است

3 April 2017 - 21:22

ترکیب فیلم‌های نوروزی امسال سه فیلم کمدی در کنار سه فیلم جدی است و همان‌طور که انتظار می‌رفت فروش فیلم‌های کمدی از فیلم‌های اجتماعی و جدی پیشی گرفت.

نکته جالب این‌جاست پخش‌کننده دو فیلمی که کمترین میزان فروش را به خود اختصاص داده‌اند -«آباجان» و «یک‌روز به خصوص»- شرکت فیلمیران بوده است. علی سرتیپی مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با آی سینما ابراز امیدواری می‌کند در مدت باقی مانده فروش این فیلم‌ها افزایش پیدا کند.

در کنار سه فیلم کمدی «خوب، بد، جلف»، «سه بیگانه» و «گشت ۲»، سه فیلم جدی نیز در میان فیلم‌های نوروزی امسال قرار دارند که «ماجرای نیمروز» با ۲ میلیارد تومان به فروش خوبی دست پیدا کرده است؛ اما دو فیلم «آباجان» ساخته هاتف علیمردانی و «یک روز به خصوص» ساخته همایون اسعدیان که فیلمیران پخش‌کنندگی آن‌ها را بر عهده داشته کمترین فروش فیلم‌های نوروزی را داشته‌اند.

علی سرتیپی با اعلام فروش ۷۲۰ میلیونی برای «آباجان»  و ۵۳۰ میلیون تومانی برای «یک روز به خصوص» به آی سینما می‌گوید: «نمی‌توان این فروش را شکست به حساب آورد به خصوص که هنوز فرصت باقی است و مردم هم این‌روزها از سفرهای نوروزی بازگشته‌اند و در مدت باقی مانده می‌توان به فروش این فیلم‌ها امید داشت.»

البته قابل پیش‌بینی بود که این فیلم‌ها با فروش قابل توجهی مواجه نخواهند شد، همایون اسعدیان کارگردان و تهیه‌کننده «یک روز به خصوص» که ریاست شورای صنفی نمایش را بر عهده دارد پس از اعلام فیلمش به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروزی گفت‌وگویی کرده بود که به نظر می‌رسید امید چندانی به موفقیت تجاری آن ندارد. این کارگردان ۲۵ اسفندماه به ایسنا گفته بود: «سال گذشته دو فیلم «ابد و یک روز» و «بادیگارد» در اکران نوروزی با وجود جدی بودن موفق بودند اما متأسفم که فیلم آقای پوراحمد (کفش‌هایم کو) له شد و امیدوارم این اتفاق برای ما نیفتد و هر فیلمی مخاطب خودش را پیدا کند.»

سال گذشته «کفش‌هایم کو؟» ساخته کیومرث پوراحمد که تا نیمه اردیبهشت روی پرده بود در نهایت توانست به فروش ۷۶۰ میلیون تومانی برسد که به نظر می‌رسد با ادامه اکران فیلم «یک روز به خصوص» (البته با بلیت ۱۲ هزار تومانی)، این فیلم نیز فروش مشابهی را تجربه کند.

با توجه به این اظهارات از سرتیپی می‌پرسیم چرا فیلم‌های مثل «رگ خواب» یا «بدون تاریخ، بدون امضا» را برای اکران نوروزی پیشنهاد نداده‌ است که می‌گوید: «به هر حال ممکن بود برای فیلمی مثل «رگ خواب» نیز با وجود سه فیلم کمدی در اکران نوروزی ۹۶، شرایط مشابهی رقم بخورد.»

او با اشاره به این‌که هر سال یک یا دو فیلم اجتماعی در اکران نوروزی با فروش کمی مواجه می‌شوند درباره دلیل انتخاب فیلم‌های «آباجان» و «یک روز به خصوص» برای اکران نوروز می‌گوید: «به هر حال می‌دانستیم که شرایط سختی خواهد بود اما امیدوارم این فیلم‌ها نیز به حد خودشان برسند و مردم بیشتر به فیلم‌های اجتماعی روی پرده علاقه نشان دهند.»

او در پاسخ به این‌که اسعدیان با وجود این‌که چندان از اکران فیلمش در نوروز راضی به نظر نمی‌رسیده چطور با این اتفاق موافقت کرده است؟ نیز می‌گوید: «بحثی با هم نداشتیم و هر اتفاقی که افتاده با رضایت کارگردان فیلم اتفاق افتاده است.»

سال گذشته کمترین میزان فروش نوروزی مثل امسال به دو فیلم اجتماعی یعنی «خشم و هیاهو» (یک میلیاد و ۶۰۰ میلیون تومان) و «کفش‌هایم کو؟» (۷۶۰ میلیون تومان) اختصاص داشت که برخی کارشناسان معتقد بودند در زمان دیگری از سال بهتر دیده می‌شدند. باید دید امسال با افزایش دو هزارتومانی قیمت بلیت دو فیلم کم‌فروش نوروزی امسال می‌توانند به رقم سال گذشته برسند یا خیر؟

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.