فیلم Ghost in the Shell ضرر زیادی خواهد کرد

7 April 2017 - 17:00

بر اساس پیش بینی‌هایی از باکس آفیش جهانی شده است اقتباس لایو اکشن از انیمه و مانگای Ghost in the Shell «شبح در پوسته» به کارگردانی روپرت سندرز (Rupert Sanders) در مجموع ۶۰ میلیون دلار ضرر به همراه خواهد داشت. سایت ددلاین (Deadline) گزارش داده است که این فیلم می‌تواند ۵۰ میلیون دلار در آمریکا و ۱۵۰ میلیون دلار در کشور‌های دیگر فروش داشته باشد و در مجموع می‌تواند تنها ۲۰۰ میلیون دلار فروش کند. در ادامه‌ی خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

بودجه‌ی رسمی ساخت فیلم ۱۱۰ میلیون دلار اعلام شده بود، ولی با توجه به گزارش منابع داخلی این رقم بیشتر بوده و نزدیک ۱۸۰ میلیون دلار است. به همراه هزینه‌های تبلیغات، کمپانی پارامونت (Paramount) و دریم وُرکز (Dreamworks) برای ساخت فیلم لایو اکشن Ghost in the Shell «شبح در پوسته» تقریباً ۲۵۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

جنجال‌های که پیرامون قضیه وایت واشینگ (whitewashing) پیش آمده بود بر روی فروش فیلم تاثیر زیادی گذاشته است. وایت واشینگ یعنی از بازیگران سفید پوست به جای بازیگران رنگین پوست و خارجی زبان استفاده شود. اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) در نقش سرگرد موتوکو کوساناگی (Motoko Kusanagi)  بازی می‌کند که به هیچ وجه مورد قبول طرفداران قرار نگرفت. رئیس توزیع داخلی پارامونت، کایل دیویس (Kyle Davies)، در مصاحبه با شبکه‌ی CBC خیلی بی پرده‌ درباره‌ی فروش ۱۹ میلیون فیلم در اولین هفته‌ی خود صحبت کرد:

ما انتظارات بیشتری برای فروش در داخل کشور داشتیم. من فکر می‌کنم که موضوعات مربوط به انتخاب بازیکران بر روی دیدگاه منتقدین تاثیر گذاشت. ما فیلمی داشتیم که خیلی برای طرفدارن مهم بود؛ چون بر اساس یک انیمه‌ی ژاپنی هست. پس ما باید حد وسطی برای احترام گذاشتن به اثر اصلی و ساختن فیلمی برای تعداد زیادی مخاطب جدید را پیدا می‌کردیم و این کار بسیار سخت بود و نقدهای منتقدین هم اصلا به ما کمکی نکرد.

در زمانی که سطح دانش درباره‌ی فرهنگ‌ها، نژادها، جنس‌های مختلف بالا رفته است و تنوع در سینما کاهش یافته است، اصرار به استفاده از اسکارلت جوهانسون هم به هیچ وجه به این فلیم کمک نکرد. با منتشر شدن نقدهای فیلم نیز متوجه شدیم که سازندگان این فیلم تمامی پیکرنگاری (تصاویر بصری و نمادهای استفاده شده در یک اثر هنری) خود را از اثر اصلی کپی کرده‌اند، ولی حاضر نشده‌اند فرهنگ آن‌ها را به رسمیت بشناسند.

منبع: darkhorizons

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    مشکل فیلم این بود که هیچ چیز جدیدى نداشت. طرفدارهاى انیمه پیشتر عیناً همین نماها رو به صورت انیمیشن دیده بودن و براى افراد جدید هم داستان بیش از اندازه پیچیده بود. فیلم اصلا فیلم بدى نیست ولى وقتى تمام مى شه اولین سئوالى که از خودت مى کنى اینه. لزوم ساختش چى بود؟