تغییراتی در قوانین اسکار ایجاد شده است

10 April 2017 - 23:00

آکادمی علوم و هنرهای سینما یا همان اسکار دو تغییر بزرگ در برنامه‌ی خود داده است که دلیل یکی از آن‌ها کاملاً روشن دارد؛ شناخته شدن O.J.: Made in America «او.جی. : ساخته شده در امریکا» به عنوان بهترین مستند سال. مهم نیست که این مستند چه اندازه موفق بوده، کاملا مشخص است که O.J.: Made in America «او.جی. : ساخته شده در امریکا» یک سریال مستند است مثل The Jinx «بدشانس» یا Making a Murderer «ساخت یک قاتل»، پس باید برای دریافت جایزه امی رقابت می‌کرد نه این که در اسکار حضور داشته باشد. در ادامه‌ی خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

اکادمی اسکار در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که قصد دارد جلوی اتفاق را بگیرند و جلوی حفره‌ای که باعث شد O.J.: Made in America وارد اسکار شود را گرفته و دیگر آثار چند قسمتی یا مینی سریال‌ها توانایی شرکت در اسکار را نخوهند داشت.

این نشان دهنده‌ی آن است که آکادمی اسکار اصلا خوشحال نیست که یک برنامه‌ی تلویزیونی توانسته است با وجود تعداد زیادی فیلم مستندِ با کیفیت جایزه‌ی اسکار را کسب کند و تلاش خواهند کرد که جلوی تکرار این اتفاق را بگیرند. این قانون برای سال‌های آینده اجرا می‌شود که به این معنی است که اسکار «او.جی. : ساخته شده در امریکا» پس گرفته نخواهد شد.

بزرگترین تغییر امروز البته در پخش بهترین انیمیشن صورت گرفته است. در این بخش نیز مانند بهترین فیلم سال همه می‌توانند برای کاندید شدن رای دهند، کاری که در گذشته تنها توسط افرادی در بخش انیمیشن انجام می‌شد. این مضوع می‌تواند به این معنی باشد که از این به بعد ما انیمیشن‌های مستقل و خارجی زبان کمتری را در اسکار خواهیم دید و به جای آن انیمشن‌های استدیوهای بزرگ مثل در Finding Nemo «جستجوی نمو» یا The Secret Life of Pets «زندگی مخفی حیوانات خانگی» رقابت کمتری برای گرفتن این جایزه خواهند داشت.

منبع: darkhorizons

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.