درگذشت عارف لرستانی؛ خطای پزشکی یا سکته قلبی؟

15 April 2017 - 18:07

عارف لرستانی امروز در حالی درگذشت که بسیاری علت درگذشت وی را خطای پزشکی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، صبح شنبه ۲۶ فروردین‌ماه، خبر شوکه کننده بود،«عارف لرستانی درگذشت»، تمام خبرنگاران به دنبال تکذیب آن بودند؛ اما خبر قطعی بود و صحت داشت. افراد نزدیک و خانواده وی خبر را تایید می‌کنند و در پی آن سیل تسلیت‌ها در شبکه مجازی دست به دست می‌شود. اما این تمام ماجرا نبود، کمی که فضا آرام می‌شود، سپند امیر سلیمانی لایه‌دیگر از درگذشت عارف لرستانی رونمایی می‌کند، لایه‌ای که حکایت از مراجعه عارف لرستانی در شب گذشته به بیمارستان را دارد، مراجعه‌ای که به خاطر سکسکه‌های طولانی صورت گرفته بود و بنا به گفته‌ها پزشکان آن را طبیعی طلقی می‌کنند.

موضوع بزرگتر می‌شود، همسر مرحوم لرستانی درگفت‌وگو بر خطای پزشکی تاکید می‌‌کنند و می‌گوید:

به همراه همسرم به دلیل سکسکه‌های مداومی که گرفته بود به یکی از بیمارستان‌های غرب تهران مراجعه کردیم. قصور پزشکی باعث مرگ همسرم شد و ما پیگیر این موضوع از طریق مراجع هستیم.

چندی بعد ایرج خسرونیا – رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام می‌کند که پیکر عارف لرستانی کالبد شکافی می‌شود و می‌گوید:« به بنده اطلاع دادند که چنین موردی رخ داده است و باید برای کشف دقیق و علمی مرگ مرحوم «عارف لرستانی» بدن وی باید کالبد شکافی شود تا علت دقیق مرگ عنوان شود که اعلام نتیجه آن حدود ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌برد. از نظر علمی چنین مسئله‌ای شایع نیست، زیرا آمپولی که مرحوم «لرستانی» تزریق کرده است نوعی آرامبخش بوده که بیشتر باعث آرامش و ایجاد خواب می‌شده است و احتمال قصور و خطای پزشکی نیست و احتمال سکته قلبی این بازیگر بیشتر مطرح است، ولی در مجموع باید منتظر نتایج کالبدشکافی بود.

این در حالی است که نزدیکان این بازیگر،‌وی ورزشکار بود و هیچ سابقه بیماری نداشت و حتی سیگار هم نمی‌کشید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این درگذشت مرحوم عباس کیارستمی حواشی بسیار را به وجود آورد و بعد از گذشت حدود یکسال، بسیاری مرگ وی را به علت خطای پزشکی می‌دانند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.