جاناتان دمی، کارگردان The Silence of the Lambs، در سن ۷۳ سالگی درگذشت

27 April 2017 - 13:00

روز گذشته، صنعت سینما یکی از نوابغ و بزرگان خود را از دست داد. جاناتان دمی (Jonathan Demme)، کارگردان صاحب‌سبک برخی از فیلم‌های محبوب و موفق سینما، دار فانی را وداع گفت. بر اساس گزارش «ایندیوایر»، علت مرگ دمی، سرطان مری و عوارض ناشی از بیماری‌های قلبی عنوان شده، او به خاطر دست و پنجه نرم کردن با این بیماری از سال ۲۰۱۰ میلادی تحت درمان بوده است. دمی در زمان مرگ، تنها ۷۳ سال سن داشته است. با سینما گیمفا همراه باشید.

حرفه‌ی ۴۰ ساله‌ی دمی با حمایت پادشاه سینما، راجر کورمن (Roger Corman) از او آغاز شد. در اوایل دهه‌ی ۷۰ میلادی، کورمن وظایف زیادی را به دمی محول کرد که وی توانست سربلند از آن‌ها بیرون بیاید؛ مهم‌ترین اثر دمی در آن دوره فیلم Caged Heat «قفس حرارت» است. در دهه‌ی ۸۰، دمی بیش از پیش به چهره‌ی شناخته شده‌ای در هالیوود رسید و توانست با ساخت آثاری از قبیل Swing Shift «تغییر نوسان»، Something Wild «چیزی وحشی» و Married to the Mob «متاهل به اوباش» برای خود نامی دست‌و‌پا کند.

اما مهم‌ترین موفقیت جاناتان دمی در سال ۱۹۹۱ میلادی رقم خورد؛ جایی که او با ساخت فیلم موفق The Silence of the Lambs «سکوت بره‌ها»، که به فروشی معادل ۲۷۵ میلیون دلار در گیشه دست یافت، توانست ۵ جایزه از مراسم اسکار آن سال را بدست آورد. این جوایز شامل بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی و بهترین کارگردانی برای دمی بود. این فیلم منجر به نمادین شدن شخصیت هانیبال لکتر (Hannibal Lecter) شد و پس از آن شاهد دنباله‌ها، رمان‌ها و سریال‌های تلویزیونی زیادی از آن بودیم.

پس از کسب این موفقیت، دمی بیشتر به ژانرها و موضوعات جدیدی سر کشید و با ساخت فیلمهای موفقی از جمله Philadelphia «فیلادلفیا»، Beloved «محبوب» و Rachel Getting Married «ریچل ازدواج کرد» به فعالیت خود در عرصه‌ی کارگردانی ادامه داد. آخرین فیلم سینمائی دمی، Ricki and the Flash «ریکی و فلش» بود که با هنرنمایی مریل استریپ (Meryl Streep) در سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی پرده‌های سینما شد. دمی تجربه‌هایی هم در زمینه‌ی ساخت مستند و موزیک ویدئو داشته است.

منبع : ScreenCrush

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.