نگاهی به قابلیت‌های جدید لباس اسپایدی | تونی استارک همه جا

13 May 2017 - 17:00

فیلم جدید Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» پیتر پارکر را در لباسی جدید و مدرن قرار می‌دهد که توانسته‌است به خوبی توجه بسیاری از عاشقان دنیای کامیک را به خود جلب کند. «بازگشت به خانه» در واقع به نوعی یک موفقیت و غنیمت بزرگ برای کمپانی مارول است که به واسطه مذاکره با شرکت سونی برای اضافه شدن کاراکتر مرد عنکبوتی به دنیای سینماتیک مارول تحقق یافت و این اضافه شدن به سرعت در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی حادث شد. در این میان سونی نیز سود خوبی به دست آورد چرا که تیم آنها نیز در حال کار بر روی فرنچایز پر زرق و برق MCU است.

یکی از تغییرات بزرگِ به وجود آمده و اعمال شده بر روی کاراکتر پیتر پارکر (که حال تام هالند در نقش او بازی می‌کند) این موضوع است که تونی استارک لباس مخصوص او را طراحی کرده‌است و ویژگی‌ها و امکانات جدیدتری نسبت به نسخه دست سازِ پیتر بدان اضافه کرده‌است. در فیلم «بازگشت به خانه» نیز پارکر یک آپگرید جدید دیگر برای لباس خود دریافت می‌کند که تعدادی از قابلیت‌های منحصر به فرد را به لباس زیبایش اضافه می‌کند که بار دیگر استارک آنها را طراحی و پیاده کرده‌است.

در تریلرهای منتشر شده برای این فیلم توانستیم چشمه‌هایی از قابلیت‌های جدید لباس پیشرفته‌ی تام هالند را مشاهده کنیم. در زیر قصد داریم این قابلیت‌های جدید را به همراه توضیح مختصر در مورد هر ویژگی لیست کنیم. با ما همراه باشید :

Droney «پهباد کوچک» : همانند اکثر ابرقهرمانان، اسپایدرمن نیز بر روی سینه خود یک سمبل و نماد دارد. با این وجود، در این نسخه از لباس، این نماد قابلیت جدا شدن از لباس و عملکرد به عنوان پهباد کوچک را دارد. چیزی شبیه به گجت شخصیت فالکون یا همان ردوینگ (Redwing) که عملکرد آن را در «جنگ داخلی» مشاهده کردیم.

GPS Tracking «ردیاب جی‌پی‌اس» : در کتاب‌های کامیک، اسپایدی از یک سیستم ردیاب استفاده می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع که این روزها تقریبا همه بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود جی‌پی‌اس دارند، این قابلیت کمی پیش پا افتاده به نظر می‌رسد. در «بازگشت به خانه» این قابلیت ارتقا یافته و تبدیل به نمایشگری هولوگرافیگ بر روی مچ دست شده‌است.

Web Shooter Upgrades «ارتقاهای سیستم پرتاب تار» : سیستم پرتاب تارِ اسپایدرمن مجموعه‌ای از تنظیمات مختلف را شامل می‌شود. این یک عنصر کلاسیک دیگر از کتاب‌های مصور است که در آن این ابرقهرمان جوان می‌توانست نحوه استفاده از تارهای خود را تغییر دهد. یکی از قابلیت‌های جدید که به لباس مدرن اضافه شده‌است و در تریلر دوم نیز آن را مشاهده کنیم، تار تله‌دار (web snare) است که هدف خود را پس از نزدیک شدن در تله قرار می‌دهد.

Web Wings «بال‌هایی از جنس تار» : بسته به هنرمندی که کتاب‌های مصور را طراحی کرده‌است، اسپایدرمن گاها بدون بال و گاها با بال‌هایی که از زیر بازویش آغاز و متصل به پهلویش هستند نمایش داده‌ شده‌است. در «بازگشت به خانه»، آنها این قابلیت را اولین بار در تیزر ابتدایی فیلم به نمایش گذاشتند که در آن پیتر پارکر می‌تواند همانند سنجاب دست‌های خود را بازکرده و از بال‌های خود برای ویراژ دادن در هوا استفاده کند.

Spider Vision «دید اسپایدر» : هنگامی که چهره‌ی کاراکتر شما به صورت کامل در زیر ماسک یا پوشش قرار دارد، سخت است که بتوان با استفاده از میمیک صورت احساسات و واکنش‌های مختلف را بروز داد. در نسخه کتاب‌‌های مصور طراحان شخصیت احساسات و واکنش‌های مختلف پیتر پارکر را با استفاده از تغییر حال چشم‌های او به نمایش می‌گذارند اما در نسخه‌های لایو اکشن این موضوع کمی سخت خواهد بود. در فیلم «جنگ داخلی» نسخه‌ای جدید از لنزهای نشان دهنده وضعیت چشم معرفی شد که در عین حال قابلیت عملی نیز داشت. هنگامی که پارکر وارد مدهای مختلف از لباس خود می‌شود، این لنزها نیز صحه نمایش را تغییر می‌دهند و در نتیجه شکل و وضعیت ظاهری آن نیز تغییر می‌کند.

Auto-Fit Suit «لباس هوشمند» : یکی از قابلیت‌های جدید و البته کاربردی لباس جدید اسپایدرمن تکنولوژی اتوفیت یا همان تنظیم سایز لباس است. در واقع در بسیاری از اوقات اسپایدرمن بایستی فورا لباس خود را پوشیده و وارد عمل شود اما با توجه به اینکه پوشیدن این لباس به دلیل چسبان بودنش سخت است کمی غیرقابل باور بود که او بتواند در عرض چند ثانیه آن را بپوشد. حال با این تکنولوژی همانطور که در تریلرهای منتشر شده نیز مشاهده کردیم، پیتر لباس مخصوص را با سایز بزرگ براحتی پوشیده و با لمس نشان عنکبوت بر روی سینه‌اش، لباس به سرعت تغییر سایز داده و اصطلاحا فیت بدن می‌شود.

در پنج فیلم سولوی قبلی مرد عنکبوتی که سونی آنها را ساخته‌بود، کاراکترِ پیتر پارکر برا شکست دادن دشمنانش تنها بر روی قدرت تار اندازی خود تکیه کرده‌بود. کارگردان «بازگشت به خانه»، جان واتس گزینه‌های بسیار بیشتری در اختیار دارد تا پیرامونشان مانور دهد. این کارگردان با اعلام این موضوع که بسیاری از این گجت‌ها به صورت مستقیم از کتاب‌های مصور اقتباس شده‌اند توضیح می‌دهد:

در واقع برای بسیاری از این قابلیت‌ها و امکانات جدید که در تریلرها به نمایش درآمد، سابقه‌ای در کامیک بوک‌ها وجود دارد. در اولین نسخه از کتاب‌های کامیک که در آن اسپایدرمن معرفی شد، یکی از صفحات آن به صورت اختصاصی به معرفی قابلیت‌های مختلفی می‌پرداخت که اسپایدی می‌توانست با تارهای خود آن‌ها را انجام دهد. برخی از این قابلیت‌ها بسیار مسخره بودند و همواره به آنها می‌خندیدیم؛ مثلا قابلیت ایجاد چوب‌های اسکی با تار، ساختن قایق با تار و ساخت سپر با تار.

تار‌های اسپایدرمن برای مارول چیزی شبیه آچار همه کاره بود که عملا هر کاری می‌شد با آنها انجام داد. در اختیار داشتن مجموعه‌ای از گجت‌ها برای انجام دادن آن کارها به مراتب قابل باورتر و منطقی‌تر به نظر می‌رسد. و با در نظر گرفتن اینکه پارکر تنها یک نوجوان است و نمی‌تواند این گجت‌ها را طراحی و بسازد، داشتن تونی استارک در این زمینه طبیعی‌تر است و مخاطب بدون هیچگونه مشکل آن را قبول می‌کند.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.