ضرر ۷۱۹ میلیون دلاری بخش فیلم استودیوی سونی پیکچرز

1 May 2017 - 21:00

استودیوی «سونی پیکچرز» در سال گذشته ۷۱۹ میلیون دلار از دست داده است که عملکرد ناموفق فیلم‌های ساخته شده‌ی این استودیو در گیشه موجب این ضرر مالی شده‌ است. با سینما گیمفا همراه باشید.

در چندین ماه گذشته بارها شایعاتی در باب این موضوع مطرح شده که شرکت «سونی» به دنبال فروش واحد فیلم و تلویزیون خود به جهت عملکرد نه چندان موفق این بخش گرفته است. سود شرکت نامبرده بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته که بخش اعظمی از این کاهش سود به دلیل عمکلرد بخش فیلم شرکت «سونی» حاصل شده است.

بر اساس گزارش «ددلاین»، استودیوی «سونی پیکچرز» حدود ۷۱۹ میلیون دلار به خاطر عملکرد نه چندان جالب خود در گیشه از دست داده است. از جمله فیلمهای شاخصی که در این امر دخیل بوده‌اند می‌توان به بازسازی‌های Ghostbusters «شکارچیان روح» و The Magnificent Seven «هفت دلاور» اشاره کرد که برخلاف بودجه‌ی زیاد خود به ترتیب درآمدی ۲۲۹ و ۱۶۹ میلیون دلاری دست یافتند. اگرچه وضع برای فیلم علمی-تخیلی عاشقانه‌ی Passengers «مسافران» تاحدودی بهتر است و توانسته تاحدودی هزینه‌ی ساخت ۱۱۰ میلیون دلاری خود را جبران کند. از سوی دیگر، استودیوی «سونی پیکچرز» با ساخت و اکران فیلم‌هایی با بودجه‌ی کم نظیر Sausage Party «مهمانی سوسیسی» عملکرد بهتری از خود نشان داده است؛ انیمیشن یادشده ۱۳۶٫۴ میلیون دلار در گیشه فروخت.

برخلاف انتظارات، سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ میلادی نیز برای استودیوی «سونی پیکچرز» خوشایند نبوده است. فیلم خانوادگی Smurfs: The Lost Village «اسمورف‌ها: روستای گمشده» تنها موفق به کسب درآمدی ۱۳۵٫۳ میلیون دلاری از گیشه‌های جهانی شده است. در همین راستا، درام علمی-تخیلی Life «زندگی» نیز با فروش ۵۸ میلیون دلاری عملکرد ضعیفی از خود در گیشه نشان داد. اگرچه پیش‌بینی می‌شود که وضع در ادامه برای استودیوی مورد بحث بهتر شود. چراکه این استودیو فیلم‌هایی از جمله The Emoji Movie «فیلم ایموجی»، Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» و Jumanji: Welcome to the Jungle «جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» و The Dark Tower «برج تاریک» را جهت اکران در برنامه دارد. انتظار می‌رود که فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» عملکرد قابل توجهی در گیشه داشته باشد؛ هرچند که این فیلم با مشارکت استودیوی «مارول» ساخته شده و استودیوی «سونی پیکچرز» به بیش از یک موفقیت برای تداوم فعالیت‌های خود نیاز دارد.

منبع : ScreenRant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.