کارگردان War for the Planet of the Apes از منابع الهام داستان این فیلم می‌گوید

1 May 2017 - 22:00

فیلم War for the Planet of the Apes «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» که قرار است تا چند ماه دیگر به روی پرده برود، از فیلم‌های کلاسیک قابل‌توجهی الهام گرفته است. فیلم نامبرده سومین قسمت بازسازی این مجموعه‌ی قدیمی است که به ادامه‌ی داستان سزار (Caesar) می‌پردازد و نزاع او را با رهبر انسان‌ها که با نام سرهنگ (با هنرنمایی وودی هارلسون) شناخته می‌شود به نمایش می‌گذارد. با سینما گیمفا همراه باشید.

تریلر دوم این فیلم که ماه گذشته منتشر شد، به‌شدت به فیلم Apocalypse Now «اینک آخرالزمان» شباهت داشت و شخصیت کیلگور (Kilgore) شباهت‌های زیادی به شخصیت کوتز (Kurtz) در فیلم اشاره شده دارد. اما مت رویز (Matt Reeves) کارگردان فیلم «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» به غیر از ساخته‌ی جنگی فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) از فیلم‌های زیاد دیگری نیز الهام گرفته است که در روایت سومین قسمت این مجموعه‌ی حماسی و موفق تاثیرگذار بوده‌اند.

ریوز به همراه مارک بومبک (Mark Bomback)، نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی فیلم مورد بحث، در تاریخ سینما غوطه‌ور شده و الهامات فراوانی از آن گرفته‌اند. ریوز در جریان مصاحبه‌اش با وب‌سایت «EW» از فیلم‌های بسیاری در سبک‌هایی از جمله وسترن، فیلم‌های جنگی و حماسی در نگارش فیلمنامه‌ی فیلم «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» تاثیر پذیرفته‌اند.،

وی در این زمینه ابراز داشت که او به همراه بومبک فیلم‌هایی از جمله Bridge on the River Kwai «پل رودخانه‌ی کوای»، The Great Escape «فرار بزرگ»، Ben-Hur «بن هور» و Ten Commandments «ده فرمان» را دیده‌اند و جهت نگارش داستان «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» بخش‌هایی از فیلم‌های ذکر شده را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند و حاصل برخی نقاط عطف داستان این فیلم است. ریوز افزود که او و بومبک از کتاب مقدس نیز الهامات فراوانی یافته‌اند.

همچنین ریوز اشاره کرد که رابطه‌ی بین سزار و سرهنگ به صورت مستقیم از رابطه‌ی بین شخصیت‌های الک گینس (Alec Guinness) و سسوئه هایاکاوا (Sessue Hayakawa) از فیلم «پل رودخانه‌ی کوای» الهام گرفته است. وی در ادامه خاطرنشان کرد که شخصیت یاغی جوسی ولز (Josey Wales) با هنرنمایی کلینت ایستوود (Clint Eastwood) تاثیر زیادی بر داستان «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» گذاشته است. در فیلم «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها»، شخصیت سزار در نبردی سخت تلاش می‌کند تا با همراهی اشخاص متفاوتی از جمله انسانی یتیم، با هنرنمایی آمیا میلر (Amiah Miller) و یک شامپانزه که با نام میمون بد، با بازی استیو زان (Steve Zahn)، شناخته می‌شود، ماموریت خود را به اتمام برساند.

رویز در ادامه اظهار کرد که بینندگان می‌توانند این طور تصور کنند داستان شخصیت سزار از ادیان الهی زیادی الهام گرفته شده است. فیلم مورد انتظار «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» از روز جمعه ۲۳ تیر ماه (۱۴ جولای ۲۰۱۷) به صورت گسترده به اکران درخواهد آمد.

منبع : ScreenRant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.