باکس آفیس هفته: The Fate of the Furious از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد

2 May 2017 - 17:38

این هفته شاهد اکران چند فیلم جدید بودیم اما همانطور که انتظار می‌رفت، فیلمی توان رقابت با The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» را نداشت. هشتمین قسمت سری فیلم‌های سریع و خشن، برای سومین هفته‌ی متوالی در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفته است. برای اطلاعات بیش‌تر و مشاهده لیست کامل پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» از همان هفته‌ی اول اکران خود، شروع بسیار قدرتمندی را در سراسر دنیا تجربه کرد. فروش خوب این فیلم همچنان نیز ادامه دارد. بالاخره این اثر توانست فروش خود را به بیش‌ از یک میلیارد دلار برساند. این فیلم در این هفته ۱۹٫۳ میلیون دلار فروش کرد و برای سومین هفته‌ی متوالی در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت. اکنون فروش داخلی «سرنوشت خشمگین» در آمریکا به ۱۹۲٫۷ میلیون رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که درصد بسیار زیادی از فروش هشتمین قسمت این مجموعه متعلق به کشورهای دیگر است.

این هفته Furious 8 در ۶۹ بازار بین‌المللی توانست فروش ۶۸٫۴ میلیون دلاری را برای خود ثبت کند و به این ترتیب فروش بین‌المللی فیلم را به ۸۶۷٫۶ میلیون دلار برساند. اثر فوق در این هفته بالاخره برای کشور ژاپن هم اکران شد و توانست به تنهایی در این کشور ۷٫۵ میلیون دلار فروش کند. بر طبق این آمار،  Furious 8 بزرگ‌ترین افتتاحیه را در بین عناوین این سری در کشور ژاپن داشته است.

دومین جایگاه در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا، متعلق به فیلم تازه اکران شده‌ی شرکت Lionsgate و استودیو Pantelion است. فیلم How to be a Latin Lover توانست با اکران در ۱۱۱۸ سالن سینما، به میزان ۱۲ میلیون دلار فروش کند که تقریباً میانگین آن به ازای هر سالن برابر با ۱۰٫۷۵ است. این بزرگ‌ترین افتتاحیه برای Pantelion از زمان تاسیس به حساب می‌آید. همچنین این فیلم توانسته امتیاز A را از سایت CinemaScore دریافت کند.  لازم به ذکر است که ۵۵ درصد از مخاطبان فیلم زن و ۴۵ درصد آن‌ها مرد بوده‌اند. همچنین ۷۵ درصد مخاطبان بالای ۲۵ سال داشته‌اند.

مکان سوم باکس آفیس این هفته را هم یکی از دیگر فیلم‌های جدید این هفته در اختیار گرفته است. فیلم Baahubali 2: The Conclusion که این هفته توسط Great India Films در آمریکای شمالی اکران شد، توانست این مکان را تصاحب کند. این فیلم با اکران در ۴۲۵ سالن سینما، توانست به میزان ۱۰٫۱ میلیون دلار فروش کند. با توجه به این آمار، میانگین فروش این اثر به ازای هر سالن سینما چیزی حدود ۲۴ هزار دلار بوده که تقریباً نزدیک به سه برابر آمار نسخه‌‌ی قبلی است. این بزرگ‌ترین افتتاحیه برای یک فیلم هندی در بازار داخلی آمریکا بوده است.

انیمیشن Boss Baby «بچه رئیس» همچنان به فروش خوب خود در آمریکا ادامه می‌دهد. این انیمیشن در پنجمین هفته‌ی اکران خود با ۲۹ درصد کاهش فروش مواجه شد و در رتبه‌ی چهارم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا قرار گرفت. Boss Baby «بچه رئیس» این هفته توانست به میزان ۹٫۰۵ میلیون دلار فروش کند و به این ترتیب فروش داخلی خود را به نزدیکی ۱۵۰ میلیون دلار برساند.

 این هفته فیلم The Circle با بازی تام هنکس و اما واتسون در سینماهای آمریکا اکران شد. این فیلم توانست با اکران در ۳۱۶۳ سالن سینما، به میزان ۹٫۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. از آن جایی که فیلم چندان نظر منتقدین مختلف را جلب نکرد، امتیازات نتوانستند باعث اشتیاق بیش‌تر طرفداران شوند. این فیلم در سایت متاکریتیک میانگین نمرات ۴۳ را دریافت کرده است. همچنین بازدیدکنندگان روز نخست فیلم امتیاز +D را به این اثر در سایت CinemaScore داده‌اند. آمار نشان می‌دهد که ۶۲ درصد مخاطبان فیلم زن و ۳۸ درصد آن‌ها مرد بوده‌اند. همچنین از بین مخاطبان فیلم، ۴۴ درصد بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشته‌اند. بر اساس گزارشات، بودجه‌ی ساخت فیلم ۱۸ میلیون دلار تخمین زده شده‌ است.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

لیست برترین ناشرهای این هفته:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته‌‌ی آینده بدون هیچ تردیدی متعلق به فیلم سینمایی Guardians of  the Galaxy 2 «محافظان کهکشان ۲» خواهد بود. این فیلم در بازار بین‌المللی کار خود را با قدرت آغاز کرد و تا این لحظه توانسته از چیزی حدود ۵۸ درصد بازار بین‌المللی، ۱۰۱٫۲ میلیون دلار به فروش برساند. نسخه‌ی اول هم فروش بسیار موفقی را چه در بازار خارجی و چه در بازار آمریکا تجربه کرد. به همین خاطر انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید این سری محبوب بتواند حتی بهتر از عنوان قبل عمل کند و آمار بهتری را از خود به جای بگذارد.

می‌دانیم که Guardians of  the Galaxy 2 «محافظان کهکشان ۲» قرار است هفته‌ی آینده در ۴۲۰۰ سالن سینما اکران شود. در گذشته احتمال می‌دادیم که The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» بتواند به دومین فیلمی در سال ۲۰۱۷ تبدیل شود که فروش بالای ۱۰۰ میلیون دلار در افتتاحیه را تجربه می‌کند. این اتفاق محقق نشد و «سرنوشت خشمگین» به میزان اندکی پایین تر از ۱۰۰ میلیون دلار فروش کرد. با این وجود، انتظار داریم که Guardians of  the Galaxy 2 «محافظان کهکشان ۲» بتواند به راحتی این چالش را پشت سر بگذارد و حتی فروش خود را در هفته نخست به نزدیکی ۱۵۰ میلیون دلار برساند.

باید منتظر ماند و دید که در هفته‌ی آینده چه خواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع: box office mojo

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.