فیلم Captain Marvel یک داستان اصیل خواهد داشت

12 August 2016 - 17:07

خیلی مسئله تعجب‌برانگیزی نیست که ابرقهرمانان قدرت‌های مشابهی داشته باشند (حتی اگر این ابرقهرمان‌ها از دنیایی متفاوت باشند) و تاکنون موردهای زیادی از این قضیه دیده‌ایم؛ هاکای و گرین ارو، تانوس و دارک ساید و حتی سیف از ازگارد و واندرومن! اگر از طرفداران دنیای مارول باشید می دانید که کاپیتان مارول هم قدرت‌ها و ریشه‌های مشابهی با گرین لنترن، قهرمان دنیای دی سی، دارد. البته باید بگوییم که این شخصیت‌ها خیلی هم قابل‌مقایسه نیستند، اما در جدیدترین اطلاعات منتشر شده فهمیده‌ایم که ریشه داستانی فیلم Captain Marvel برای جلوگیری از این مقایسه متفاوت و اصیل خواهد بود.

این فیلم هنوز کارگردان ندارد چرا که تا ۲۰۱۹ (سال عرضه فیلم) بسیار فاصله داریم. با این حال نویسندگان آن به‌سختی تلاش می‌کنند تا فیلم نامه‌ای لایق اولین فیلم دنیای مارول با یک شخصیت زن خلق کنند. در اخبار هفته‌های گذشته فهمیدیم که بری لارسون (Brie Larson) به عنوان این ابرقهرمان نقش‌آفرینی خواهد کرد. نویسندگانی که اشاره کردیم مگ لیفا (Meg LeFauve – نویسنده فیلم‌نامه Inside Out) و نیکل پرلمن (Nicole Perlman) – که یک پیش‌نویس اولیه از فیلم Guardians of the Galaxy نوشت – هستند. پرلمن در جدیدترین مصاحبه‌اش در مورد فیلم جدید گفت:

فکر نمی‌کنم تا به حال بر روی پروژه‌ای کار کرده باشم که انقدر به تاثیرگذاری و اهمیت آن توجه کرده باشم. او [کاپیتان مارول] یک شخصیت به شدت خفن است و کلی سو (Kelly Sue) هم داستان فوق العاده ای برای او در چند وقت گذشته خلق کرده است. اما خب مسئله اینجاست که اگر بخواهیم یک اقتباس خیلی مستقیم از کامیک ها انجام دهیم داستان ریشه و آغازین او خیلی شبیه به گرین لنترن خواهد بود؛ و مسلماً این شباهتی نیست که ما خواستارش باشیم. خلاقیت زیادی باید به کار گرفته شود. و البته، او شخصیت بزرگ خود را دارد. ما باید در نظر بگیریم که در دیگر فیلم‌های مارول تاکنون چه اتفاق‌هایی افتاده است و مطمئن شویم که خط داستانی این شخصیت منحصربه‌فرد و جالب و به دنیایی که در آن قرار دارد [منظور دنیای سینمایی مارول] مرتبط باشد. کار چالش‌برانگیزی است و خیلی خوب است که یک همکار دارم. این یک تجربه فوق العاده است. اگر این فیلم را خوب بسازیم، می‌تواند فیلم ابرقهرمانی بسیار مهم و خفنی باشد!

همان‌طور که از حرف‌های او مشخص است، نوشتن فیلم‌نامه کاپیتان مارول کاری بسیار چالش‌برانگیز بوده است. این فیلم از این جهت بسیار اهمیت دارد که اولین فیلم با شخصیت زن اصلی در دنیای سینمایی مارول خواهد بود. با توجه به موج عظیم و انقلابی فمینیسم در چندوقت اخیر، مارول باید حواسش را جمع کند که دیگر ماجراهای جاس ویدون (Joss Whedon) – کارگردان فیلم‌های The Avengers «انتقام جویان» – و جنجال شخصیت به لک ویدو (Black Widow) تکرار نشود.

چقدر با شخصیت کاپیتان مارول آشنایی دارید و نظر شما در مورد این فیلم چیست؟

منبع: Screencrush

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.