بازگشت مهدی فخیم‌زاده به فیلمسازی پس از ۱۴ سال

7 May 2017 - 17:38

مهدی فخیم‌زاده قرار است بعد از ۱۴ سال دوری از کارگردانی سینما با فیلم جدیدی به نام «مشت به وقت اضافه» در ژانر حادثه‌ای به این عرصه برگردد. روز گذشته موافقت شورای صدور پروانه ساخت با این اثر سینمایی به همراه دو فیلم‌نامه دیگر اعلام شد. این‌ کارگردان-بازیگر در این مدت تمرکز خود را به طور کامل بر آثار تلویزیونی گذاشته بود و توانست سریال‌های موفقی را نیز در این ژانر برای صداوسیما تولید کند.

روز گذشته خبری درباره صدور سه مجوز ساخت سینمایی منتشر شد. یکی از این پروانه‌های ساخت به فیلم‌نامه‌ »مشت به وقت اضافه» تعلق داشت که کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن‌را مهدی فخیم زاده بر عهده دارد. این کارگردان- بازیگر از سال ۱۳۵۴ تا کنون که کارگردانی در سینما را با فیلم «مجازات» آغاز کرد، هجده فیلم سینمایی  را در کارنامه‌اش ثبت کرده که آخرین ساخته او «هم نفس» محصول سال ۱۳۸۲ است.

فخیم‌زاده در این وقفه ۱۴ ساله به سمت آثار تلویزیونی رفته و چه به عنوان بازیگر و چه کارگردان، او را در این مدیوم دیده‌ایم. اگر بازی او در فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی در سال ۱۳۹۲ را کنار بگذاریم می‌توان گفت فخیم‌زاده در این‌ سال‌ها بازی در سینما را نیز به طور کلی کنار گذاشته بود، در حالی که در تلویزیون حضور نسبتا فعالی داشت و حتی اولین حضورش در شبکه نمایش خانگی را نیز با سریال «دندون طلا» به کارگردانی داوود میرباقری تجربه کرد.

آخرین فیلم مهدی فخیم‌زاده «هم‌نفس» ساخته سال ۱۳۸۲ است که سال بعد نیز به اکران درآمد و بعد از مدتی سریالی پنج قسمتی از آن روی آنتن رفت. این کارگردان که ساخت سه سریال موفق «تنهاترین سردار»، «ولایت عشق» و «خواب و بیدار» را پیش از این در کارنامه داشت. از سال ۱۳۸۴ با ساخت سریال «حس سوم» تمرکز خود را بیشتر بر حضور در تلویزیون گذاشت و توانست در این مدت توجه علاقه‌مندان به ژانر پلیسی و حادثه‌ای جلب کند. او در سال ۱۳۸۶ «بی‌صدا فریاد کن»، در سال ۱۳۸۹ «ساختمان ۸۵» و در سال ۱۳۹۳ «فوق سری» را ساخت که توانستند مخاطبان را پای تلویزیون بکشانند. فخیم‌زاده در این مدت به عنوان بازیگر نیز در چند سریال از جمله «مختارنامه»، «تکیه بر باد» و «علی‌البدل» ظاهر شد و در سال ۱۳۹۴ اولین حضورش در شبکه نمایش خانگی را با بازی در «دندون طلا» رقم زد.

این کارگردان-بازیگر در طی این سال‌ها حضور در سینما را کنار گذاشته بود و به جز بازی در «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در سال ۱۳۹۲ فعالیت دیگری در این حوزه نداشت؛ اما به نظر می‌رسد بالاخره تصمیم گرفته این روند را تغییر دهد و به سینما بازگردد. البته باز هم او را با ژانر حادثه‌ای در «مشت به وقت اضافه» خواهیم دید. فیلمی که باید منتظر نتیجه آن ماند و دید ادامه‌ای بر آثار تلویزیونی فخیم‌زاده خواهد بود یا خیر.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، دو فیلم‌نامه دیگری که همزمان با این فیلم مجوز ساخت دریافت کرده‌اند «به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا –که مدتی است اطلاع‌رسانی درباره آن شروع شده- و «بابا مو بگیر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسن کاربخش در ژانر اجتماعی (کمدی) است. کاربخش نیز از سال ۱۳۷۶ و فیلم «ترور» دست به کار ساخت فیلم‌ تازه‌ سینمایی نشده بود و پس از ۲۰ سال به کارگردانی سینمایی باز خواهد گشت. این اولین فیلم کمدی کاربخش است که شش ساخته قبلی او در حوزه انقلاب و دفاع مقدس بوده‌اند.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.