باکس آفیس هفته: آغاز سلطه فیلم Guardians of the Galaxy 2

8 May 2017 - 20:53

همانطور که در هفته‌ی گذشته پیش‌بینی شده بود، فیلم سینمایی Guardians of  the Galaxy 2 «محافظان کهکشان ۲» با اکرانش در سینماهای مختلف، توانست بازار را در اختیار خود بگیرد. این اثر با عملکرد بسیار خوبش در فروش، توانست صدرنشین این هفته‌ی جدول باکس آفیس شود. برای مشاهده کامل جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

فروش Guardians of  the Galaxy 2 «محافظان کهکشان ۲» نسبت به نسخه‌ی اول که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، با ۵۴ درصد افزایش همراه بوده است که بسیار خیره‌کننده است. اکنون این فیلم به دومین افتتاحیه برتر سال ۲۰۱۷ در آمریکا تبدیل شده است. علاوه بر فروش خوب در آمریکا، «محافظان کهکشان ۲» در بازار جهانی هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. افتتاحیه این عنوان در بازار کره‌ی جنوبی و چین بسیار قابل توجه بوده است. «محافظان کهکشان ۲» چهارمین افتتاحیه برتر فیلم‌های مارول در کشور چین بوده است.

فیلم Guardians of  the Galaxy 2 «محافظان کهکشان ۲» با فروش ۱۴۵ میلیون دلاری در هفته‌ی نخست اکران خود، توانست صدرنشین جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا شود. این درحالی است که فروش نسخه‌ی اصلی در هفته‌ی آغازین، ۹۴٫۳ میلیون دلار بوده است که این نشان از افزایش ۵۴ درصدی فروش دارد. در بین فیلم‌های یونیورس مارول، این افزایش فروش خیره‌کننده است و فقط Captain America: Civil War در گذشته توانسته بود با افزایش فروش ۸۸ درصدی نسبت به نسخه‌ی قبل خود عملکرد بهتری داشته باشد.

واکنش خوب منتقدین به فیلم هم می‌تواند یکی از دلایل فروش مناسب این اثر باشد. علاوه بر منتقدین طرفداران نیز از فیلم به شدت استقبال کرده‌اند و بازخورد مثبتی نسبت به آن داشته‌اند. «محافظان کهکشان ۲» در CinemaScore امتیاز A را از مخاطبان دریافت کرده که قطعاً بی‌ تاثیر در فروش آن نبوده است. ۵۶ درصد از مخاطبان هفته‌ی اول فیلم مرد و ۴۴ درصد آن‌ها زن بوده‌اند. از بین این مخاطبان، ۲۲ درصد آن‌ها ۲۵ یا کمتر از ۲۵ سال سن‌ داشته‌اند. درصد عظیم ۷۲ درصدی مخاطبان بزرگسالان بوده‌اند. این درحالی است که نوجوانان فقط ۹ درصد از این جمعیت را شامل می‌شوند.

 Guardians of  the Galaxy 2 در بازار بین‌المللی هم خوش درخشیده است. «محافظان کهکشان ۲» در این هفته توانست در بازار بین‌المللی ۱۲۳٫۸ میلیون دلار فروش کند و پس از ۱۳ روز مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۲۸۲٫۶ میلیون دلار برساند. بنابراین، فروش کلی و جهانی این فیلم در حال حاضر به ۴۲۷٫۶ میلیون دلار رسیده است. با این وجود، محفظان کهکشان ۲ این فرصت را دارد تا هفته‌های آینده همچنان به فروش خیره‌کننده‌ی خود ادامه دهد. بودجه‌ی ساخت این فیلم ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» که شروعی خیره‌کننده را تجربه کرده بود، اکنون پس از سه هفته صدرنشینی در باکس افیس جای خود را به فیلم Guardians of  the Galaxy 2 داده و با یک پله سقوط به رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا نقل مکان کرده است. The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» این هفته توانست فروش ۸٫۵ میلیون دلاری را در آمریکا تجربه کند و فروش داخلی خود در آمریکا را به ۲۰۵ میلیون دلار برساند. «سرنوشت خشمگین» این هفته در بازار بین‌المللی هم توانست فروش ۳۰٫۱ میلیون دلاری را در بین ۶۶ بازار مختلف تجربه کند و به این ترتیب مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۹۵۰ میلیون دلار برساند. بنابراین و با احتساب فروش این هفته، فروش کلی و جهانی The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» به میزان ۱ میلیارد و ۱۵۸ میلیون دلار رسیده است. اکنون این فیلم به عنوان سیزدهمین فیلم پرفروش‌ تاریخ در بازار جهانی و هفتمین فیلم پرفروش‌تاریخ در بازار بین‌المللی شناخته می‌شود.

جایگاه سوم این هفته جدول باکس آفیس، در اختیار انیمیشن Boss Baby «بچه رئیس» است. «بچه رئیس» این هفته با فروش ۶٫۲ میلیون دلاری، توانست در این رتبه قرار گیرد و همچنین فروش داخلی خود در آمریکا را به ۱۵۶ میلیون دلار برساند. این هفته Boss Baby «بچه رئیس» در بازار بین‌المللی هم ۱۷ میلیون دلار فروش کرد. به این ترتیب، فروش کلی و جهانی این اثر تا به این لحظه ۴۳۵ میلیون دلار است.

فیلم How to be a Latin Lover که در هفته‌ی گذشته در مکان دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس قرار گرفته بود، این هفته با کاهش فروش ۵۷ درصدی مواجه شد و با فروش ۵٫۲۵ میلیون دلاری در دومین هفته‌ی اکران خود، در جایگاه چهارم باکس آفیس قرار گرفت. اکنون فروش داخلی این اثر در آمریکا ۲۰٫۶ میلیون دلار است.

Beauty and the Beast «دیو و دلبر» با فروش ۴٫۹ میلیون دلاری، کار خود را با رتبه‌ی پنجم در این هفته به پایان برد. با احتساب فروش این هفته، فروش داخلی «دیو و دلبر» در آمریکا به ۴۸۷٫۵ میلیون دلار رسیده است. همچنین Beauty and the Beast «دیو و دلبر» در این هفته توانست در بازار بین‌المللی هم ۱۱٫۹ میلیون دلار فروش کند و به این ترتیب فروش کلی و جهانی خود را به ۱ میلیارد و ۱۸۶ میلیون دلار برساند. با توجه به این آمار، «دیو و دلبر» یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ در بازار جهانی است.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

لیست برترین ناشرهای این هفته:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

در هفته‌ی آینده شاهد اکران گسترده‌ی فیلم سینمایی King Arthur: Legend of the Sword «شاه آرتور: افسانه‌ی شمشیر» خواهیم بود. شرکت برادران وارنر قصد دارد این فیلم را هفته‌ی آینده در ۳۶۰۰ سالن سینما نمایش دهد. همچنین قرار است در هفته‌ی آینده فیلم Snatched با بازی Amy Schumer (ایمی شومر) و Goldie Hawn (گلدی هاون) در ۳۳۰۰ سالن سینما اکران شود.

منبع: Box office mojo

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.