داستان پیش درآمد هری پاتر دزدیده شد

14 May 2017 - 14:00

پیش درآمد انحصاری Harry Potter (هری پارتر) که برای خیریه به مزایده گذاشته شده بود، دزدیده شد. از وقتی مجموعه کتاب‌های جی. کی. رولینگ (J.K. Rowling) با نام Harry Potter and the Deathly Hallows در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، طرفداران امید داشتند این نویسنده دوباره از ماجراجویی‌های بیشتری از دنیای Hogwarts بنویسد. اخیراً این اتفاق افتاده و فیلمنامه Harry Potter and the Cursed Child  نوشته شد و فیلم‌های پیش درآمدی Fantastic Beasts (حیوانات شگفت انگیز) اتفاقات خارق‌العاده‌ای را نشان دادند. با سینماگیمفا همراه باشید.

ایده‌ی بیشتر داستان‌ها از ذهن رولینگ نشأت گرفته‌اند. در سال ۲۰۰۸ او پیش درآمدی را نوشت که ادامه‌ی ماجراجویی‌های پدر هری پاتر، جیمز پاتر، و پدر خوانده‌اش، سیروس، بود که در دنیای مشنگ به مشکل برخوردند و برای خیریه به حراج گذاشته شد. رمان بدون عنوانی که تنها ۸۰۰ لغت دارد و روی دو طرف پست کارت‌های A5 نوشته شده بود. با وجود اینکه این رمان کوتاه بود، داستان آن به تعقیب و گریز جیمز و سیروس با پلیس‌های مشنگ می‌پردازد و قسمت پایانی شگفت انگیزی را نشان می‌دهد که آنها سوار بر دسته جارو فرار می‌کنند. این پست کارت در مزایده خانه لندن به میزان ۳۲۰۰۰ دلار فروخته شد و ارزش آن از آن زمان تا حالا ۷۷۰۰۰ دلار افزایش یافته است.

این داستان از خانه‌ای در برمینگهام، انگلیس دزدیده شده است. پلیس این کشور این اثر را بسیار ارزشمند دانسته و در پستی در توییتر از طرفداران خواسته تا به آنها کمک کنند. پال جونسی، بازپرس این پرونده، از همه خواسته تا در صورت داشتن هرگونه اطلاعاتی به اداره پلیس مراجعه کنند.

رولینگ برنامه‌ای برای رسمی کردن این ایده در مجموعه کتاب‌هایش نداشته و از طرفدارانش خواسته تا در صورت مشاهده کپی این رمان، آن را خریداری نکنند. نگرانی اصلی در حال حاضر این است که دزدان این اثر را بدون اینکه از ارزش احتمالی‌اش آگاه باشند، آشکار می‌سازند. تحقیقات ادامه داشته و امید است که آگاهی عمومی به حل این مسئله کمک کند.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.