جمهوری واکاندا، وطن پلنگ سیاه، بر اساس واقعیت ساخته خواهد شد

14 August 2016 - 14:45

با وجود اینکه Black Panther «پلنگ سیاه»  تا دوسال دیگر به نمایش در نمی‌آید، هیجان و اشتیاق طرفدارها برای فیلم با انتشار هرگونه خبر و جزئیاتی به طور پیوسته زیاد‌تر می‌شود. جو رابرت کول (Joe Robert Cole)، نویسنده فیلم پلنگ سیاه، تصویری از میهن این شخصیت را که در فیلم شاهد آن خواهیم بود توصیف کرد و مانند اکثر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، جمهوری واکاندا (Wakanda) بر اساس کشوری واقعی در آفریقا ساخته خواهد شد.

جو رابرت کول (Joe Robert Cole) نویسنده مینی‌سریال موفق The People Vs. O.J. Simpson: American Crime Story «مردم در مقابل او.جی.سیمپسون: داستان  جنایت آمریکایی»  است و علاوه بر نوشتن فیلم‌نامه اولین فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) وظیفه معرفی کشور او جمهوری واکاندا – پیشرفته‌ترین کشور در جهان – را نیز بر عهده دارد. کول بیان کرد که جمهوری خیالی واکاندا بر اساس فرهنگ واقعی آفریقایی ساخته می‌شود.

آفریقا قاره‌ای بسیار وسیع است که از کشورهای مختلفی تسکیل شده و هر کشور تاریخ، اسطوره‌ها و فرهنگ متفاوتی دارند و ما سعی کرده‌ایم که قسمتی از این تاریخ و فرهنگ را برداریم و آن را با تکنولوژی و دیدگاهی از جمهوری واکاندا ادغام کنیم. به همین خاطر ما ابتدا سراغ واقعیت رفتیم و بر اساس مشاهداتمان کشوری را ساختیم که احساسی معتبر و واقعی را به ما منتقل کند.

در دنیای سینمایی مارول به میزان زیادی عناصر الهام گرفته از واقعیت وجود دارد و بیشتر قهرمانان و ضد‌قهرمانان آن بر اساس اتفاقاتی علمی به وجود آمده‌اند. به طور مثال، ثور (Thor) در دنیای مارول یکی از خدایان اسکاندیناوی که از جادو استفاده می‌کند نیست؛ بلکه یک موجود بیگانه از دنیای با پیشرفت علمی فوق‌العاده است، ولی ما خیال می‌کنیم که او از سحر و جادو استفاده می‌کند و یا راکون موشکی (Rocket Racoon) از فیلم Guardians of the Galaxy «نگهبانان کهکشان»  نیز از آزمایشات علمی به وجود آمده است. ساختن جمهوری واکاندا از فرهنگ واقعی آفریقایی کار درستی به نظر می‌رسد و با دنیای سینمایی مارول هماهنگی دارد، ولی دلیلی برای اینکه تکنولوژی خیلی پیشرفته و دیوانه‌کننده‌ای در فیلم نبینیم نیست چون در هر صورت جمهوری واکاندا پیشرفته‌ترین کشور در جهان محسوب می‌شود؛ حداقل در دنیای مارولی!

داستان Black Panther (پلنگ سیاه) از پایان فیلم  Captain America: Civil War«کاپیتان امریکا: جنگ داخلی»، ادامه خواهد یافت، جایی که تی‌چالا (T’Challa) در غم از دست دادن پدر خود به سر می‌برد و طبق گفته های جو رابرت کول (Joe Robert Cole)، زمانی تی‌چالا به عنوان حاکم واکاندا کار خود را شروع می‌کند که کشور هم از داخل و هم از خارج با خطر مواجه است. چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) به عنوان پلنگ سیاه باید با مایکل‌ ب. جوردن در نقش کیلمانگر (Killmonger) مقابله کند. دیگر بازیگران اصلی فیلم نیز دانای گوریرا (Danai Gurira) و لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) هستند که به عنوان گارد حرفه‌ای تی‌چالا (T’Challa) نقش‌آفرینی می‌کنند.

فیلم Black Panther «پلنگ سیاه» به کارگردانی و نویسندگی رایان کوگلر (Ryan Coogler) در دست ساخت است و ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (بهمن ۱۳۹۶) اکران می‌شود.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.