آخرین رقم گیشه سینماهای ایران در تب و تاب انتخابات

19 May 2017 - 18:36

همزمان با تب و تاب انتخابات، آمار فروش فیلم‌های سینمای ایران در تهران و شهرستان‌ها به نقل از پخش‌کنندگان اعلام شد. روز جمعه بسیاری از مردم تهران و شهرستان پای صندوق های انتخابات ریاست جمهوری رفتند و به نامزد مورد علاقه خود رای دادند. اما در حالی که بسیاری از فیلم‌های روی پرده به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فروش پایینی را تجربه کردند، «نهنگ عنبر ۲» توانست تنها در روز جمعه ۵۵۰ میلیون فروش کند. از سوی دیگر فیلم «گشت ۲» پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شب گذشته توانست از مرز ۱۹ میلیارد تومان عبور کند.

نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» ساخته سامان مقدم با بازی رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی و… از ۲۰ اردیبهشت ماه در سینماهای تهران و شهرستان به نمایش درآمد و در روزهای ابتدایی توانست فروش کم سابقه ای از خود به جای بگذارد. این فیلم سینمایی بعد از گذشت تنها ۹ روز از آغاز اکران خود بنا به گفته روژین میرزایی مدیر فروش «فیلمیران»، توانسته ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروش کند که سهم سینماهای تهران از این مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. اما این فیلم در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به فروش بسیار خیره کننده‌ای دست یافت و با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۵۵۰ میلیون تومان فروش کرد. «نهنگ عنبر۲» همچنین در روز پنجشنبه هم به فروش ۵۰۰ میلیون تومانی دست یافت.

برادرم خسرو

اولین ساخته سینمایی احسان بیگلری با بازی شهاب حسینی، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی و… که برای اولین بار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، از ۲۰ اردیبهشت ماه در سینماهای کشور اکران شد. این فیلم تا به امروز ۲۷۵ میلیون تومان در تهران و ۳۰ میلیون تومان در سینماهای شهرستان فروش کرده است. «برادرم خسرو» در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به ترتیب ۵۰ و ۵۵ میلیون تومان درآمد کسب کرد.

ویلایی ها

فیلم سینمایی «ویلایی ها» به کارگردانی منیر قیدی با بازی طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، ثریا قاسمی، صابر ابر و… پس از نمایش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از ۲۰ اردیبهشت ماه در سینماهای تهران و شهرستان اکران شد. احمد مختاری مدیر پخش هدایت فیلم، فروش این فیلم سینمایی بعد از گذشت ۹ روز را ۱۶۰ میلیون تومان اعلام می کند. «ویلایی ها» در روزها پایانی هفته گذشته هم به ترتیب ۲۱ و ۱۷ میلیون تومان فروش کرد.

آشوب

«آشوب» کاظم راست گفتار که در آن کوروش تهامی، آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، شهره لرستانی، لیلا اوتادی، فرهاد آییش، همایون ارشادى، امیرحسین صدیق، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر و… به ایفای نقش می پردازند، بعد از ۹ روز نمایش ۱۴۰ میلیون تومان فروش کرده است. این فیلم در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته هم به ترتیب ۲۰ و ۱۳ میلیون درآمد کسب کرد.

تیک آف

«تیک آف» جدیدترین ساخته سینمایی احسان عبدی پور که در آن پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، رضا یزدانی، سوگل قلاتیان به ایفای نقش می پردازند، از ششم اردیبهشت ماه در سینماهای تهران و شهرستان به نمایش درآمد. این فیلم تا پایان شب گذشته توانست ۸۵۰ میلیون تومان فروش کند.

نقطه کور

«نقطه کور» ساخته مهدی گلستانه با بازی هانیه توسلی، محمد رضا فروتن، محسن کیایی، خاطره اسدی، شقایق فراهانی، نیکی مظفری و… از ششم اردیبهشت ماه در سینماهای کشور به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی بنا بر اعلام سایت سینما تیکت، ۲۵۰ میلیون تومان فروش کرده است.

امتحان نهایی

فیلم سینمایی «امتحان نهایی» به کارگردانی عادل یراقی که فیلمنامه آن توسط عباس کیارستمی به نگارش درآمده است، به گفته سعید خانی مدیر پخش هدایت فیلم تا پایان شب گذشته ۳۹۰ میلیون تومان در تهران و ۱۰۰ میلیون تومان در سینماهای شهرستان فروش کرده تا درآمد این فیلم در آستانه نیم میلیاردی شدن قرار گیرد. در این فیلم سینمایی شهاب حسینی و لیلا زارع به ایفای نقش می پردازند.

گشت ۲

فیلم سینمایی «گشت ۲» ساخته سعید سهیلی، با بازی حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی به عنوان یکی از فیلم های اکران نوروز در سینماهای کشور به نمایش درآمد و با استقبالی که از آن صورت گرفت به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شد. این فیلم سینمایی تا پایان شب گذشته ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون فروش کرده است. «گشت ۲» در روزهای پنجشنبه و جمعه هم به ترتیب ۵۸ و ۶۰ میلیون درآمد کسب کرد.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.