راجر مور در ۸۹ سالگی از دنیا رفت

25 May 2017 - 16:00

سِر راجر مور (Sir Roger Moore) که بیش از هر چیزی به خاطر بازی در نقش جیمز باند شهره است، در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت. خانواده او این خبر را از طریق انتشار بیانیه‌ای در توییتر تائید کردند. کودکان مور اعلام کردند که وی پس از یک دوره کوتاه مبارزه با سرطان فوت کرده است و تصمیم دارند که مراسم تشییع پیکر او را به صورت خصوصی در موناکو برگزار کنند. با سینما گیمفا همراه باشید.

راجر مور به مدت ۱۲ سال یعنی از سال ۱۹۷۳ الی ۱۹۸۵ میلادی به ایفای نقش جیمز باند پرداخت که همین مهم او را تبدیل به بازیگری کرد که برای بیشترین مدت زمان ممکن در قالب این نقش محبوب هنرنمایی کرده است. از جمله قسمت‌هایی از مجموعه James Bond «جیمز باند» که مور در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به Live and Let Die «زندگی کن و بگذار بمیرد»، The Man With the Golden Gun «مردی با اسلحه طلایی»، The Spy Who Loved Me «جاسوسی که مرا دوست داشت»، Moonraker «مونریکر»، For Your Eyes Only «فقط برای چشمان تو»، Octopussy «اُکتوپوسی» و A View To A Kill «نمایی از یک قتل» اشاره کرد. تجسم او از نقش باند بسیار متفاوت با نسخه اصلی خلق شده توسط ایان فلمینگ (Ian Fleming) است؛ وی باندی شوخ‌طبع و هوس باز که به دنبال چشم‌چرانی به زنان است خلق کرد که مورد توجه عموم قرار گرفت.

مور در کنار لوئیز مکسول (Lois Maxwell) در «RADA» آموزش بازیگری دید. البته وی پیش از بستن قرارداد با استودیوی «MGM» به عنوان یک مدل فعالیت می‌کرد؛ هرچند نخستین فیلم‌های او به موفقیت چندانی دست پیدا نکردند. مور با بازی در نقش ایوانهو (Ivanhoe) در تلویزیون در بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۵۹ توانست برای خود نامی دست و پا کند. پس از انصراف شون کانری (Sean Connery) از ایفای نقش جیمز باند، مور این فرصت را یافت تا این نقش محبوب را بدست آورد. آلبرت بروکلی (Albert Broccoli) این نقش را به او پیشنهاد و وی نیز پذیرفت. مور در کتاب خاطرات خود نوشته است که پس از قبول کردن این نقش و برای بازی در فیلم «زندگی کن و بگذار بمیرد»، موهای سر خود را تراشید و مقدار زیادی از وزن خود کاست تا بتواند بهتر در قالب این نقش فرو رود.

همانطور که پیشتر اشاره شد این بازیگر بریتانیایی به عنوان یکی از محبوبترین بازیگران نقش جیمز باند و کسی که بیش از دیگران به ایفای این نقش پرداخته است، شناخته می‌گردد.

منبع : ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.