احتمال کناره‌گیری دیوید لینچ از سینما

28 May 2017 - 17:00

اینطور که پیداست، دیوید لینچ (David Lynch) افسانه‌ای دیگر تمایلی به حضور در صنعت سینما و ساخت فیلم‌های سینمائی ندارد. اگرچه به قول بازیکن بیس‌بال یوگی برا (Yogi Berra)، هیچگاه نباید سخنان مبهم لینچ را قطعی برشمرد و به آن‌ها اطمینان داشت؛ اما اینطور که به نظر می‌رسد وی تصمیم دارد تا برای همیشه از فعالیت در سینما دور بماند. وی به تازگی فصل سوم سریال تلویزیونی موفق Twin Peaks را ساخته که نمایش‌های نخست آن با واکنش بسیار مثبت منتقدان مواجه شده است. سینماگران همیشه از سریال Twin Peaks به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های تلویزیونی یاد می‌کنند. با سینما گیمفا همراه باشید.

مدتی پیش از لینچ در خصوص وضعیت فعالیتش در صنعت سینما پرسش شد، که وی در پاسخ اظهار داشت:

همه چیز زیادی تغییر کرده است. خیلی از فیلم‌ها حتی اگر فیلمی بزرگ هم باشند عملکرد خوبی در گیشه ندارند و فیلم‌هایی که عملکرد خوبی در گیشه دارند نیز چیزی نیستند که من بخواهم مشابه آن‌ها را بسازم.

در ادامه از لینچ پرسیده شد که آیا فیلم Inland Empire «امپراطوری درون مرزی» آخرین ساخته او در سینماست یا خیر؟ که وی به صورت ضمنی این موضوع را تائید کرد.

اگرچه قطعاً این خبر ناخوشایندی برای این سینماگر سورئال‌دوست است، اما وی در اظهاراتی دیگر از رد این احتمال سخن گفت. وب‌سایت طرفداری «Welcome to Twin Peaks» یادآور شد که لینچ در جریان پخش فصل جدید سریال Twin Peaks با نشریه فرانسوی «Le Soir» مصاحبه‌ای انجام داده و در آن بیان داشت که آینده بر روی سنگ حک نشده است و قطعی نیست. وی در این خصوص اعلام کرد:

اظهارات من اشتباه برداشت شده‌اند. من نگفتم که از سینما کناره‌گیری می‌کنم. ساده است، هیچکس نمی‌داند که در آینده چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.

بنابراین می‌توان اینطور پنداشت که دیوید لینچ همچنان برای آینده خود و حضورش در سینما برنامه مشخصی ندارد. امیدواریم که تصمیم وی مبنی بر کناره‌گیری از سینما، قطعی نباشد و همچنان شاهد ساخته‌های ناب و زیبای او باشیم.

منبع : ScreenCrush

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.