«صد سال به این سال‌ها» ۱۰ سال است پروانه نمایش دارد اما اجازه اکران ندارد

10 June 2017 - 16:14

در هفته‌های اخیر کمیته‌ای برای رفع مشکل فیلم‌های بلاتکلیف سینمای ایران تشکیل شده است و بر اساس دستور وزیر قرار است ظرف دو ماه آینده تکلیف فیلم‌هایی را که به هر دلیل تا کنون به نمایش در نیامده‌اند مشخص کند. در این میان مورد یکی از فیلم‌ها جالب است، فیلم «صد سال به این سال‌ها» ساخته سامان مقدم در سال ۸۶ به گفته تهیه‌کننده‌اش پروانه نمایش دارد اما اجازه اکران ندارد و باید دید با تشکیل این کمیته بعد از ۱۰ سال از این وضع خارج می‌شود یا نه.

مرتضی شایسته تهیه‌کننده فیلم «صد سال به این سال‌ها» در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت این فیلم گفت:

این فیلم پروانه نمایش دارد اما اجازه اکران ندارد. درواقع بعد از پایان ساخت فیلم و نمایش آن در جشنواره فیلم فجر در سال ۸۶، درخواست پروانه نمایش کردیم و پروانه نمایش هم گرفتیم اما اجازه اکران به فیلم داده نشد.

او با اشاره به کمیته‌ای که قرار است زیر نظر محمدمهدی حیدریان درباره فیلم‌های سینمایی تصمیم بگیرد، ادامه داد:

پس از صدور این دستور ازسوی وزیر ارشاد ما هم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌نگاری کردیم ولی هنوز خبر جدیدی به ما داده نشده است.

او درباره درخواستی که به ارشاد ارسال کرده‌اند نیز این‌طور توضیح داد:

از وزارت ارشاد تقاضا کردیم باتوجه به اینکه پروانه نمایش فیلم یک بار صادر شده، امکان نمایش فیلم فراهم شود و اعلام هم کرده‌ایم که آماده هر نوع همکاری با ارشاد هستیم.

چندی پیش پرویز پرستویی از بازیگران این فیلم نیز در اینستاگرام خود به وضعیت این فیلم اشاره کرده و خواستار توجه به آن شده بود. او به همراه رضا کیانیان و فاطمه معتمدآریا از بازیگران اصلی فیلم هستند.

منبع: آی‌سینما

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.