اظهار نظر ترانه علیدوستی چند ماه پس از برگزاری اسکار

12 June 2017 - 10:59

ترانه علیدوستی بازیگر فیلم «فروشنده» که سال گذشته پیش از اصغر فرهادی اعلام کرد که در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد، با گذشت چندین ماه از اهدای جایزه اسکار به آخرین ساخته اصغر فرهادی، در مصاحبه با رسانه های ژاپنی اعلام کرده که چون نمی توانست خود را مستثنی از سایر ایرانیان ببیند، به کشور امریکا سفر نکرد. او همچنین می گوید پس از اعلام حکم دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود ایرانیان به کشور امریکا، به شدت خشمگین شده بود.

ترانه علیدوستی که این روزها به بهانه اکران فیلم «فروشنده» در ژاپن، به این کشور رفته، در مصاحبه با برخی از رسانه های ژاپنی درباره حکم دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا که باعث شد او اعلام کند در مراسم اسکار سال گذشته شرکت نخواهد کرد، گفت:

 نتوانستم خود را مستثنی از دیگر ایرانیان دانسته، به آمریکا بروم و در مراسم شرکت کنم.

به گزارش مهر بازیگر «فروشنده» همچنین درباره تصمیم خود مبنی بر عدم شرکت در مراسم اسکار سال گذشته اضافه کرد:

 خشمگین بودم ولی هنوز هم فکر می‌کنم بهترین تصمیم را گرفته‌ام.

پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا، بسیاری از هنرمندان امریکایی به مخالفت سرسختانه با رییس جمهور امریکا پرداختند و به تند ترین شکل از او انتقاد کرد.

دونالد ترامپ تاکنون با تصمیمات عجیب خود بارها خشم مردم امریکا و بسیاری از دولتمردان اروپایی را برانگیخته است. یکی از تصمیمات عجیب ترامپ ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور اسلامی بود که این موضوع بارها مورد انتقاد نهادهای حقوق بشری قرار گفته است.

در مراسم اسکار سال گذشته اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی و حسین جعفریان کارگردان، بازیگر و فیلمبردار «فروشنده» به نشانه اعتراض از حضور در این مراسم سرباز زدند و انوشه انصاری به همراه فیروز نادری دومین اسکار اصغر فرهادی را دریافت کردند.

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.