یکی از مرگ‌های فصل ۵ سریال بازی تاج و تخت قرار بود وحشتناک باشد

13 June 2017 - 17:11

مرگ مارسلا باراتئون در فصل پنجم سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، تغییر اندکی از آنچه برنامه ریزی شده بود، یافت. نقش اول بودن در یک سریال تلوزیونی موفق برای بازیگران ثبات شغلی محسوب می‌شود. در حالی که فیلم‌ها طی یک دوره چند ماهه فیلم برداری می‌شوند، ساخت سریال‌ها چند سال یا حتی دهه‌ها طول می‌کشد. اما با گذشت زمان، بعضی از سریال‌های تلوزیونی شروع به کشتن شخصیت‌های اصلی‌شان می‌کنند، شخصیت‌هایی که مخاطبین فکر می‌کنند آن‌ها از هرگونه خطری به دور هستند. ابتدا این اتفاق به صورت مناسبتی رخ داد. اما حالا سریال‌هایی مانند بازی تاج و تخت نیز به این قبیل از سریال‌ها پیوسته‌اند. با سینماگیمفا همراه باشید.

بر اساس مجموعه رمان‌های خشونت جورج آر آر مارتین (George R.R. Martin)، بازی تاج و تخت چند شخصیت اصلی را پشت سر هم کشت. وقتی این سریال در سال ۲۰۱۱ روی آنتن رفت، بازیگران آن مارک ادی (Mark Addy) و شان بین (Sean Bean) بودند که هیچ یک تا قسمت آخر نماندند. بنابراین شخصیت‌های زیادی در این سریال کشته شدند که نقش‌های دیگر شخصیت‌ها برای ادامه یافتن آن قسمت‌ها بیشتر شدند. مهم‌ترین علت مرگ در این سریال به قتل رسیدن است و هیچ کس امنیت نداشته حتی جوان‌ترین افراد.

اما گویا یکی از آن قتل‌ها خوب پیش نرفته است. نل تایگر فری (Nell Tiger Free) که نقش مارسلا باراتئون را در فصل پنجم بازی کرده اخیراً با MCM London مصاحبه‌ای داشته که در آن توضیح داده که مرگ مارسلا قرار بوده وحشتناک تر باشد:

نمی‌دونم این رو باید بگم یا نه اما داستان از این قراره که عوامل کار پوره‌های موز خونی رو به من دادند و ذهن من باید فقط معطوف به کشتی می‌شد. خیلی هیجان داشتم. من لخته خون دوست ندارم اما می‌دونستم که آن‌ها شبیه موز هستند بنابراین مشکلی نداشتم.

مرگ مارسلا به علت خوردن سم بود و همان طوری کشته شد که برادر بزرگ‌ترش جفری کشته شد. اما مرگ جفری در انظار عمومی اتفاق افتاد و بعد از مسموم شدن رنگ صورتش بنفش شد در حالی که مرگ مارسلا سریع و آرام بود. ابتدا از بینی‌اش خون آمد و ظرف چند ثانیه در آغوش پدرش افتاد. این یک مرگ منحصر به فرد در این سریال بود. فری دلیل اینکه مرگ شخصیتش با چیزی که برنامه ریزی شده بود تفاوت داشت توضیح داد: آن‌ها می‌خواستند مرگ مارسلا انعکاس دهنده‌ی زندگی‌اش و جالب باشد.

از میان تمامی بچه‌های سرسی، مارسلا تنها شخصیتی بود که مخاطبین کمتر او را دیدند. هر دو برادرهای او قبل از مرگشان پادشاه بودند اما مارسلا در فصل دوم بنا بر دلایل سیاسی و امنیتی به دورن فرستاده شد. تنها در فصل پنج و بعد از مرگ اوبرین مارتل بود که دورن یکی از مکان‌های ثابت فیلم شد و مارسلا مجدداً در داستان دیده شد. او همیشه بچه آرام و خوبی بود و یکی از معدود شخصیت‌هایی بود که هیچ وقت به هیچ کس آسیبی نرساند. مرگ او کاملا غافلگیرکننده بود چون او بعد از مدت طولانی در حال بازگشت به خانه بود و شخصیت او در کتاب‌های بازی تاج و تخت زنده بود. با گذر زمان متفاوت شدن فیلم‌ها و کتاب‌ها رایج شده اما مارسلا شخصیتی است که روی کاغذ زنده و در فیلم مرده است.

سریال بازی تاج و تخت شانزدهم جولای از شبکه HBO روی آنتن می‌رود.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.