اظهارنظر جورج لوکاس من باب درگذشت کنی بیکر بازیگر R2-D2 در فیلم‌های Star Wars

15 August 2016 - 18:00

مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) اعم از هواداران و سازندگان آن از درگذشت کنی بیکر (Kenny Baker)، بازیگری که ربات دوست داشتنی R2-D2 را در شش فیلم این فرنچایز به تصویر کشید، در غم فرورفت. با سینماگیمفا همراه باشید.

هرچند چهره‌ی بیکر هیچگاه بر روی پرده نقره‌ای نمایش داده نشد اما او اثر به یادماندنی بر روی میلیون‌ها بیننده در سرتاسر دنیا گذاشت و آرتو (Artoo) را به بخشی جدایی ناپذیر از دنیای جنگ ستارگان بدل کرد. این ربات کوچک یکی از اولین شخصیت هاییست که بینندگان در فیلم اصلی با او مواجه می‌شوند و اوست که آغازگر داستان فیلم با رساندن پیغام مخفی به ابی وان کنوبی است. در اصل کل وقایع این مجموعه تا به امروز به خاطر R2-D2 رخ داده است.

کمک‌های حیاتی R2-D2 هرگز اتفاقی نبوده است. در تفسیر صوتی دی وی دی فیلم  Revenge of the Sith «جنگ ستارگان اپیزود سوم: انتقام سیت» جورج لوکاس (George Lucas) اذعان می‌کند که آرتو شخصیت مورد علاقه‌اش است و همواره او را حداقل در یک صحنه از فیلم قرار می‌داده تا به کمک قهرمانان داستان بیاید. (مثل خاموش کردن زباله فشرده کن‌ها، تعمیر کشتی نابو). لوکاس به بیکر نیز علاقه داشت و نظر خود را درباره‌ی خدمات این بازیگر در اعلامیه‌ای منتشر کرده است.

در صفحه درگذشت بیکر در سایت starwars.com نقل قولی از لوکاس مشاهده می‌شود که به شرح زیر است:

کنی بیکر یک مرد واقعی و همچنین فردی فوق العاده بود که همیشه در شرایط سخت کار می‌کرد. یک کمدین وودویل که می‌توانست همه را به خنده وادارد. کنی واقعاً قلب و روح R2-D2 بود و مسلماً هواداران او و کسانی که او را می‌شناختند دلتنگش خواهند شد.

Kenny-Baker-as-R2-D2-set-photo

لوکاس از همان ابتدا می‌دانست با اینکه بسیاری از ربات‌های حاضر در فیلم‌های جنگ ستارگان از راه دور کنترل می‌شوند و یا توسط گرافیک کامپیوتری خلق شده‌اند دو ربات اصلی این مجموعه R2-D2 و C3PO باید از شخصیت و ماهیت بیشتری برخوردار باشند و تنها راه انجام این کار انتخاب بازیگرانی برای اجرای نقش آن‌ها بود. حضور بیکر در لباس و پیکر ماشینی آرتو بیش از هر زمان دیگری به وی حالت انسانی داده بود و همین هم باعث ارتباط بیشتر بینندگان با این ربات شد. همانطور که لوکاس گفت، بیکر سزاوار تحسین بیشتری برای کار کردن و تحمل شرایط سخت است. بخشی از این شرایط سخت تحمل گرمای شدید تونس در قالب و بدنه R2-D2 است (گاهی اوقات تیم سازندگان فراموش می‌کردند که او در بدن R2-D2 است). شرایط سخت همیشه در سر صحنه‌ی فیلم‌های جنگ ستارگان وجود داشته و دارد اما بیکر روحیه خود را حفظ کرد و از موقعیت‌ها هرچند دشوار به بهترین نحو استفاده کرد.

کتلین کندی (Kathleen Kennedy) رئیس حال حاضر شرکت لوکاس فیلم نیز نظر خود را درباره‌ی فوت کنی بیکر به اشتراک گذاشته است:

ما همه از درگذشت کنی ناراحت هستیم. جنگ ستارگان بدون R2-D2 معنایی ندارد و کنی نشان داد R2-D2 که بود و هست. جای خالی او به شدت حس خواهد شد.

حتی امروزه نیز استودیو اهمیت داشتن بازیگر در قالب ربات را می‌داند به همین دلیل در فیلم Star Wars: Episode VIII «جنگ ستگارن: اپیزود هشتم» به کارگردانی ریان جانسون (Rian Johnson)، جیمی وی (Jimmy Vee) جای تونی بیکر را خواهد گرفت و سنتی را که چهل سال پیش بیکر آغاز کرد ادامه می‌دهد. جای مسرت دارد که لوکاس فیلم هنوز هم به راه‌های سنتی و قدیمی انجام کارها متعهد است و به این میراث قدمت دار احترام می‌گذارد. R2-D2 بدون شک یکی از محبوب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های دنیای جنگ ستارگان است و تمام آن را مدیون کنی بیکر است. او آرتو را به شخصیتی که الان هست تبدیل کرد و باید گفت که هیچ شخصیتی نمی‌تواند جایگزین او شود. طرفداران در سراسر دنیا دلتنگ او خواهند شد.

Rogue One: A Star Wars Story«روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» در ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ اکران خواهد و در پی آن فیلم جنگ ستارگان: اپیزود هشتم در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ در سینماها اکران می‌شود.

منبع: screenrant

Save

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.