جان جی. آویلدسون کارگردان فیلم Rocky درگذشت

18 June 2017 - 21:00

جان جی. آویلدسون (John G. Avildsen) کارگردان برنده جایزه اسکار، کسی که در سال ۱۹۷۶ میلادی فیلم سینمائی Rocky «راکی» را با هنرنمایی سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) مقابل دوربین برد و اثری تحسین‌شده خلق کرد، در سن ۸۱ سالگی درگذشت. بزرگترین پسر او یعنی آنتونی (Anthony) ضمن تائید این خبر، دلیل مرگ پدرش را سرطان پانکراس عنوان کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با سینما گیمفا همراه باشید.

آویلدسون بیشتر به خاطر ساخت فیلمهای با محوریت درگیری‌های طبقاتی و ساختار اجتماعی دوران خود شهره است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را با دستیاری کارگردانانی همچون اوتو پرمینجر (Otto Preminger) و آرتور پین (Arthur Penn) آغاز کرد و در سال ۱۹۷۰ میلادی، Joe «جو»، نخستین فیلم سینمائی مستقل و مطرح خود را با هنرنمایی پیتر بویل (Peter Boyle) در نقش کارآفرینی نژاد پرست، به روی پرده برد که با تحسین منتقدان همراه شد. پس از آن وی فیلم نامزد اسکار Save the Tiger «ببر را نجات بده» را ساخت که جایزه بهترین بازیگر نقش مرد مراسم اسکار را برای جک لمون (Jack Lemmon) به ارمغان آورد.

اگرچه مهم‌ترین اثر وی، فیلم «راکی» است که آویلدسون توانست با آن جایزه بهترین کارگردانی را بدست آورد؛ همچنین این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم اسکار ۱۹۷۷ نیز شد. آویلدسون در کنار کارگردانی قسمت پنجم مجموعه فیلمهای محبوب «راکی» فیلم‌هایی از جمله Cry Uncle! «گریه کن دایی!»، سه قسمت نخست مجموعه Karate Kids «بچه کاراته‌باز»، Neighbors «همسایه‌ها»، Lean on Me «به من تکیه کن»، ۸ Seconds «۸ ثانیه» و درام The Power of One «قدرت یک» محصول سال ۱۹۹۲ میلادی را نیز در کارنامه خود دارد.

منبع : ScreenCrush

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.