فیلم مجید مجیدی هنوز نماینده هند در اسکار ۲۰۱۸ نیست

25 June 2017 - 10:07

دیروز همشهری آنلاین اعلام کرد که فیلم «پشت ابرها» ساخته مجید مجیدی به عنوان نماینده سینمای هند برای حضور در آکادمی اسکار انتخاب شده است. این درحالی‌ست که فیلم مجیدی هنوز نمایش داده نشده است. محمد اطبایی از پخش‌کنندگان بین‌المللی سینمای ایران در این زمینه به آی سینما می‌گوید انتخاب فیلم مجید مجیدی به عنوان نماینده سینمای هند در اسکار، قطعیت ندارد، زیرا هنوز اصلا کمیته انتخاب فیلم برای حضور در اسکار در کشور هند برگزار نشده و اگر عوامل این فیلم اعلام کرده باشند که «پشت ابرها» در جشنواره ونیز به نمایش درآید، اقدامی خلاف قانون انجام داده‌اند.

محمد اطبایی پخش‌کننده سینمای ایران درباره خبر انتخاب فیلم «پشت ابرها» به عنوان نماینده سینمای هند برای حضور در رقابت اسکار، به آی سینما توضیح داد:

طبق قانون و مقررات آکادمی اسکار، فیلم های بخش خارجی زبان برای شرکت در این رویداد سینمایی باید از یک تاریخ معین تا یک تاریخی به مدت حداقل ۷ روز به نمایش عمومی در بیایند.

اطبایی درباره نحوه انتخاب فیلم های سینمایی به عنوان نماینده کشورهای مختلف برای حضور در آکادمی اسکار گفت:

در تمام دنیا مثل ایران، کمیته ای برای انتخاب فیلم برای شرکت در آکادمی اسکار تشکیل می‌شود و هر کشور فیلم‌ها را برای شرکت در این آکادمی مورد بررسی قرار می‌دهند. اما این جلسه هنوز در کشور هندوستان برگزار نشده و این فیلم هنوز مراحل فنی را به طور کامل پشت سر نگذاشته و من می‌توانم بگویم که به احتمال ۹۹ درصد فیلم «پشت ابرها» به عنوان نماینده سینمای هند در اسکار انتخاب نشده و این موضوع قطعیت ندارد.

نمایی از فیلم «پشت ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی

اطبایی که امسال مدیر بخش فیلم‌های ایرانی در جشنواره ونیز است، درباره اعلام خبر نمایش فیلم «پشت ابرها» مجید مجیدی در جشنواره ونیز گفت:

جشنواره فیلم ونیز از هشتم تا هجدهم شهریور ماه در ونیز ایتالیا برگزار خواهد شد. برای حضور در این جشنواره کمیته به انتخاب و بررسی فیلم‌های متقاضی می‌پردازد و سپس نام آن‌ها را اعلام می‌کنند. حال خبر نمایش فیلم مجیدی برای شرکت در جشنواره ونیز هنوز قطعی نیست و اگر تهیه‌کننده فیلم هم این خبر را اعلام کند برخلاف مقررات جشنواره ونیز عمل کرده و نباید آن را رسانه ای می‌کرد. البته ما امیدواریم که فیلم آقای مجیدی در جشنواره‌های معتبر دنیا از جمله ونیز به نمایش درآید.

اطبایی در پایان می‌گوید که پس از گفت و گو با رضا تشکری از نزدیکان مجید مجیدی که کارهای بین‌الملل این کارگردان را انجام می‌دهد، او گفته که فیلم «پشت ابرها» صد در صد یک فیلم هندی است و از آن نمی‌توان به عنوان یک فیلم محصول مشترک ایران و هند نام برد، چون تمام مراحل تولید آن در هند و زیر نظر سرمایه گذاران هندی انجام شده است.

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Matt Murdock says:

    وقتی دقت میکنم میبینم هیئت انتخاب نماینده اسکار هندوستان با این حجم از فیلم ها واقعن کار سختی پیش رو داره