حمایت شورای سینمای اروپا از فیلم جدید اصغر فرهادی

28 June 2017 - 18:24

شورای سینمای اروپا (یورو ایمیج) با اختصاص بیش از ۷ میلیون یورو، از تولید ۲۷ فیلم از جمله پروژه جدید اصغر فرهادی پشتیبانی مالی می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، اعضای هیئت مدیره صندوق شورای سینمای اروپا در ۱۴۷‌اُمین نشست خود که از  ۱۹ تا ۲۳ ژوئن در شهر براتیسلاو اسلواکی برگزار شد، تصمیم گرفتند از ۲۷ تولید سینمایی حمایت مالی کنند.

پروژه جدید و اسپانیولی‌زبان اصغر فرهادی که محصول مشترک فرانسه، اسپانیا و ایتالیا است به عنوان یکی از مهترین پروژه‌های اروپایی در این فهرست جای گرفته است.

این فیلم با بودجه ۱۲ تا ۱۳ میلیون دلاری با بازی ریکاردو دارین، پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم در مادرید تولید می‌شود و فیلمبرداری آن از نیمه اوت آغاز خواهد شد.

«الکساندر ماله‌گی» از کمپانی فرانسوی «ممنتو فیلم»، «آلوارو لونگوریا» از کمپانی اسپانیایی «استالوارتس مورنا فیلم» و «آندریا اوچیپنتی» از کمپانی ایتالیایی «لاکی رد» تهیه‌کنندگان این فیلم اسپانیایی زبان خواهند بود.

همچنین کمپانی «France ۳ Cinema» که تحت حمایت کانال پلاس وتلویزیون ملی فرانسه است نیز دیگر مشارکت‌کننده در ساخت فیلم فرهادی است که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

فرهادی فیلمنامه این اثر را به زبان فارسی نوشته و پس از آن به زبان اسپانیولی ترجمه شده است. کارگردان «جدایی نادر از سیمین» برای تجاری‌ترین فیلم کارنامه کاری خود گروهی از بزرگان سینما را گردهم آورده است که از میان آن‌ها  می‌توان به «آلبرتو ایگلسیاس» (آهنگساز)، «خوزه لوییس آلکائینه» (مدیر فیلمبرداری)، «کلارا نوتاری» (طراح صحنه) و «سونیا گرانده» (طراح لباس) اشاره کرد.

فرهادی امسال با فیلم «فروشنده» برای دومین‌بار موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی شد.

منبع: ایسنا

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.