نقد و بررسی اولیه فیلم Transformers: The Last Knight| همه نقدها شبیه هم هستند

29 June 2017 - 09:00

فیلم Transformers: The Last Knight در حالی روی پرده نقره ای رفت که اولین نقد و بررسی ها بطور آنلاین منتشر شدند. ۱۰ سال از اولین باری که مایکل بی (Michael Bay) تبدیل شوندگان را به سینما آورد، می گذرد و از آن زمان به بعد این فیلم یکی از فرنچایزهای پربازده برای پارامونت پیکچرز بوده است. اگرچه هر سری از این فیلم نتوانسته خیلی توجه منتقدین را جلب کند اما فروش چند صد میلیونی در سراسر دنیا داشته است. کمپانی پارامونت به جای اینکه این فرنچایز را به اتمام برساند، نه تنها برای آن دنباله می سازد بلکه به دنبال ساخت پیش درآمد و اسپین آف هم هست. با سینماگیمفا همراه باشید.

سه سال قبل وقتی Transformers: Age of Extinction اکران شد، کمپانی پارامونت اتاق فکر جدیدی ساخت که کن نولان (Ken Nolan)، آرت مارکوم (Art Marcum) و مت هالووی (Matt Holloway) اعضای آن را تشکیل می دادند. فیلم The Last Knight اولین فیلمی است که حاصل کار تیمی است. با در نظر گرفتن این موضوع، خیلی از طرفداران امیدوار بودند که این فرنچایز در مسیر جدیدی قدم بردارد. سوال اینجاست که آیا این اتفاق افتاده؟

اولین نقدها پیرامون فیلم Transformers: The Last Knight آنلاین صورت گرفتند و خیلی خوب بنظر نمی رسند. اتفاق نظر کلی این طور نشان می دهد که وعده های اخیر استودیو درباره این فرنچایز تحقق نیافته اند. هرچند بعضی از منتقدین معتقد بودند که این سری راه را برای دنباله های بیشتر باز کرده است. در قسمت زیر می توانید بخشی از اولین نقدها را بخوانید.

سایت Variety- اوون گلیبرمن

پنجمین سری از فرنچایز مشهور Transformers: The Last Knight بطور افراطی خشن و غم انگیز است.

سایت Polygon- جولیا الکساندر

فیلم Transformers: The Last Knight فقط دو سومش، یک بلاک باستر تابستانه است و راستش را بخواهید بخش آخرش فقط آشغاله. بخش آخر این فیلم انگار برای فیلم دیگری است و نه تنها خسته کننده است بلکه برای فیلم های تبدیل شوندگان زیادی هم هست. اگر قبلا حتی یک سری از این فرنچایز را هم دیده باشید می توانید به راحتی حدس بزنید این سری چطور تمام می شود. مایکل بی دائم در حال انجام یک کار تکراری است و یک داستان را در تمامی فیلم های تبدیل شوندگان با فیلم برداری مشابهی که بیشتر ناامید کننده است پیش می برد که باعث می شود لذت دیدین دو سوم اولیه این فیلم هم از بین برود.

سایت The Wrap- آلونسو دارالد

چند سکانس اکشن شوک برانگیز با ماجراجویی های روبات گونه را در پنجمین سری Transformers: The Last Knight شاهد هستیم. طرفداران این سری از فیلم ها اگر به دنبال هرج و مرج تجاری، مرد منشی و زن ستیزی، صحنه های کمدی تراژیک و غم انگیز و سردرگمی زیاد هستند، این صحنه ها را به کرات در این فیلم خواهند دید.

سایت THR- فرانک چک

صحنه های اکشن پراکنده شامل فلش بک هایی که جنگ میان تبدیل شوندگان و نازی ها و جنگ انفجاری در Stonehenge که شما را به هیجان می آورند و نگران سنگ های قدیمی می کنند، را می بینیم. هیچ کمبود بخش های بزرگ مقیاس وجود نداشته و خط داستانی فرصت های کمدی زیادی را بوجود می آورد و این کامیک بیشتر نیازمند شخصیت هاپکینز است. همه چیز بیشتر بهم ریخته است هرچند سری های قبلی هم اینطور بوده اند و برای مخاطبین این دست از فیلم ها فرق چندانی ندارد.

سایت EW- لیا گرین بلات

بی همیشه قهرمان داستان گویی شوک برانگیز بوده، یک شوک دهنده الکتریکی که صحنه های پیوسته خلق می کند تا جایی که صدای همه را درمی آورد. در مواقع نادری، تلاش می کند به این فرنچایز معنی و مفهوم دهد. طرفداران واقعی قطعا نیازی به دنیای پیچیده ای از تقابل میان خوب و بد ندارند. موجودات خارجی بیونیک سروصدا می کنند، یادبودهای قدیمی فرو می ریزند، افراد وسط Armageddon سرگردان می شوند.

سایت Deadline- پیت هاموند

همیشه حرف از تبدیل شوندگان و ناامید نشدن طرفدارانش است. یک چیزی که درباره بی می توان گفت این است که او به بیننده دقیقا نشان می دهد قرار است چه اتفاقی بیفتد و خوب می داند چطور پرده سینما را در اختیار بگیرد.

سایت IGN- گاو مورفی

مایکل بی بیشتر از ده سال گذشته سری فیلم های تبدیل شوندگان را می سازد. در آن زمان این مجموعه خیلی پیشرفت نداشت و حالا The Last Knight حسابی سر و صدا به پا کرده و ناراحت کننده است. داستان بازیافتی این فیلم بر اساس فیلم نامه مسخره ای است که شخصیت ها آن را می خوانند و صحنه های اکشن آن هیچ چیز جز طولانی بودن ندارند.

سایت The Verge- مگان فرخمنش

یک چیز می توان درباره کار مایکل بی گفت: کار او منسجم و پیوسته است. اسم بی روی هر پروژه ای تضمین کننده ی داستان سریع و اکشنی است که خیلی سریع رخ می دهد. بنابراین، جای تعجب ندارد که این فیلم تکراری است. Transformers: The Last Knight فیلمی تابستانه با بودجه زیاد و فعالیت فکری پایینی است. حتی مخاطبینی که تابحال تبدیل شوندگان را ندیده اند نیز ظرف ۲۰ دقیقه اول داستان را حدس می زنند.

اخیرا این حرف میان بازیگران و فیلم سازان باب شده که می گویند فیلم ها برای طرفداران و نه منتقدین ساخته می شوند. ممکن است این حرف از چند جهت درست باشد اما نمی توان منکر این شد که اینگونه فیلم ها سطح خاصی از کیفیت را نخواهند داشت. اگر فرنچایزی وجود داشته باشد که فقط با این فکر که برای مخاطب و نه منتقد ساخته شود، قطعا این فرنچایز، تبدیل شوندگان است. صرف نظر از نقدهای صورت گرفته بر این سری از فیلم ها، آن ها همیشه باکس آفیس موفقی داشته اند.

برخلاف این نقدها، کمپانی پارامونت برنامه هایی برای اسپین آف Bumblebee سال بعد دارد که تراویس نایت (Travis Knight) آن را کارگردانی کرده و کریستینا هادسون (Christina Hodson) نویسنده آن است.

منبع: screenrant

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.