رمان زیبای The Nightingale تبدیل به فیلم می‌شود

16 August 2016 - 16:23

میشل مکلارن (Michelle MacLaren) در ابتدا قرار بود کارگردانی فیلم Wonder Woman را انجام دهد. او که قبلا نیز کارگردانی قسمت First of His Name سریال Game of Thrones و قسمت One Minute سریال Breaking Bad را در کارنامه خود دارد، می‌توانست اولین زنی باشد که کارگردانی یک فیلم ابرقهرمانی را انجام می‌دهد. ولی در نهایت او این کار را برای انجام پروژهای خلاقانه دیگر رها کرد. در حال حاظر مکلارن درگیر انجام یک پروژه دیگر شده است، و آن فیلمی اقتباسی از رمان The Nightingale نوشته کریستین هنا (Kristin Hannah) است که می‌تواند اولین تجربه کارگردانی او در یک فیلم سینمایی باشد.

داستان این رمان پرفروش، در دوره زمانی جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. به گزارش ورایتی، آنا پیکاک (Ana Peacock) آخرین پیش‌نویس از این رمان اقتباسی را نوشته، ولی مکلارن پیش‌نویس دیگری را با همکاری جان سیلز (John Sayles) که سابقه نویسندگی و کارگردانی فیلم های Lone Star «ستاره تنها»، The Brother From Another Planet «برادری از سیاره‌ای دیگر» و Eight Men Out «هشت نفر به پیش» را در کارنامه خود دارد، می‌نویسد که این موضوع خود به تنهایی خبر بسیار خوبی برای این پروژه است.

این کتاب که تا کنون بیش از دو میلیون نسخه فروخته‌است، چندین روز است که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های روزنامه نیوریورک‌تایمز قرارگرفته‌است. داستان مرکزی کتاب کریستین هنا‌‌، به سبک داستان های Coming of Age است که در آن، تمرکز بر روی رشد و بزرگ شدن شخصیت اصلی از جوانی تا میانسالی است و این کتاب داستان دو خواهر را به این سبک بیان می‌کند. در ادامه خلاصه‌ای از داستان این کتاب را می‌خوانیم:

با شجاعت، ظرافت و بینشی قوی، نویسنده کریستین هنا، چشم‌اندازی حماسی از جنگ جهانی دوم را به نمایش می‌گذارد و داستانی صمیمی و نادر از تاریخ را تعریف می‌کند: زنان در دوران جنگ. The Nightingale داستان دو خواهر را بیان می‌کند که توسط سن و سالشان، تجربیاتشان، توسط ایده هایشان، اشتیاقشان و شرایطشان از هم جدا شده‌اند و هرکدام مسیری خطرناک برای زنده ماندن، دوست داشتن و آزادی طی می‌کنند، در فرانسه‌ای ویران و تحت تسخیر آلمان. داستانی زیبا و غم‌انگیز از مقاومت روح انسان و پایداری زن. رمانی برای همه، رمانی برای همیشه.

هنوز زمان شروع پروسه تولید فیلم مشخص نشده است ولی این موضوع که یکی از بهترین کارگردان‌های تلویزیون در حال کار بر روی این فیلم است خود خبر بسیار خوبی‌است.

منبع slashfilm

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    از اون فیلم هاست که به زودى مى گن سیرشا رونان توش بازى مى کنه. کلا عاشق فیلم هاى این سبکیه.