خلاصه‌ای بر مجموعه فیلم‌های Fast & Furious

16 July 2017 - 18:00

فیلم‌های ساخته‌شده، این مجموعه را به هشت فیلم تبدیل کرده‌است. هشتمین فیلم مجموعه Fast and Furious (سریع و خشن) به تازگی پخش شده‌است و ما امیدواریم که ساخت قسمت‌های بعدی، هرگز متوقف نشود. شما مجبور نیستید داستان Fast and Furious را برای لذت بردن از تعقیب‌و گریز‌ها و ماشین‌بازی در آن بدانید. در زیر یک خلاصه‌ای کوتاه از هر فیلم ارائه می‌کنیم: در ادامه‌ با سینما گیمفا همراه باشید.

بیایید نگاهی به هر کدام از فیلم‌های پخش‌شده از مجموعه فیلم‌های Fast and Furious (سریع و خشن) بیندازیم!

The Fast and Furious (2001) ساخته‌ی راب کوهن (Rob Cohen):

اولین فیلم‌ از مجموعه‌ی سریع و خشن؛ این فیلم به‌وضوح از یک مقاله در مجله Racer X الهام گرفته‌شده بود که توسط کن لی (Ken LI) نوشته‌شده است و در مورد مسابقات اتومبیل‌رانی خیابانی در نیویورک است. فیلم به ما وین دیزل (Vin Disel) را در نقش دومنیک تورنتو (Dominic Toretto) به‌عنوان یکی از اعضای سابق و رهبر باشگاه مسابقات زیرزمینی معرفی می‌کند. برایان اوکانر (Brian O,Conner) یا همان «پاول واکر» (Paul Walker) به‌عنوان یک پلیس به زیر زمین می‌رود و فکرمی‌کند که آن‌ها پشت ماجرای دزدیده شدن کامیون هستند. برایان (Brian) از خواهر دام یعنی میا (Jordana Brewster) خواستگاری کرد و بخشی از تیم شد. متاسفانه معلوم می‌شود دام واقعا پشت این سرقت است. برایان باید به‌عنوان پلیس وظیفه‌اش را انجام دهد اما وقتی یک باند خیابانی به دام حمله می‌کنند، برایان به او کمک می‌کند. او دام را دستگیر نمی‌کند و درواقع ماشینش را بر اساس شرط‌بندی قبلی به او می‌دهد.

۲Fast2 Furious (2003) ساخته‌ی جان سینگلتون (John Singleton):

مجموعه‌ی Fast and Furious با برایان کانر (Brian OConner) ادامه پیدا می‌کند در حالی که او تعهد داده‌است تا سابقه‌ی کیفری‌اش پاک شود. در عوض او باید کارتر ورون (Carter Veron)، سرکرده‌ی مواد مخدر را برکنار کند. برایان موافقت کرد اما اصرار داشت که شریکش را خودش انتخاب کند. او با رومن پیرس (Roman Pearce) دوست دوران بچگی‌اش می‌رود. آنها به‌عنوان راننده‌های ورون استخدام می‌شوند. برایان به‌دنبال مونیکا (Monica)، زنی که برایان نمی‌داند یک مامور مخفی است می‌رود. بعد از گرفتن ورون و باند او و نجات مونیکا از آدم‌ربایی، رومن و برایان به خانه‌ی میامی (Miami) برگشتند و قصددارند با پولی که از سازمان موادمخدر گرفتند، گاراژی را باز کنند.

The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) ساخته‌ی جاستین لین (Justin Lin):

بعد از یک تصادف سنگین در یک مسابقه‌ی خیابانی غیرقانونی ،شان بوسول (Sean Boswell) فرستاده‌ شد تا با پدرش که یک افسر نیروی دریایی در توکیو است زندگی کند. شان با صحنه‌ی مسابقه‌ در توکیو روبرو می‌شود که شامل دریفت (Drifting) بود. یک سبک رانندگی که او با آن آشنا نیست. او به‌خاطر این موضوع بسیار تصادف می‌کند اما در نهایت یک دوست به نام هان (Han) پیدا می‌کند که به وی دریفت را یاد‌ می‌دهد. یک جنگ یاکوزایی در جریان است که شان باید از آن اجتناب کند و مسابقه‌ی نهایی در برابر حریف یاکوزایی‌اش را انجام ندهد. اکنون ستاره‌ی مسابقات اتومبیل‌سواری، دومنیک تورنتو (Dominic Toretto) وارد می‌شود و مسابقه‌ می‌دهد.

Fast & Furious (2009) ساخته‌ی جاستین لین (Justin Lin):

دام یک تیم جدید را که شامل چندین چهره‌ی آشنا یعنی لتی (Letty)/ میشل رودریگز (Michelle Rodriguez) (نامزدش)، هستند، جمع می‌کند. آنها مجددا به سرقت کامیون برمی‌گردند این‌بار در جمهوری دومینیکن. این گروه در نهایت منحل می‌شود و دام، لتی را برای محافظت از وی رها می‌کند. اما چند ماه بعد متوجه می‌شود که لتی به قتل رسیده‌است. در حالی که قاتل را دنبال می‌کند، نزد برایان که اکنون در FBI کار می‌کند می‌رود تا به‌دنبال یک فروشنده‌ی مواد مخدر به‌نام آرتور براگا (Arturo Braga) بروند. این‌دو مخفیانه به باند براگا ملحق می‌شوند. در طول راه دام متوجه می‌شود که لتی به‌طور مخفیانه برای پاک کردن اسم دام برای برایان کار می‌کند. برایان با بالادستی‌هایش قراردادی می‌بندد مبنی براین‌که در ازای به دام انداختن براگا سوابق دام پاک شود. او موفق به این‌ کار می‌شود اما متوجه می‌شود براگای قلابی را گرفته‌است. براگای اصلی به مکزیک فرار کرده‌است. دام و برایان در جنوب مرز قرار می‌گیرند و براگا را می‌گیرند اما افراد براگا وارد می‌شوند. برایان زخمی شده‌است و دام یکی ار افراد را می‌کشد. پلیس‌ها می‌رسند و برایان به دام می‌گوید فرارکن. دام می‌دود ولی در راه خسته‌شده و خودش را تسلیم می‌کند. ۲۵ سال زندان برایش در نظر می‌گیرند. درحالی که دام را به زندان می‌برند برایان و میا یک تیم را برای تعقیب اتوبوس هدایت می‌کنند…

Fast Five (2011) ساخته‌ی جاستین لین (Justin Lin):

در ادامه‌ی اتفاقاتی که در فیلم قبلی افتاد، گروه موفق می‌شود جلوی اتوبوس زندان را بگیرد و دام را آزاد کند و قرار می‌گذارند که در ریو دو‌ژانیرو همدیگر را ملاقات کنند. در حالی‌که میا و برایان در انتظار ورود دام هستند، طرحی برای سرقت چند ماشین از یک قطار می‌ریزند. ماشین‌ها دارایی‌های مصادره شده هستند که یکی از آن‌ها برای عضو جدید گروه یعنی زی‌زی (Zizi) است. میا ماشین زی‌زی را دزدید و زی‌زی ماموران مراقبت از ماشین‌هارا کشت. به‌نظر می‌رسید درون ماشین یک تراشه‌ی کامپیوتری که حاوی اطلاعات کیفری رئیس زی‌زی یعنی ریز (Reyes) است، مخفی شده‌است.

در این‌جاست که مامور امنیت دیپلماتیک یعنی هابز (Hobbs) «دایان جانسون» (Dwayane Johnson) وارد می‌شود که به دنبال دستگیری دام و برایان است. دام می‌خواهد از ریو فرار کند اما میا می‌گوید که حامله است. بنابراین گروه تصمیم می‌گیرد از اطلاعات تراشه برای سرقت پول‌های ریز (Reyes) استفاده کند تا یک زندگی جدید را باهم شروع کنند. هابز در نهایت میا، دام، برایان و سایر اعضای گروه را دستگیر کرد اما قبل از این‌که آن‌ها را تسلیم قانون کند، افراد ریز حمله‌ کردند. افراد هابز کشته شدند اما تیم دام قبل از فرار، هابز را نجات دادند. دام و هابز برای پیدا کردن پول‌های ریز هم‌دست شدند. پس از چند صحنه‌ی طاقت‌فرسا، برایان، دام و میا تمام پول را برداشته و به یک جزیره‌ی گرمسیری می‌روند.

وسط صحنه‌ی تیتراژ، هابز یک فایل درمورد یک سرقت در برلین به آن‌ها می‌دهد. یکی از آن‌ها لتی بود که تصور می‌شد مرده است.

Fast & Furious 6 (2013) ساخته‌‌ی جاستین لین (Justin Lin):

اعضای گروه تقسیم شده‌اند و سرتاسر جهان زندگی می‌کنند. هابز در حال تحقیق برروی تخریب یک کاروان نظامی روسیه به دست یک نیروی ویژه‌ی بریتانیایی به نام اون شاو (Owen Shaw)است. هابز به دام و تیمش برای این‌کار نیاز دارد. در عوض جرایم گذشته‌ی آن‌ها بخشیده شده و می‌توانند به آمریکا برگردند. هابز برای ترغیب دام به او می‌گوید لتی از افراد شاو است.

تیم دام در لندن با افراد شاو روبرو می‌شود. لتی آن‌جاست و بی‌درنگ به دام شلیک می‌کند. دام متوجه می‌شود که او فراموشی گرفته‌است. شاو ابتدا او را به گروهش می‌آورد و سپس از رابطه‌‌اش با دام آگاه می‌شود. هابز متوجه می‌شود که افراد شاو در حال ساخت یک دستگاه مرگبار برای فروش به بالاترین قیمت هستند. افراد شاو در حال سرقت آخرین جزء دستگاه هستند. او و لتی در یک تانک نظامی در حال گشت‌زنی در اطراف اند. دام زندگی خود را به خطر می‌اندازد تا لتی را نجات دهد. شاو و تیمش دستگیر می‌شوند اما معلوم می‌شود که او میا را ربوده‌است و همکار هابز یعنی رایلی (Riley)، تمام این مدت برای شاو کار می‌کرده‌ است. هابز مجبور می‌شود برای حفاظت از میا، آن‌ها را آزاد کند. لتی تصمیم می‌گیرد با دام بماند.

شاو و افرادش سعی می‌کنند از یک هواپیمای باربری فرار کند اما افراد دام هواپیما را ازبین می‌برند. میا نجات داده شده‌است و دام تراشه‌ی کامپیوتری را از هواپیمای در حال انفجار نجات می‌دهد که آزادی‌شان را از دست هابز تضمین می‌کند. آن‌ها همراه با لتی که هنوز حافظه‌ی خود را بدست نیاورده است به سمت خانه‌ی پدری تورنتو در لس آنجلس بازمی‌گردند اما لتی حس می‌کند که به خانه برگشته است.

صحنه‌ی وسط تیتراژ در توکیو اتفاق میوفتد، جایی که هان در یک ماشینش در یک مسابقه است. ماشین او توسط یک ماشین دیگر له شده است، سپس راننده‌ی ماشین پیاده شده و از صحنه‌ دور می‌شود و دوربین از گردن‌بند لتی به سمت او می‌رود. ماشین هان منفجر می‌شود و راننده که همان جیسون استاتهام (Jason Statham) است با دام تماس می‌گیرد و می‌گوید: تو من را نمی‌شناسی، اما کم‌کم  این اتفاق می‌افتد”.

Furious 7 (2015) ساخته‌ی جیمز وان (James Wan):

دکارد شاو (جیسون استاتهام) برادری داشت. اکنون او می‌خواهد انتقام بردارش را بگیرد. او پس از دزدیدن پرونده‌های دام و تیمش، در دفترکار هابز یک بمب منفجر می‌کند و هابز صدمه دیده و راهی بیمارستان می‌شود. هان، یکی از افراد دام، در توکیو توسط دکارد کشته شده‌است و دام به توکیو رفته تا در تشییع جنازه‌ی او شرکت کند. در مراسم خاک‌سپاری، دکارد وارد می‌شود تا با دام روبرو شود، اما دام توسط یک تیم ضربت به رهبری آقای هیچکس (Mr. Nobody) / کورت راسل (Kurt Russel)، نجات داده می‌شود. او به دام برای متوقف کردن دکارد کمک می‌کند و در عوض از دام و تیمش می‌خواهد به او برای پیدا کردن چشم خدا (Gods Eye)، « یک برنامه‌ی کامپیوتری که می‌تواند افراد را پیدا کند»کمک کند. او همچنین می‌خواهد رمزی (Ramsey)، هکری که این برنامه را ساخته است را نیز از جانب جاکاندا (Jakande) که یک مزدور است حفظ کند.

دام قبول می‌کند و تیم به سمت خاورمیانه می‌رود، جایی که آن‌ها رمزی را نجات می‌دهند. آن‌ها دکارد را پیدا می‌کنند اما در کمین جاکاندا و افرادش می‌افتند. همه به لس‌آنجلس بازمی‌گردند، جایی که هابز از بیمارستان مرخص شده و برای مبارزه به آن‌ها می‌پیوندد. انفجارها و مبارزه‌های بسیاری صورت می‌گیرد و دام در نهایت می‌میرد. لتی می‌گوید که همه چیز را به یاد آورده‌است. ناگهان دام بیدار می‌شود و به زندگی خودش با لتی بازمی‌گردد.

آخرین صحنه‌ی فیلم ادای احترامی به پاول واکر (Paul Walker) است. شخصیت او یعنی برایان، از بازی در فیلم بازنشسته شده‌است.

The Fate Of the Furious (2017) ساخته‌ی اف گری گری (F. Gray Gray):

هنگامی که دام و لتی در ماه عسل هستند، برایان و میا از بازی در فیلم بازنشسته شده‌اند و با توجه به این‌که گروه تبرئه شده‌، ظاهرا همگی یک زندگی نرمال را شروع کردند. اما Fast and Furious همچنان ادامه دارد و یک زن مرموز، دام را به دنیای جرم بازمی‌گرداند و به‌نظر می‌رسد دام قادر به فرار نیست. آن‌ها با چالش هایی مواجه می‌شوند که قبلا تجربه‌اش نکرده‌اند. نقش این زن مرموز را شارلیز ترون (Charlize Theron) بازی می‌کند.

منبع: Comingsoon

 

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.