باکس آفیس هفته: Despicable Me 3 پرفروش‌ترین فیلم این هفته باکس آفیس شد

3 July 2017 - 19:23

هفته‌ی گذشته فیلم Transformers: The Last Knight «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» توانست صدر جدول باکس آفیس را در اختیار خود بگیرد اما فروش آن نسبت به سری‌های قبلی و انتظارات قبلی آنچنان چشم‌گیر نبود. با این وجود، در این هفته آثار جدیدی در سینماها اکران شدند و جدول فروش آمریکا را دچار تحول کردند. برای مشاهده لیست کامل جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا، با سینماگیمفا در ادامه مطلب همراه باشید.

این هفته بالاخره یکی دیگر از انیمیشن‌های مورد انتظار سال یعنی انیمیشن Despicable Me 3 «من نفرت‌انگیز ۳» استودیو ایلومینیشن در سینماها اکران شد. همانطور که احتمال می‌رفت، این انیمیشن توانست در نخستین هفته‌ی اکران خود با فروش ۷۵٫۴ میلیون دلاری جایگاه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس‌آفیس را در اختیار بگیرد. انیمیشن Despicable Me 3 «من نفرت‌انگیز ۳» در ۴۵۲۹ سالن سینما نمایش داده شد. مخاطبین نیز از تماشای این اثر لذت بردند و به این انیمیشن در CinemaScore امتیاز -A را دادند. البته، این امتیاز نسبت به دو نسخه‌ی قبلی این انیمیشن که امتیاز A را گرفته بودند، کمتر است. در هر صورت، این یکی از فروش‌های خوب استودیو ایلومینیشن بوده است.

۵۰ درصد مخاطبان انیمیشن Despicable Me 3 «من نفرت‌انگیز ۳» را در هفته‌ی اول اکران، زنان و ۵۰ درصد دیگر را مردان تشکیل داده‌اند. ۶۹ درصد از این افراد با خانواده‌ی خود به تماشای انیمیشن پرداخته‌ بودند. همچنین لازم به ذکر است که ۵۰ درصد از مخاطبانی که فیلم را در این هفته مشاهده کردند، زیر ۱۳ سال داشته‌اند.

 انیمیشن Despicable Me 3 «من نفرت‌انگیز ۳» در بازار بین‌المللی کار خود را در دو هفته‌ی پیش آغاز کرد ولی این هفته در ۴۶ کشور دیگر نیز اکران شد. «من نفرت‌انگیز ۳» در این هفته توانست ۹۵٫۶ میلیون دلار در بازار بین‌المللی فروش کند و فروش خود در این بازار را به ۱۱۶٫۹ میلیون دلار برساند. البته، این اثر هنوز در ۱۵ بازار بین‌المللی اکران نشده است. بازارهایی نظیر بازار بزرگ چین، فرانسه، آلمان، اتریش، سوئیس، ترینیداد و ایسلند که همه‌ی این کشورها هفته‌ی آینده مهمان این عنوان خواهند بود.

در مکان دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکا، فیلم Baby Driver شرکت سونی قرار گرفته است. این فیلم در اولین هفته‌ی اکران خود توانست ۲۱ میلیون دلار فروش داشته باشد و به این جایگاه دست یابد. این بزرگ‌ترین افتتاحیه برای یکی از فیلم‌های Edgar Wright است. این فیلم امتیاز -A‌ را از کاربران در سایت CinemaScore‌ دریافت کرده است. ۵۵ درصد مخاطبان فیلم Baby Driver مرد و ۴۵ درصد آن‌ها زن بوده‌اند. همچنین ۶۱ درصد از این مخاطبان، بالای ۲۵ سال داشته‌اند.

در بازار بین‌المللی، فیلم Baby Driver توانست در انگلستان ۴٫۶ میلیون دلار و در دیگر بازارهای بین‌المللی ۲٫۲ میلیون دلار فروش کند که مجموع فروش این فیلم را در تمام این کشور‌ها در هفته‌ی نخست اکران به ۶٫۸ میلیون دلار می‌رساند. این فیلم در آینده در کشور‌هایی نظیر اسپانیا، استرالیا، فرانسه، برزیل، آلمان، مکزیک و روسیه اکران خواهد شد.

سومین فیلم این هفته، فیلم Transformers: The Last Knight «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» است. این فیلم که هفته‌ی گذشته صدرنشین باکس‌آفیس بود، با کاهش فروش ۶۲ درصد مواجه شد و با فروش ۱۷ میلیون دلاری، جایگاه سوم این لیست را به دست آورد. اکنون در دومین هفته‌ی اکران Transformers: The Last Knight «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه»، فروش داخلی آن در آمریکا به بالای ۱۰۲ میلیون دلار رسید. همچنین این اثر در این هفته ۶۸ میلیون دلار نیز در بازار بین‌المللی فروش کرد. به این ترتیب، مجموع فروش جهانی این فیلم تا به این لحظه به ۳۲۷٫۸ میلیون دلار رسیده است. این فیلم هنوز در کشور‌هایی نظیر برزیل، مکزیک، ژاپن و اسپانیا اکران نشده است.

فیلم Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» همچنان در پنجمین هفته‌ی اکران خود به فروش خوب خود ادامه می‌دهد. این فیلم در این هفته توانست فروش ۱۵٫۵۷ میلیون دلاری را تجربه کند و در رتبه‌ی چهارم جدول باکس آفیس قرار گیرد. با توجه به فروش این هفته، فروش داخلی این اثر در آمریکا به ۳۴۶٫۱ میلیون دلار رسید. همچنین فیلم Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» در بازار بین‌المللی هم توانست فروش ۱۳٫۶ میلیون دلاری را کسب کند و مجموع فروش خود را در بازار بین‌المللی به  ۳۶۰ میلیون دلار برساند. به این ترتیب، فروش کلی و جهانی فیلم Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» به رقم خیره‌کننده ۷۰۸ میلیون دلار رسید. آمار نشان می‌دهد که فیلم «زن شگفت‌انگیز» سومین فیلم پرفروش شرکت DC در بازار داخلی آمریکا و همچنین یکی از ۱۰۰ فیلم پرفروش تاریخ در بازار جهانی است.

رتبه‌ی پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکا به انیمیشن Cars 3 «ماشین‌ها ۳» رسید. این انیمیشن که هفته‌ی گذشت در جایگاه سوم قرار گرفته بود، این هفته با فروش ۹٫۵ میلیون دلاری جایگاه پنجم را در اختیار گرفته است. با توجه به فروش این هفته، فروش داخلی این اثر در آمریکا به ۱۲۰ میلیون دلار رسیده است. این انیمیشن هنوز در بسیاری از بازارهای مهم بین‌المللی اکران نشده است اما با این وجود، این هفته توانست در بازارهای بین‌المللی ۵ میلیون دلار فروش کند و فروش بین‌المللی خود را به ۵۳٫۱ میلیون دلار برساند. Cars 3 «ماشین‌ها ۳» با اکران در کشورهای بزرگ دیگر این شانس را دارد که فروش خود را در ادامه بیش‌تر هم کند. شما می‌توانید آمار کامل این هفته را از پایین مشاهده کنید.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

 هفته‌ی آینده شاهد اکران یکی از موردانتظارترین و پرطرفدارترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ خواهیم بود که قرار است درباره‌ی یکی از ابرقهرمانان محبوب مارول باشد. هفته‌ی آینده آخرین تلاش سونی برای ریبوت سری مرد عنکبوتی با فیلم Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» اکران خواهد شد. تفاوت بزرگ مهم این فیلم با فیلم‌های قبلی مرتبط با مرد عنکبوتی این است که این اثر قرار است در دنیای سینماتیک مارول حضور داشته باشد که با توجه به شواهد به نظر می‌رسد این تصمیم بسیار به فیلم کمک خواهد کرد. باید منتظر ماند و عملکرد فیلم Spider-Man: Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» را در هفته‌ی آینده دید.

نظر شما چیست؟

منبع: Box office mojo

 

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.