مدرن ترین فرمت سینمایی Dunkirk در حال ساخت است

10 July 2017 - 16:00

فیلم جدید کریستوفر نولان (Christopher Nolan) که درباره جنگ جهانی دوم است با نام Dunkirk مدرن ترین فرمت سینمایی ۷۰ میلی متری  را خواهد داشت و یک ماه دیگر راهی سینماها می شود. یکی از منحصر به فردترین فیلم سازان، از وقتی فهمیده فیلم هایش روی پرده نقره ای می روند، رویای بزرگی در سر داشته و Dunkirk از این قاعده مستثنی نبوده و بنظر می رسد این فیلم برای گفتن داستان عملیات های نجات غیرعادی در تاریخ متعادل شده و همه ی این داستان ها کمتر از دو ساعت هستند. براساس تریلرها و تبلیغات تلوزیونی،Dunkirk  میزان حماسی بودنش افزایش یافته و بر خلاف گرفتن نمره ۱۳، تجربه سختی بوده است. با سینماگیمفا همراه باشد.

علاوه بر نمایش روی پرده نقره ای، نولان در حال ارتقای فیلم به نسخه دیجیتال است. فیلمDunkirk  با فرمت ۶۵ میلی متر و IMAX 65 mm  ساخته شده است. بلیط های فرمت IMAX 70mm آن در حال پیش فروش هستند اما Dunkirk قرار است جا پای فیلم The Hateful Eight (هشت نفرت انگیز) ساخته ی کوانتین تارانتینو (Quentin Tarantino) گذاشته و اکران ۷۰ میلی متری آن بطور گسترده ای در سراسر کشور صورت خواهد گرفت.

طبق خبر منتشر شده در سایت  Deadline، فیلم Dunkirk با فرمت ۷۰ میلی متری در مقایسه با ۱۰۰ سینما برای Hateful Eight در ۱۲۵ سینما به نمایش در می آید. از میان این ۱۲۵ سینما، حدود ۳۰ تا از آن ها، IMAX  هستند. مابقی آن ها از طریق پروژه های ۷۰ میلی متری کمپانی برادران وارنر به نمایش در می آیند که از کمپانی وینستین برای Hateful Eight در سال ۲۰۱۵ خریداری شده بودند. تلاش های تارانتینو برای احیای این فرمت، ۱۱ میلیون دلار برای وینستین هزینه داشته، بنابراین آن ها به راحتی می توانند سینماها را به این سیستم مجهز کنند. گزارش Deadline حاکی از این است که بعد از اتمام اکران فیلم هشت نفرت انگیز، بعضی از پروژکتورهای ۷۰ میلی متری خراب شده اند.

امروزه سینماها تعمیرکاران زیادی برای مدیریت این پروژکتورها ندارند. کمپانی برادران وارنر با مشارکت این سینماها، همه چیز را تضمین می کند. این استودیو قبلا با کمپانی پارامونت همکاری داشت و فیلم Interstellar نولان را با فرمت ۵۰ ۷۰ میلی متری آی مکس در سال ۲۰۱۴ راهی سینماها کرد. این فیلم قطعا پروژه عظیم تری است اما چیزی است که برادران وارنر تجربه انجام آن را داشته و بدون هیچ مشکلی عملی خواهد شد.

امسال تابستان، سال هیجان انگیزی برای دوست داران سینما است، جایی که Wonder Woman و Baby Driver بهترین فیلم های امسال شناخته شده اند. امیدواریم Dunkirk نیز در حد و اندازه خود ظاهر شود و اثر هنری الهام بخش دیگری از نولان باشد. اگرچه بعضی از فیلم های نولان متفرقه بوده اند، کارگردان Dark Knight هنوز می تواند فیلمی بسازد که توجه منتقدین را به خود جلب کند، بنابراین شاید Dunkirk دنباله رو این راه باشد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.