«والریان و شهر هزار سیاره» تخیلی‌ترین فیلم لوک بوستون خواهد‌بود

12 July 2017 - 12:00

هیچ‌کدام از فیلم‌های این تابستان به انداره‌ی فیلم Valerian and the City of a Thousand Planet «والریان و شهر هزار سیاره» از کارگردان لوک بسون (Luc Besson)، چشم‌هایتان را به اندازه‌ی یک نعلبکی باز نخواهد کرد!. آخرین کار این فیلم‌ساز فرانسوی یک مجموعه‌ی خیره کننده از تصاویر هیجان انگیز است. این بلندپروازانه‌ترین و اصیل‌ترین داستان ماجراجویانه‌‌ی بسون است که شما در همین فصل آن‌را مشاهده‌ خواهید‌کرد. اما چنین کار بزرگی نیز بدون عیب نخواهد بود. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

بر اساس یک رمان گرافیکی فرانسوی به نام Valerian and Laurline از پیر کریستین (Pierre Cristin) با هنرمندی جین کلاد مازیرس (Jean Claude Mazieres)، فیلم بسون ماجرای یک مامور ویژه و از خودراضی به نام والرین را دنبال می‌کند که بیشتر اوقاتش را با همسرش لارلین (Laurelin)/ کارا دلوینگن (Cara Delevingne) سپری می‌کند. پس از اتمام یک ماموریت اسرارآمیز که در آن یک موجود نادر را از یک بازار سیاه نجات می‌دهند، والرین و لارین به آلفا، ایستگاه فضایی غول‌پیکری که هزاران گونه‌ی بیگانه در آن برای سال‌ها در صلح زندگی می‌کنند فرستاده می‌شوند. آلفا مفهوم صلح جهانی است. یک شهر شلوغ که در آن گونه‌های مختلف، دانش، زیان‌ها و اکتشافات علمی خود را برای تشکیل جامعه‌ی نهایی به اشتراک می‌گذارند. اما زمانی‌که فرمانده‌ی نظامی آلفا یعنی آرون فیلیت (Arun Filitt)/ کلیو اوون (Clive Owen)، فعالیت‌های مشکوکی را در ناحیه‌ای از ایستگاه فضایی تشخیص می‌دهد، وزیر دفاع هربی هانکوک (Herbie Hancock)، والرین و لارلین را برای بررسی تهدید احتمالی می‌فرستد.

هزینه‌ی ساخت فیلم ۱۸۰ میلیون دلار بوده‌است (گران ترین فیلم تاریخ فیلم‌سازی یک کشور). والریان ممکن است بودجه‌ی فیلم‌های هالیوودی را داشته باشد اما به نظر نمی‌رسد همتای آن‌ها باشد. این فیلمی است که ریحانا (Rihanna)در آن تغییرشکل مسخره‌ای به یک بیگانه می‌دهد. یکی از سکانس‌های اکشن و بی‌نظیر فیلم استفاده از واقعیت مجازی و یک چالش تعقیب‌و گریز با یک هیولا از بیگانگان است که بسیار جالت توجه خواهدبود. بعد از همه‌این‌ها، بوسن همچنین صحنه‌های آرامی را نیز بین موجودات بیگانه ایجاد کرده‌است.

بوسن در والریان صحنه‌های حیرت‌انگیزی را با قدرت‌تخیل خود خلق کرده‌است. جهانی که او ساخته‌است در بهترین حالت ممکن است و چشم‌انداز بسیار غنی وجود دارد که کافی است با چشمانتان جستجو کنید تا همه‌ی پیچیدگی‌ها و جزییات آن‌را ببینید. اگر قصد دارید پول اضافی برای دیدن یک فیلم سه بعدی در این تابستان بپردازید، این فیلم ارزشش را دارد.

اما همانطور که والریان دارای جلوه‌های زیبایی است، تماشای آن کمی خسته‌ کننده است. یک ساعت اول فیلم که ماجراجویی و پر از عناصر وحشی، سروصدا و اتفاقات عجیب و غریب و ساختار فضایی است، جالب است اما در حدود نیم ساعت از این فیلم ۱۳۷ دقیقه‌ای، این داستان تکرار می‌شود و گشت‌و‌گذار‌ها تنوع ندارند و طنز‌های فیلم به اندازه‌ی کافی جالب نیستند. این موضوع شرم‌آور است زیرا ما می‌خواهیم از تک تک لحظات فیلم لذت ببریم ولی در این‌صورت باید منتظر پایان فیلم باشیم. بسیاری از مشکلات فیلم را می‌توان با یک ویرایش سخاوتمندانه حل کرد اما تعدادی از مشکلات نیز به بازیگران برمی‌گردد.

اگر با یک ویرایش سخت‌گیرانه‌تر و عملکرد قوی‌‌تر، از حدود سی دقیقه‌ی فیلم چشم‌پوشی کنیم، والریان را می‌توانیم بهترین فیلم این تابستان معرفی کنیم. با این‌حال و با تمام معایب آن هنوز هم روحیه‌ی هیجانی و صحنه‌های حیرت‌انگیز فیلم را تحسین می‌کنیم.

منبع: Screencrush

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.