مارتین لاندو دار فانی را وداع گفت

18 July 2017 - 15:59

به تازگی مطلع شدیم که یکی از از پیش‌کسوتان سینما یعنی مارتین لاندو (Martin Landau) در سن ۸۹ دار فانی را وداع گفت. طبق مقاله‌ای در The Hollywood Reporter لاندو بعد از یک بیماری خفیف به طور غیر قابل باوری از دنیا رفت، و میراثی که از او باقی مانده فیلم‌ها و نمایش‌‌های تلویزیونی هستند که در آن ها درخشیده است. او بازیگری با استعداد و شخصیتی دوست داشتنی بود و یادش زنده خواهد ماند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

او در سریال‌های پرطرفدار دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ حضور داشت که شامل bonanza، The Twilight Zone و Mission: Impossible می‌شود. برای سال‌ها او به طور منظم ستاره‌ای مهمان در تعدادی از مشهور‌ترین سریال‌های تلویزیون بود. همچنین او نامزد چندین جایزه مختلف شد که اولین آن‌ها در سال ۱۹۸۹ و برای فیلم Tucker: The Man and His Dream، بود و سپس به ترتیب در سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۵ برای فیلم‌های Crimes and Misdemeanors و Ed Wood نامزد جایزه شد.

او به خاطر بازی در نقش مکمل فیلم Ed Wood برنده جایزه شد، و توانست میراث محکمی از خود به جای بگذارد، بازیگری او در نقش Bela Lugosi (در فیلم Ed Wood) تا به امروز متحیر کننده است، Landau هم بی‌نظیر بودن Lugosi در بازیگری و هم دیگر ویژگی‌های او را به زیبایی تمام به اجرا در‌آورد. در  زندگی بازیگری شخصیتی که Landau نقشش را ایفا کرد یعنی Lugosi یک نکته تلخی وجود دارد که آن این موضوع است که او (Lugosi) هرگز نتوانست بعد از فیلم Dracula شهرتش را افزایش دهد اما بر بازی خوب او در آن فیلم شکی نیست. اما تنها نکته مثبتی که می‌تواند فقدان لاندو در‌بر داشه باشد این است که نسل جدید ارزش کار‌های او را کشف خواهند کرد.

منبع:Screencrush

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.