کارگردان فیلم Night of the Living Dead، جورج رومرو در سن ۷۷ سالگی درگذشت

18 July 2017 - 16:04

طبق گزارشی از The Los Angeles Times کارگردانی که با فیلم‌ Night of the Living Dead (تولید سال۱۹۶۸) دنیای زامبی را خلق کرد، دار فانی را وداع گفت. این فیلم‌ساز در حین گوش دادن به موسیقی یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌اش (The Quiet Man تولید سال ۱۹۵۲) در کنار خانواده‌اش درگذشت. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

گرچه قبل از سال ۱۹۶۸ هم زامبی‌ها وجود داشتند اما این فیلم رومرو (Romero) بود که قوانین حاکم بر خلق این گونه موجودات را پایه گذاری کرد و این ژانر را در فیلم‌سازی رواج داد. رومرو (Romero) در طی این سال‌ها ۶ فیلم با موضوع مرگ ساخت که عبارت اند از: اولین آن ها Night of the Living Dead که در سال ۱۹۶۸ ساخته شد، سپس دو فیلم Dawn of the Dead وDay of the Dead که به ترتیب در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی خلق شدند و سه فیلم دیگر که از سال ۲۰۰۰ به بعد ساخته شدند با نام‌های Land of the Dead، Diary of the Dead و Survival of the Dead.

اگر رومرو (Romero) هرگز مجموعه فیلم‌های مرگ (Dead movies) را نمی‌ساخت، بازهم در عرصه فیلم‌سازی حضور قابل توجهی داشت. او فیلم ترسناک و علمی‌تخیلی The Crazies را ساخت که درباره‌ی یک سلاح زیستی بود (که به دستور دولت‌ مردان) برای غارت یک شهری کوچک به نام Pennsylvania قرار شد، استفاده شود. او همچنین در دهه ۸۰ میلادی به ساخت سریال Creepshow (با نویسندگی Stephen King) مشغول شد. او همچنین یک فیلم در باب خون‌ آشام‌ها ساخت ( به نام Martin) که به گفته خودش، مورد علاقه‌ترین فیلمش، در میان تمام‌ کار‌هایش همین بود.

رومرو (Romero) در ۴ فوریه سال ۱۹۴۰ در نیویوک به دنیا آمد. بعد از اتمام کالجش او شروع به فعالیت در تلویزیون و کار‌های تبلیغاتی کرد. یکی از اولین کار‌های او Mr. Rogers’ Neighborhood بود، اما اولین کاری که او منحصرا خودش انجام داد ساخت فیلم Night of the Living Dead بود.

گرچه رومرو (Romero) به خاطر کارگردانی فیلم‌های ترسناک شناخته شده است، اما دلیل اینکه فیلم‌های او تا این حد جذاب بودند به دلیل ایده‌‌های او و استفاده‌ی او از جلوه‌های خونین بود. او فقط فیلم‌های ترسناک درباره‌ی آمریکا نمی‌ساخت و تعدادی از هوشمندانه‌ترین فیلم‌هایی که درباره‌ی آمریکا ساخته شده‌اند نیز از جمله کار‌های او هستند.

منبع:Screencrush

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.