«مادر قلب اتمی» و «اکسیدان» در شبکه نمایش خانگی اصلاح می‌شوند

21 July 2017 - 11:56

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به تازگی اعلام کرده که انتقادات از دو فیلم «مادر قلب اتمی» و «اکسیدان» مورد پذیرش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و به همین دلیل این دو فیلم برای عرضه در شبکه نمایش خانگی با اصلاحیه‌هایی مواجه خواهند شد.

سید هادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد اسلامی که به تویسرکان سفر کرده بود، با بیان این‌که انتقادهای وارد شده به دو فیلم «اکسیدان»‌و «مادر قلب اتمی» را می‌پذیریم، در مورد سرنوشت این فیلم‌ها به سایت رودآور گفته است:

اکران فیلم «مادر قلب اتمی» به اتمام رسیده، با این وجود با توجه به اعتراض های روی داده که حتی از سوی نمایندگان مجلس هم بود، تصمیم بر آن شد تا این دو فیلم برای اکران خانگی با تغییراتی اصلاح شوند.

پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده بود که پس از نظارت بسیار قوی بر روی فیلم‌های سینمایی ، آثار سینمایی در کشور به نمایش درمی‌آیند. اما سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در پاسخ به این اظهارات صالحی امیری، گفته بود که اعضای شورای پروانه نمایش معصوم نیستند و به همین دلیل ممکن است به برخی از فیلم‌هایی که دارای مشکلاتی هستند، مجوز اکران بدهند.‌

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد در رابطه با این موضوع، نظری همسو با سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اتخاذ می‌کند و در می‌گوید:

ما نمی‌گوییم که تمام فیلم‌های ساخته شده یا کتاب های نوشته شده بدون ایراد هستند ممکن است ایراداتی هم بر آن‌ها وارد شود، که بدون تردید سعی شده آن بخش از کتاب‌ها و یا فیلم‌ها مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شوند.

دو فیلم «مادر قلب اتمی» و «اکسیدان» پس از تحریم شدن از سوی حوزه هنری، با اعتراض جمعی از نمایندگان مجلس مواجه شدند به طوری که آن‌ها خواستار توقف اکران این دو فیلم شدند. پس از انتشار نامه انتقادی نمایندگان مجلس، اکران «مادر قلب اتمی» به پایان رسید اما همچنان فیلم «اکسیدان» به نمایش خود در سینماهای کشور ادامه می‌دهد و تاکنون توانسته بیش از ۴ میلیارد تومان فروش کند.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.