جان هرد، بازیگر فیلم تنها در خانه، در ۷۲ سالگی فوت کرد

23 July 2017 - 20:13

بنا به خبرگزاری TMZ، جان هرد (John Heard) هنرپیشه‌ی سینما و تلویزیون، دیروز در یک هتل در کالیفرنیا دارفانی را وداع گفت. او ۷۲ سال سن داشت و اخیراً یک عمل جراحی بر روی پشتش انجام داده بود و در هتل، دوران نقاهتش را می‌گذراند. البته علت مرگ هنوز مشخص نیست. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

جان متیو هرد جونیور (John Matthew Heard Jr) در سال ۱۹۴۵ در واشینگتون دی سی بدنیا آمد. پدرش در دفتر وزیر دفاع کار می‌کرد و مادرش در نمایش‌های محلی فعالیت می‌کرد. هرد (Heard) فعالیتش را قبل از ورود به سینما و تلویریون، در یک نمایش در نیویورک آغاز کرد. در سال ۱۹۷۹ موفقیت‌های او با بازی در نقش Artur Dimmsdale در فیلم تلویزیونی The Scarlet Letter و همچنین بازی در یک کمدی رومانتیک که در سال ۱۹۸۲ با عنوان Chilly Scenes in Winter اکران شد، آغاز گشت.

در اوایل دهه‌ی هشتاد، در بیشتر مجموعه‌های محبوب تلویزیونی از قبیل Kate & Allie (کیت و آلی)، Alfred Hitchcock (آلفرد هیچکاک)، Tales from the Darkside (داستان‌های تاریکی) و Miami Vice بازی کرد. فعالیت حرفه‌ای او پیشرفت کرد و او خودش را با بازی در فیلم‌های Cat People و C.H.U.D، به یک بازیگر ژانر ترسناک تبدیل کرد. وی در اواخر دهه‌ی هشتاد با بازی در فیلم Beaches به نقش‌های کمدی روی آورد.

در سال ۱۹۹۰، هرد منحصربفردترین نقش خود که نقش پدر پیتر مک کالیستر (Peter McCallister) در فیلم Home Alone «تنها در خانه» بود را بازی کرد. این فیلم یکی از بزرگترین فیلم‌ها در تمام دوران‌ها است و از لحاظ مالی نیز موفقیتی بسیار بزرگ بود و همچنین بازیگر خردسال مکالی کالکین (Macauley Culkin) را به یک سوپراستار تبدیل کرد. فیلم دوم تنها در خانه نیز دو سال بعد اکران شد.

هرد، در فیلم‌های متعددی از جمله Home Alone (تنها در خانه)، Awakenings (بیداری‌ها)، Pelican Brief (پرونده‌ی پلیکان) و My Fellow Americans (هموطن آمریکایی من) بازی کرد. او همچنین فعالیتش در تلویزیون را نیز با بازی در قسمت‌هایی از The Outer Limits و Touched by an Angel و Battlestar Galactica و همچنین چهار قسمت از مجموعه‌ی  Law & Order ادامه داد. وی همچنین در The Soranos و CSI Miami و Prison Break نیز ایفای نقش کرد. وی در سال گذشته نقش پدر دکترواتسون (Dr. Watson) را در یک قسمت از Elementary بازی کرد.

جان هرد سه فرزند و میراثی نزدیک به ۲۰۰ فیلم در سینما و تلویزیون به جا گذاشت. فقدان او ضربه‌ی بزرگی به جامعه‌ی سینما و تلویزیون است و یادش همواره جاودان خواهد بود.

منبع: Screenrant

 

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.