سیف‌الله صمدیان: اسکورسیزی به کیارستمی گفت به تو حسادت می‌کنم

24 July 2017 - 09:32

سیف‌الله صمدیان از نزدیکان عباس کیارستمی، شب گذشته در نشست نقد و بررسی فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه» خاطره جالبی در مورد ملاقات مارتین اسکورسیزی و عباس کیارستمی بازگو کرد. صمدیان گفت کارگردان فیلم‌های «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» پس از تماشای فیلم «آب‌ث آفریقا»  عباس کیارستمی به او گفت از این‌که این‌گونه از سینما لذت می‌بری به تو حسادت می‌کنم.

سیف‌الله صمدیان، کارگردان فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه» شب گذشته در پردیس هویزه مشهد خاطره‌ جالبی را از مارتین اسکورسیزی کارگردان معتبر سینمای جهان تعریف کرد. صمدیان شب گذشته در نشست و نقد و بررسی آخرین فیلمش گفت:

 (اسکورسیزی پس از تماشای «آب‌ث آفریقا»  ) به کیارستمی گفته بود که من فیلم تو را چندین بار دیده‌ام و به تو که به راحتی می‌توانستی دوربین‌ات را ۳۶۰ درجه بچرخانی و حتی در جاهایی خودت وارد کادر شوی و اینگونه از سینما لذت ببری حسادت برده‌ام زیرا تو فیلمی ساخته‌ای که کسی احساس نمی‌کند نمایشی است.

صمدیان در ادامه گفت:

این کارگردان بزرگ هالیوودی معتقد بود که تمام تلاش امروز سینما برای واقعی نشان دادن زندگی است حال آن‌که کیارستمی به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن این زندگی را به صورت واقعی به نمایش در می‌آورد.

صمدیان همچنین با یادآوری یکی از مصاحبه‌های اسکورسیزی گفت:

اسکورسیزی بعدها در مصاحبه‌هایی که انجام داده بود نیز فیلم «آب‌ث آفریقا» کیارستمی را بهترین فیلمی که در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ دیده بود معرفی کرد که این مطلب نشان دهنده اوج اهمیت سینمای کیارستمی در عرصه بین‌المللی است.

این کارگردان و عکاس در ادامه خاطر نشان کرد:

ماجرای ساخت فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه» به تلخ‌ترین روزهای کاری من بر می‌گردد که در اوج فقدان عباس کیارستمی، احمد فرزند او با من تماس گرفت و گفت که قرار است در جشنواره ونیز از عباس کیارستمی تجلیل صورت بگیرد و نیاز به فیلمی است که در این رویداد به نمایش در بیاید.

او درپایان در مورد علت ساخت فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه» گفت:

از آنجا که در این جشنواره‌ها فیلم‌های تکراری و کار شده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد من باید در زمان کمی این فیلم را می‌ساختم حال آن‌که شرایط روحی خوبی نداشتم اما دبیر جشنواره ونیز با من تماس گرفت و گفت اگر قول بدهی که این فیلم را بسازی من بدون این که مراحل ساخت فیلم تو به پایان رسیده باشد آن را به عنوان فیلم جشنواره در کاتالوگ‌های جشواره اعلام می‌کنم که این موضوع سبب شد تا من دست به ساخت این فیلم بزنم.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.