کارگردان فیلم Black Panther از آزادی در ساخت فیلمش می‌گوید

کارگردان فیلم Black Panther «پلنگ سیاه»، یعنی رایان کوگلر (Ryan Coogler) از استودیو مارول (Marvel) بابت این‌که در ساخت فیلم Black Panther آزادی کامل در بخش خلاقیت به او داده شد تا بتواند فیلم را آن‌گونه که خودش رویای آن‌را در سر داشت بسازد، سپاس‌گذاری کرد. این فیلم‌ساز که تا به حال نام خودش را با فیلم‌نامه‌های کوچک‌تری مثل Fruitvale Station «ایستگاه فروتویل» و Creed «کرید» معرفی کرده است، با فیلم Black Panther که کامل‌ترین بخش از فاز سوم جهان سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) است، در این لیگ بزرگ وارد شد. این اولین کار اختصاصی چادویک بسامان (Chadwick Boseman)، پس از معرفی سال گذشته‌ی خود در فیلم Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» است. خیلی از طرفداران این فیلم به عنوان عکس‌العمل به تریلر رسمی و فیلم‌های پخش شده در جشنواره کمیک-کان سن دیگو که خیلی مشتاق کننده بودند، برای دیدن ملت واکاندا که قرار است تا در این فیلم به تصویر کشیده شوند، بسیار مشتاق هستند.

فرانچایزها (مخصوصا در مورد جهان‌های مشترک) در تمام هالیوود فراگیر شده‌اند، پس بهتر است تا کسانی که درگیر یک فیلم مهم هستند، که از آن انتظار می‌رود تا فیلم موفقی نیز باشد؛ به دنبال یک نقطه‌ی تعادل باشند تا با این کار بتوانند نیازهای یک تصویر بزرگتر را برآورده سازند و هم‌چنین به کارگردان فیلم روحیه دهند. اختلافات بین فردی در حوزه‌ی خلاقیت همیشه در این‌گونه پروژه‌ها مطرح می‌شوند، به همین دلیل بود که کارگردان فیلم Selma «سلما» یعنی آوا دوورنای (Ava DuVernay) پس از مدتی که بر روی پروژه‌ی Black Panther کار کرد، از آن کنار کشید. اگرچه که کوگلر چنین مشکلی نداشت و آن‌طور که معلوم است او هیچ‌گاه به این اندازه در شغل‌اش آزادی نداشته است.

کارگردان این فیلم در بخش مطبوعات استودیو مارول در طی جشنواره کمیک-کان سین دیگو، در مورد روند نمایش‌نامه با Screen Rant مصاحبه کرد. کوگلر ذکر کرد که او به‌طور مداوم با همکاران خود در مارول ارتباط داشته است:

قطعا اگر بخواهم با شما صادق باشم، من هر روز شگفت زده می‌شوم که مارول چقدر در زمینه داستان‌گویی و کارهایی که در این فیلم انجام می‌دهیم شجاع است. من نمی‌توانم منتظر بمانم تا این شجاعت را با دنیا به اشتراک بگذارم. ولی اگر بخواهم توضیح بدهم، کاملا یک آزادی باور نکردنی در حوزه‌ی خلاقیت وجود دارد. من فکر می‌کنم آن چیزی که در همکاری با این استودیو عالی است، نحوه‌ی ارتباطات در این استودیو است که به‌طور مداوم احساس می‌کنید که در کنار هم هستید. این ارتباطات به‌گونه‌ای است که شما دائما احساس می‌کنید که همه‌ی ما در حال ساختن یک فیلم هستیم و همه با هم تلاش می‌کنیم تا بهترین نسخه‌ی این فیلم را بسازیم. این تجربه من بوده است ولی من به میزان زیادی در زمینه خلاقیت، آزادی داشتم.

نظرات کوگلر دقیقا زمانی منتشر می‌شود که در همان زمان، کارگردان فیلم Thor: Ragnarok «ثور: راگناروک» یعنی تایکا وایتیتی (Taika Waititi)، اعلام می‌کند که هشتاد درصد از فیلمش بداهه بوده است (این اتفاق حتی مارک روفالو (Mark Ruffalo) را نیز شگفت زده کرد). جیمز گان (James Gunn) نیز که دو سری فیلم Guardians of the Galaxy «نگهبانان کهکشان» را فیلم‌برداری کرد، درمورد آزادیش در بخش خلاقیت گفت؛ پس به نظر می‌رسد که استودیو مارول به افراد خلاقی که استخدام می‌کنند اجازه می‌دهد تا از تمام خلاقیت‌شان استفاده کنند. حتما برای هر شخصی مثل کوگلر و وایتیتی، سناریویی مثل ادگار رایت (Edgar Wrights) که پروژه Ant-Man «مرد مورچه‌ای» را قبل از عکس‌برداری اصلی ترک کرد، وجود دارد. مشخص است که، هر فیلمی را که استودیو مارول تولید می‌کند، قرار است تا آن‌را در برنامه‌ی بزرگ‌تر خود قرار دهد، ولی این اتفاق خیلی خوب است که کوین فیگه (Kevin Feige) به عنوان تولیدکننده دست‌به‌کار شد که این کشتی را بدون مدیریت تمام جزئیات حتی جزئیات خیلی کوچک، هدایت می‌کند؛ این امر باعث می‌شود که وقتی به موقعیت‌های مختلف کاری وارد می‌شوند، احساس باتجربه بودن و تازگی داشته باشند.

بعد از سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ که برای استودیو مارول موفقیت‌های زیادی را همراه داشتند و هم‌اکنون که فیلم‌های Guardians of the Galaxy Vol.2 «نگهبانان کهکشان بخش دوم» و Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌اند، این استودیو درحال آماده کردن خودش برای ادامه‌ی روند صعودی در سال ۲۰۱۸ می‌باشد. درحالی‌که اکنون تمام چشم‌ها به فیلم Avengers: Infinity War «انتقام جویان: جنگ ابدیت» و نقطه‌ی اوجی است که به دنبال خودش می‌آورد، ولی فیلم Black Panther نیز، فیلمی است که در سال آینده پخش خواهد شد – و امیدواریم که با موفقیت همراه باشد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.