فیلم Blade Runner 2046 فاقد نریشن است

1 August 2017 - 12:08

در فیلم Blade Runner «بلید رانر»، بخشی از داستان به صورت روایت و داستان‌سرایی تعریف می‌شد، که اگرچه برخی از تماشاچیان آن‌را دوست داشتند، ولی اکثر مردم از این نوع داستان‌سرایی‌ها استقبال نمی‌کنند. درحالی‌که کارگردان قسمت قبلی این فیلم که در سال ۱۹۸۲ ساخته شد، یعنی ریدلی اسکات (Ridley Scott)، طرفدار فیلم‌های همراه با داستان‌سرایی و فیلم‌های جنایی و جنجالی با کیفیت نوری تاریک و مبهم است؛ ولی اکنون، در فیلم Blade Runner 2049 «بلید رانر ۲۰۴۹» قرار نیست تا این روایت‌ها وجود داشته باشد و تماشاچی را راهنمایی کند. برای کارگردان فیلم‌های Arrival «ظهور» و فیلم Sicario «سیکاریو»،این‌گونه داستان‌سرایی‌های داخل فیلم، استفاده‌ای ندارد. با سینما گیمفا همراه باشید، در ادامه دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) که کارگردان این نسخه از این فیلم است، درباره این‌که در این فیلم، هیچ روایت و داستان‌سرایی وجود ندارد، صبحت می‌کند.

قطعا ویلنوو نسخه‌ی اصلی این فیلم را دوست داشته است. در زمانی صحبت با Collider، او درباره عشقش به این فیلم صحبت کرد. صحبت‌های او شامل روایت کردن و نریشن در این فیلم بود و او هم‌چنین درباره این گفت که چرا در فیلم Blade Runner 2049، یکی از شخصیت‌های فیلم، چیزی را که به‌طور واضح و آشکارا در تصویر دارد اتفاق می‌افتد را شرح نمی‌دهد:

من با هریسون فورد (Harrison Ford) یک شوخی کردم، و آن شوخی این بود که من به او یک روایت دادم. سپس او این‌گونه جواب داد که “نه، هیچ نریشنی در این فیلم وجود ندارد. نریشن اصلا عامل خوشایندی نیست و این فیلم به آن احتیاجی ندارد.” این بخشی از پروژه نبود که در این فیلم روایت گفتاری قرار دهیم ولی ما درباره آن با هم شوخی می‌کردیم. خیلی اتفاق جالبی بود که چهره طرفداران را آن وقتی که فیلم با یک نریشن شروع می‌شود، ببینیم .

اسکات و فورد از روایت اصلی این نمایش‌نامه راضی نبودند. آن‌ها هردو می‌خواستند که نریشن فقط در زمانی استفاده شود که برای واضح کردن اتفاقات داخل فیلم در آن قرار داده شده باشد، اما سرمایه‌دارانی که روی این فیلم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، روایت را بازنویسی کردند. فورد گفت: “باتوجه به اینکه من هیچ آمادگی ذهنی نداشتم، این‌کار را با بهترین توانایی خودم انجام دادم. من هیج‌وقت فکر نکردم که ممکن است آن‌ها از نریشن استفاده کنند، اما آن نریشن را امتحان نکردم. این روایت بسیار ساده و نامناسب بود.” این تصمیم که روایت این فیلم را بازنویسی کنند، موجب سردرگمی کسانی شد که برای تست صدا آماده بودند.

در ادامه یک خلاصه از فیلم Blade Runner 2049 را برای‌تان آماده کرده‌ایم:

سی سال پس از اتفاقات قسمت اول این فیلم، فردی به نام K (کی)، که افسر اداره‌ی پلیس شهر لس‌آنجلس است، یک راز را که مدت‌های طولانی مخفی بوده است، کشف می‌کند؛ این راز آن‌قدر بزرگ است که این قدرت را دارد تا جامعه را به هرج و مرج بیاندازد. این کشف کی او را به سمت جستجو برای دونده‌ی تیغه‌ی قبلی که در اداره‌ی پلیس لس‌آنجلس کار می‌کرد، یعنی ریک دکارد (Rick Deckard) که به مدت سی سال گمشده است، هدایت می‌کند. در این فیلم رایان گوسلینگ (Ryan Gosling) در نقش کی و هاریسون فورد (Harrison Ford) در نقش ریک دکارد ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم ادامه‌ی فیلم Blade Runner سال ۱۹۸۲ است که توسط ریدلی اسکات (Ridley Scott) کارگردانی شد، این فیلم یعنی Blade Runner 2049 به نویسندگی همتون فانچر (Hampton Fancher) و مایکل گرین (Michael Green) است. هم‌چنین در این فیلم بازیگرانی مثل آنا د آرماس (Ana de Armas)، جارد لتو (Jared Leto)، مکنزی دیویس (Mackenzie Davis)، کارلا جوری (Carla Juri)، برهاد عبدی (Barkhad Abdi)، ادوارد جیمز اولمز (Edward James Olmos) و دیو باتستا (Dave Bautista)، نیز ایفای نقش می‌کنند.

فیلم Blade Runner 2049 قرار است تا در تاریخ ۸ اکتبر بر روی پرده سینماها برود.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.