جیمز گان از تغییراتش در Guardians of the Galaxy نسبت به نسخه‌ی کامیک آن دفاع کرد

7 August 2017 - 20:00

جیمز گان (James Gunn) اخیرا از تصمیمش در مورد تغییر برخی از جنبه‌های Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) نسبت به کامیک اصلی، دفاع کرد. این نویسنده و کارگردان چشم انداز منحصر به فرد خود را به دنیای سینماتیک مارول در هر دو فیلم نگهبانان کهکشان که موفقیت‌های بسیار بزرگی بودند، عرضه کرد. او مدت‌هاست که افکار و روش‌های فیلم‌ سازی اش را به اشتراک نمی‌گذارد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

همانند هر نویسنده یا کارگردان دیگری، گان به هر شخصیتی که در Guardians می‌بینید، آزادی‌هایی نسبت به نسخه‌ی کامیک داده است. او در Guardians of the Galaxy 3 نیز که پخش آن برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است، به همین ترتیب عمل می‌کند. طبیعتا، چنین تغییراتی خطر انتقاد را از جانب هواداران کامیک‌ها، افزایش می‌دهد. اما گان در یک مصاحبه‌ی جدید توضیح می‌دهد گاهی اوقات برخی تغییرات برای فیلم ضروری هستند و به همین دلیل نباید در مورد نتایجش بحث به میان آورد.

گان در صحبت با THR از انتخاب هایش برای تغییرات در شخصیت‌های اصلی فیلم Guardians of the Galaxy نسبت به نسخه‌ی کامیک، دفاع کرد. واکنش او به آدام وارلاک (Adam Warlock) بستگی دارد، شخصیتی که انتظار می‌رود در فیلم سوم حضور داشته باشد و موضوع مهم این است که چگونه به این شخصیت آزادی عمل داده خواهد شد. در زیر توضیحات گان را می‌بینیم:

من همیشه برای فیلم بهترین کار را انجام می‌دهم. برخی اوقات باید از منبع استفاده کرد، و بعضی وقت‌ها نیز زمان تغییر است. من تا کنون تغییرات زیادی در فیلم Guardians نسبت به نسخه کامیک ایجاد کرده‌ام. شخصیت Groot در اولین فیلم Guardians که مردم دوستش داشتند، هیچ شباهتی به نسخه‌ی کامیکش نداشت. من به هیچ وجه خودم را ملزم به استفاده از چیزهایی ازکامیک‌ها که به کار نمی‌آید نمی‌کنم.

جدای از Groot، گان چیزهایی بیشتری را تغییر داده است. این کارگردان همچنین پیشرفت‌های سیبرنتیک پیتر کوییل (Peter Quill) را از بین برد و Yondu را یک غارتگر فضایی با اخلاق تر از Noble savage ساخت. بدیهی است تغییرات او مثبت بوده است، چرا که اولین فیلم  Guardians of the Galaxy همچنان یکی از مهم‌ترین ورودی‌های دنیای سینماتیک مارول است.

در هر فیلم اقتباس شده از یک رسانه‌ی دیگر، همواره ریسک ایجاد تغییراتی نسبت به نسخه‌ی اصلی وجود دارد. تغییرات عمده می‌تواند فیلم را در نظر طرفداران بی اعتبار کند یا از آن بدتر به فیلم آسیب بزند. اما با این حال جیمز گان، آنچنان به کامیک‌ها وفادار نبوده است اما تا کنون از خلاقیت خود در Guardians of the Galaxy سود برده است.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.