فیلم Wonder Woman به فروش داخلی ۴۰۰ میلیون دلار رسید

8 August 2017 - 12:53

فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز»، که به کارگردانی پتی جنکینز (Patty Jenkins) است، مانند یک بمب با قدرت تخریب بالا عمل می‌کند. این فیلم توانست تا به یکی‌دیگر از موفقیت‌های بزرگش دست پیدا کند؛ فیلم Wonder Woman توانست از مرز فروش داخلی ۴۰۰ میلیون دلار عبور کند. امسال تابستان فوق‌العاده‌ای برای گال گادوت (Gal Gadot) بازیگر این فیلم بوده است؛ گال گادوت که برای اولین بار همه را با بازی پرنسس جنگجوی آمازون در فیلم Batmen v Superman: Dawn of Justice «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» در سال ۲۰۱۶ حیرت زده کرد، توانست تا فیلم اختصاصی شخصیت Wonder Woman را که بسیاری از طرفداران انتظار آن‌را می‌کشیدند، به یک واقعیت تبدیل کند.

داستان این فیلم به زمان جنگ جهانی اول برمی‌گردد؛ شخصیت فیلم Wonder Woman، یعنی پرینس دایانا (با بازی گال گادوت)، شاهزاده‌ی شهر تمیسکیرا (Themyscria) است، که پس از ترک کردن سرزمین و هم‌چنین مادرش، یعنی ملکه هیپولیتا (Hippolyta) (با بازی کانی نیلسن (Connie Nielsen))، با استیو ترور (Steve Trevor) (با بازی کریس پاین (Chris Pine)) یک گروه تشکیل داد تا با خدای جنگ آرس (Ares)، که قصد دارد تا جهان را نابود کند، مقابله کنند.

فیلم Wonder Woman با کسب بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در طی فروش بلیط در اولین روز نمایشش در ایالات متحده‌ی آمریکا، تصمیم گرفت تا رکوردها را یکی پس از دیگری بشکند تا در آخر ماه جولای، به پرفروش‌ترین فیلم تابستان امسال در بخش فروش داخلی آمریکا، تبدیل شود. با گذشتن از مرز فروش ۳۰۰ میلیون دلار در پایان ماه ژوئن، فروش این فیلم متوقف نشد و هم‌چنان فروش قوی خود را در آمریکای شمالی در طی ماه جولای و اوایل ماه آگوست حفظ کرد تا به یک موفقیت جدید از نظر تجاری دست‌یابد.

با استناد به وب‌سایت و مجله‌ی خبری Variety، فیلم Wonder Woman تا پایان این هفته به نقطه‌ی فروش ۴۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی خواهد رسید. فیلم Wonder Woman توانست تا این موفقیت را پس از گذشت ده هفته از تاریخ انتشارش، کسب کند. این فیلم هنوز در بیش از ۱۳۰۰ سینما و تئاتر پخش می‌شود، به‌نظر می‌رسد که این فیلم خودش را برای کسب موفقیتی جدید و گذشتن از میزان فروش فیلم Spider-Man «مرد عنکبوتی» به کارگردانی سم ریمی (Sam Raimi) در هفته‌ی آینده، آماده کرده است. (فیلم Spider-Man توانست تا ۴۰۳,۷ میلیون دلار فروش داشته باشد.) اگر این اتفاق رخ دهد، فیلم Wonder Woman به ششمین فیلم ابرقهرمانی پرفروش در ایالات محتده‌ی آمریکا، تبدیل خواهد شد.

درحالی‌که در کشور آمریکا، فیلم Wonder Woman تاکنون پرفروش‌ترین فیلم جهان توسعه‌یافته‌ی DC است (فیلم Man of Steel «مرد پولادین» توانست به فروش ۳۳۰,۳ میلیون دلاری برسد، درحالی‌که فیلم Suicide Squad «جوخه انتحار» فروش داخلی خودش را با کسب ۳۲۵,۱ میلیون دلار، به پایان رساند)، ولی احتمال این‌که این فیلم بتواند به فروش فیلم‌های برتر DC دست پیدا کند، بسیار کم است. در رابطه با فیلم‌های پرفروش DC، فیلم The Dark Knight «شوالیه تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) در راس جدول فروش این شرکت، با فروش داخلی ۵۳۴,۹ میلیون دلار، قرار دارد، درحالی‌که فیلم بعدی همین مجموعه، یعنی The Dark Knight Rises «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» در سال ۲۰۱۲ توانست به فروش ۴۴۸,۱ میلیون دلاری در آمریکای شمالی دست پیدا کند. در فروش جهانی شرکت DC نیز فیلم Batman v Superman با فروش ۸۷۲ میلیون دلار، در راس جدول فروش قرار دارد.

مهم نیست که فروش نهایی داخلی و جهانی (فروش جهانی این فیلم درحال حاضر ۷۹۳٫۴ میلیون دلار است) فیلم Wonder Woman، چقدر باشد؛ تمام کسانی که در تولید این فیلم فعالیت داشتند، از پتی جنکینز و گال گادوت تا برادران وارنر و رئیس بخش خلاقیت شرکت DC، یعنی جف جانز (Geoff Johns)، باید افتخار کنند که این فیلم نه‌تنها انتظارات طرفداران و مخاطبانش را برآورده کرده است، بلکه پس از فیلم Batman v Superman، زندگی تازه‌ای به جهان توسعه‌یافته DC، یا همان DCEU بخشیده است.

نکته‌ی فوق‌العاده اینجاست که، بااینکه فیلم Wonder Woman به پایان نمایشش نزدیک می‌شود، ولی هنوز هیجان و شور زیادی وجود دارد. نه تنها شخصیت این فیلم (یعنی پرنسس دایانا) قرار است تا در فیلم Justice League «لیگ عدالت» که در ماه نوامبر پخش می‌شود، حضور داشته باشد؛ بلکه برادران وارنر نیز درحال برنامه‌ریزی یک مبارزه‌ی فعال برای فیلم Wonder Woman در مراسم اسکار امسال هستند. به‌هرحال اگر این فیلم برای جایزه‌ی اسکار نامزد بشود یا نشود، هواداران این فیلم، ماه گذشته جایزه‌ی خود را از این استودیو دریافت کرده‌اند، زمانی که استودیو در جشنواره‌ی کمیک-کان سن‌دیگو، اعلام کرد که Wonder Woman 2 «زن شگفت‌انگیز ۲» قرار است تا در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ منتشر شود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.