اولین بازیگر فیلم گودزیلا درگذشت

8 August 2017 - 22:18

هارو ناکاجیما (Haruo Nakajima)، که بسیاری از طرفداران فیلم Godzilla «گودزیلا»، حتما او را به‌خاطر بازی در لباس گودزیلا در فیلم کلاسیک آن به خوبی می‌شناسند، در سن ۸۸ سالگی درگذشت. هارو ناکاجیما در ۱ ژانویه ۱۹۲۹ در شهر یاماگاتا (Yamagate) ژاپن متولد شد؛ او کار خودش را در صنعت فیلم‌سازی ژاپن آغاز کرد و احتمالا در طی دوره‌ی کاری‌اش، او برای استودیو فیلم توهو (Toho) جزو بهترین بازیگرانی بود که لباس هیولاها را می‌پوشیدند و نقش آن‌را بازی می‌کردند.

از زمان فیلم گودزیلای اصلی که توسط ایشیرو هوندا (Ishirō Honda) ساخته شد، از سال ۱۹۵۴ ناکاجیما به‌عنوان تعداد زیادی از هیولاهای کایجو ایفای نقش کرد و نام خودش را با آنان همراه ساخت. ناکاجیما به عنوان بازیگر داخل لباس هیولا، به مدت ۲۴ سال، تحت نظارت کارگردان جلوه‌های ویژه شرکت توهو، یعنی ایجی تسوبورایا (Eiji Tsuburaya) کار کرد؛ او در ۱۲ فیلم نقش گودزیلا را ایفا کرد. ناکاجیما بعد از کامل کردن فیلم Godzilla vs. Gigan «گودزیلا در برابر گیگان»، در تاریخ ۱۹۷۲ بازنشست شد.

ناکاجیما به عنوان یک عضو ارزشمند برای شرکت توهو که در فیلم‌های کلاسیک گودزیلا، در تمام دهه‌ی ۱۹۵۰ و اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰، ایفای نقش کرد، پس از پایان قراردادش به عنوان بازیگر با شرکت توهو، این شرکت را ترک کرد؛ اگرچه که قرارداد استخدامی خودش را تا چند سال بعد نیز با این شرکت حفظ کرد. او باقی زمان کار حرفه‌ای خودش را در یک کوچه بولینگ واقع در استودیو کار می‌کرد.

هارو ناکاجیما، بازیگر فیلم‌های کلاسیک گودزیلا

دراواخر دهه ۱۹۹۰، ناکاجیما شروع به ساخت یک سریال کرد که طی آن در مراسم مربوط به کارش، به عنوان بازیگر اصلی لباس گودزیلا در فیلم‌های کلاسیک، ظاهر شد؛ هم‌چنین او در رویدادهایی نیز دیده شد که به عنوان جاذبه‌ی اصلی قراردادهای مختلف فیلم‌های ژاپنی با زمینه‌ی هیولا، در ایالات متحده حضور داشت. در بین تمام این رویدادها و برنامه‌هایی که او در آن‌ها حضور پیدا کرد، به طور خاص، او در کنفرانس مانسترپالوزا (Monserpalooza) سال ۲۰۱۱ در شهر بروبناک (Burbank) کالیفرنیا حضور یافت که توجه زیادی را نیز به خودش جلب کرد.

او به هیچ‌وجه اندازه‌ی یک پاورقی کوچک در میراث گودزیلا نبود؛ درگذشت ناکاجیما به شدت برای طرفداران فیلم‌های کمپانی توهو (حتی طرفداران یکی از فیلم‌های این کمپانی در ۲۴ سال حضور ناکاجیما) احساس می‌شود. به لطف او و زندگینامه‌ای را که خودش در سال ۲۰۱۰ به زبان ژاپنی نوشت (کتابی به نام Monster Life: Haruo Nakajimi, the Original Godzilla Actor «زندگی هیولا: هارو ناکاجیما، بازیگر اصلی شخصیت گودزیلا»)، شخصیت هارو ناکاجیما فراتر از رزومه‌ی او به یاد خواهد ماند.

به خاطر آن کتاب، هارو ناکاجیما، بازیگری که به مدت ۲۴ سال، شخصیت گودزیلا را در فیلم‌های کلاسیک Godzilla ایفا می‌کرد، امیدواریم که پس از مرگش در سن ۸۸ سالگی، در آرامش کامل باشد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.