ده نمکی: بهترین بازیگر مرد اکبر عبدی و بهترین کارگردان حاتمی‌کیا هستند

9 August 2017 - 16:00

مسعود ده نمکی کارگردان سری فیلم‌های «اخراجی‌ها» با حضور در برنامه «فرمول یک» در گفت‌ و گو با علی ضیا اعلام کرد که اگر فیلمی بخواهد رکورد «اخراجی‌ها ۲» را بشکند باید بیش از ۵۰ تا ۶۰ میلیارد فروش کند. او همچنین مدعی شد از ۱۹ سالگی حرف‌های او مورد توجه رسانه‌ها بوده و در برابر نقدها «ضد ضربه» شده است. ده نمکی از اکبر عبدی و ابراهیم حاتمی‌کیا، به عنوان بهترین بازیگر و کارگردان سینمای ایران یاد کرد.

به گزارش تسنیم، ده نمکی که سابقه فعالیت مطبوعاتی در هفته نامه‌هایی نظیر «شلمچه» و «جبهه» دارد، در این مصاحبه گفت:

یکی از ویژگی‌های من این است که از ۱۹سالگی تیتر روزنامه‌ها بودم. سال ۶۷ که جنگ تمام شد وارد فضای اعتراضی شدم و از آن موقع تمام حرفهایی که چه از قول من در جراید نقل شده چه حرفهایی را که دیگران درباره من زده‌اند آرشیو کرده‌ام تا بعداً معلوم شود در تاریخ چه‌کسی درست می‌گفته است.

او در پاسخ به این سؤال ضیاء که سخت‌ترین نقدی که به او شده چه بوده، بیان کرد:

دیگر ضدضربه شده‌ام، نقد سخت و نرم ندارد. وقتی کاری تولید می‌کنم خودم را برای فحش‌ها آماده می‌کنم.

ده نمکی در رابطه با نقدهایی که به او وارد می‌شود، ادامه داد:

زمان «اخراجی‌ها» یک یا دو بود که همزمان با فیلم «درباره الی» ساخته شد. از اول برخی تقابلی بین این دو فیلم ایجاد کردند. آن زمان منتقد سینمایی را به من معرفی کردند که در یکی از دهات شمال زندگی می‌کند و افرادی مثل آقای کیارستمی برای دیدن او به شمال می‌رفتند. او در ۲۰ صفحه تفاوت این دو فیلم را نوشته بود و نوشته منصفانه‌ای هم داشت. نقد او را قبول دارم چون می‌دانم مثل برخی منتقدان روابط عمومی فیلم نیست که بخواهد هر طوری شده از یک فیلم تعریف کند یا مثل برخی دیگر هر طوری شده فیلم را بزند.

اگر فیلمی بخواهد رکورد «اخراجی‌های ۲» را بزند باید ۵۰ تا ۶۰ میلیارد بفروشد

در یک سال گذشته که فروش فیلم‌های سینمایی با افزایش چشمگیری مواجه شده و رکوردهای فروش فیلم‌های سینمایی یکی پس از دیگری جا به جا می‌شود، مسعود ده نمکی در رابطه با این موضوع می‌گوید:

اخراجی‌های ۲» هشت و نیم میلیارد فروخت. هرکسی بخواهد آن رکورد را بشکند باید فیلم او حداقل ۵۰ یا ۶۰ میلیارد بفروشد.

همان لباسی را می‌پوشم که در گذشته می‌پوشیدم

او در پاسخ به این موضوع که برخی می‌گویند او بعد از ورود به سینما خیلی پولدار شده، توضیح داد:

من همان لباسی را که در گذشته می‌پوشیدم حالا هم می‌پوشم. به هر حال صنعت سینما این‌گونه است که در یک فیلم سرمایه گذاران هستند که سود اصلی را می‌برند. در برخی فیلمها سهم من در سرمایه گذاری بیشتر بوده و گاهی کمتر. گفتن ندارد خیلی وقتها من برای کارهای فرهنگی‌ای که انجام دادم از درآمد سینما گذاشتم، چون نه ژنش را داشتیم نه سهمی از انقلاب که به ما بدهند یا بخواهیم که بدهند! می‌خواستیم هم نمی‌دادند، من هم رویش را نداشتم دستم را جلوی دوستان دراز کنم. چون ۷، ۸ سال از آن گذشته می‌گویم.

این کارگردان در ادامه می‌گوید:

هنوز فرصت نکردم خانه‌ای از این درآمدها بخرم. زدن برخی حرفها فقط برای این است که جوانها بدانند که با دست خالی می‌شود کاری کرد نه ژن آن‌چنانی می‌خواهد نه پول بادآورده دولتی، اگر نیت خالص باشد خدا نمی‌گذارد طلبکارش باشی و یک قران بگذاری بیشتر به تو برمی‌گرداند.

بهترین بازیگر مرد اکبر عبدی و بهترین کارگردان حاتمی‌کیا

ده‌نمکی در پایان و در پاسخ به سؤال مجری «فرمول یک» درباره این‌که بهترین بازیگر مرد، زن، کارگردان و فیلم محبوب ایرانی و خارجی او کیست، گفت:

بهترین بازیگر مرد ایران اکبر عبدی است. بازیگر زن خوب زیاد داریم. کارگردان محبوب من آقای ابراهیم حاتمی‌کیا است و فیلم محبوبم «دیده‌بان» است. فیلم خارجی را هم نمی‌گویم، همه می‌روند می‌بینند پرفروش می‌شود!

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.