فیلم Blade Runner 2049، در رده‌ی بزرگسالان قرار گرفت

10 August 2017 - 20:44

فیلم Blade Runner 2049 «بلید رانر ۲۰۴۹» به کارگردانی دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve)، مانند نسخه‌ی قبلی این فیلم، به طور رسمی در رده فیلم‌های بزرگسالان قرار گرفت. این فیلم ۳۵ سال پس از انتشار نسخه‌ی قبلی آن، یعنی فیلم خلاقانه‌ی Blade Runner «بلید رانر» به کارگردانی ریدلی اسکات (Ridley Scott)، منتشر می‌شود. این فیلم که بسیاری از طرفداران، ساخته شدن آن‌را، پیش‌بینی می‌کردند، ادامه‌ی داستان نسخه‌ی قبلی است. این فیلم داستان شخصی به نام کی (K) را ارائه می‌دهد که افسر پلیس شهر لس‌آنجلس است؛ او یک راز را کشف می‌کند و این راز آن‌قدر بزرگ است، که این قدرت را دارد تا جامعه را به هرج و مرج بکشد. جستجوهای کی درباره این راز او را هدایت می‌کند تا با شخصیت اصلی فیلم Blade Runner، یعنی ریک دکارد (Rick Deckard)، که برای چندین دهه مفقود شده است، ملاقات کند. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

با وجود این‌که برای جلوگیری از فاش شدن داستان این فیلم، بخش زیادی از داستان را پنهان نگه داشته‌اند؛ ولی ویلنوو درباره اینکه برای ساختن فیلمی که مخاطبان آن‌را دوست داشته باشند و هم‌چنین برای اینکه بتواند این فیلم را به میراث Blade Runner اضافه کند، چقدر فشار تحمل می‌کند، صحبت کرد. ستاره‌ی سینما رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) که شخصیت کی (K) را به تصویر می‌کشد، تحت تاثیر بینش و بصیرت ویلنوو قرار گرفته است و قول داده است که این فیلم به نسخه‌ی قبلی خودش وفادار بماند، درحالی‌که این فیلم تصویر بی‌رحم‌تری از شهر لس آنجلس در دنیای آینده را به بینندگان نشان می‌دهد. بر اساس نظرات پیرامون این فیلم و هم‌چنین تریلر منتشر شده‌ی آن، بسیاری از طرفداران بر این باور بودند که این فیلم در رده‌ی بزرگسالان قرار خواهد گرفت؛ اکنون این باور تایید شده است.

انجمن تصاویر متحرک آمریکا (Motion Picture Association of America)، در طی یک بیانیه‌ی جدید، امتیاز رده‌بندی تعدادی از فیلم‌های جدید را اعلام کرد. فیلم Blade Runner 2049، به خاطر میزان خشونت فیلم و الفاظ رکیک آن و…، در رده فیلم‌های مخصوص بزرگسالان قرار گرفت. این اعلامیه مطمئنا بسیاری از کسانی که منتظر فیلم Blade Runner 2049 هستند را خشنود می‌کند، زیرا تضمین می‌کند که ولینوو قرار نیست تا یک نسخه‌ی ضعیف‌تر از نسخه‌ی اصلی را ارائه دهد، بلکه او ویژگی‌های نسخه‌ی اصلی این فیلم را حفظ می‌کند.

امروزه در دنیای فرانچایزها و صنعت فیلم‌سازی، مدیران استودیوهای فیلم‌سازی، خیلی علاقه دارند تا امتیاز PG-13 (ممنوعیت تماشا برای افراد زیر ۱۳ سال) را برای فیلم‌شان به‌دست بیاورند، زیرا به نظر می‌رسد که فیلم‌هایی با این امتیاز به طور گسترده برای مخاطبین بیشتری در دسترس است. با این حال در سال‌های اخیر فیلم‌های رده‌ی بزرگسالان با امتیاز R، از نظر فروش کمبود نداشته‌اند؛ در این زمینه می‌شود به فیلم‌های Deadpool «ددپول» و Logan «لوگان» اشاره کرد که با وجود اینکه در رده‌بندی بزرگسالان قرار داشتند، ولی با این‌حال توانستند موفقیت‌های زیادی را در بخش سرگرمی بزرگسالان، به‌دست آورند. به احتمال زیاد، فیلم Blade Runner 2049 نیز می‌تواند به این لیست، اضافه شود. اگرچه که نسخه‌ی اصلی این فیلم، که در سال ۱۹۸۲ ساخته شد، مانند یک بمب‌باران تجاری بود، ولی قدمت نسخه‌ی اصلی این فیلم طی این سال‌ها افزایش یافته است و اکنون همگان این فیلم را به عنوان یک فیلم کلاسیک در سبک علمی-تخیلی می‌شناسند. به‌علاوه حضور ستاره‌هایی مثل هریسون فورد (Harrison Ford) و رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) و قدرت آن‌ها در زمینه‌ی فروش فیلم، باید کافی باشد تا موجب بشود که این فیلم در تعطیلات هفته‌ی اول پخش خودش، بتواند به میزان کافی فروش داشته باشد.

چیزی که بیشتر از همه مهم است، این است که شرکت برادران وارنر (Warner Bros) به ویلنوو در بخش خلاقیت آن‌قدر آزادی داده است تا بتواند فیلمی که می‌خواهد را بسازد. خیلی سخت است که با وجود محدودیت‌های ایجاد شده توسط امتیاز R (رده‌بندی بزرگسالان)، فیلم Blade Runner هم‌چنان به اصول نسخه‌ی قبلی خودش پایبند بماند. پس از آن‌که ویلنوو برای فیلم Arrival «ظهور» نامزد جایزه اسکار شد، و سپس چندین فیلم تحسین برانگیز در سبک درام ساخت، نفوذ زیادی در بین مخاطبان به‌دست آورد. امیدواریم که فیلم Blade Runner 2049 نیز بتواند موفقیت‌های ویلنوو را ادامه دهد و به میزان فروش بالاتری نسبت به نسخه‌ی قبلی خودش دست پیدا کند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.